17 november 2000
    634
    -

9.4 9.1

Speltest av Elektricitet

Inskickad av Elektricitet den 03/09 -09 06:36

Fort! Du har bara 72 timmar på dig att stoppa Skull Kid som har lyckats stjäla Majora's Mask av "The Happy Mask Salesman" och tänker förgöra Termina genom att använda masken's krafter för att få månen att falla ner från himlen! När du väl möter Skull Kid på toppen av klocktornet så inser du att du inte kan besegra honom... Du behöver mera tid, och då börjar minnen av en sång du en gång lärt dig av prinsessan Zelda att komma till dig. När du spelar sången så börjar du om från början av de 72: timmarna!

The Legend of Zelda: Majora's Mask är det 6:te spelet i den populära serien The Legend of Zelda och är även en uppföljare på The Legend of Zelda: Ocarina of Time. I spelet kan du samla på masker som gör att du kan förvandla dig till exempelvis en Deku Scrub! Spelet har inte bara olika tempel och gå igenom utan också olika sidequests som gör att spelet håller längre.

Jag älskar det här spelet! Handlingen är fantastisk precis som resten av spelet. Jag gillar särskilt side-questen om att hitta en liten pojke vid namn Kafei som har försvunnit. Men det bästa med spelet är nog maskerna som gör att man förvandlar sig till olika former. Man kan tro att det blir stressigt med att man bara har 3 dagar på sig, men då kan man spela en sång som gör att tiden går saktare! Om man blivit klar med något i förväg och väntar på att något ska hända så kan man spola fram tiden också.

Grafik: Grafiken är ganska "gammal" men ändå så fin och vacker! Man kan inte annat än att gilla den.

Spelkänslan: Spelkänslan är ju helt kanon! Det är så häftigt att man kan förvandla sig till olika saker, och alla har egna speciella förmågor såsom att flyga, simma och så vidare...

Ljud: Sångerna är så vackra och ger spelet en skön känsla, dock minus för att Link aldrig pratar.