Gjord av: Nintendo
Spel typ: Fight
Gjordes: År 1999 (Det kanske inte var exakt det året)
Konsoll: Nintendo 64
Förtsättning på spel: Super Smash Bros. Melee

Spelet
Själva spelet handlar om att man ska köra fight mer olika Nintendo gubbar, som Mario, Donkey Kong, Kirby, Pikachu, Fox, Samus, Link, Yoshi, Jigglypuff, Luigi, Ness och Captain Falcon. Man kör antingen Classic, Training, Break The Targets, Board The platforms, Vs.Mode. Här kommer mer om spelet!

Classic
I Classic kör man ett minispel som man möter en/två eller tre karaktärer som utmanar dig i fight, Ta upp items och lådor och försök kasta lådan på dem, eller andvänd ditt Item du har hittat. I Classic möter man: Link, Yoshi Team, Fox, Target Test (bonus) Mario Brothers, Pikachu, Giant Donkey Kong, Break The Targets (Bonus) Kirby Team, Samus, Metal Mario, Race to the finnish (Bonus) Fighting Polygon Team, The Final stage: Final Desination. Totalt möter du 11 matcher plus tre bonusar. Du tar din karakäter, väljer hur mycket liv du ska ha, väljer svårhets grad, trycker på Start och du är redo för en regäl fight. Och jag får inte glömma, man kan få bonusar ;).

Training

I Training som sagt tränar man sin bra-het på Super Smash Bros. Man kan välja Item, Välja vilken "speed" man vill ha, du kan också zoma in om du vill. Det som är mening med Training är att man ska lära sig kontrollera sig själv när man spelar. Detta är till för dig som inte kan spelet så mycket. Fast man kan ju spela det ändå. Man kör såklart 1 Player i Training.

Vs.Mode
I Vs.Mode (Verius Mode) så ska man spela en ELLER två spelare, eller tre, man kan till och med spela fyra spelare. Man väljer vilka Items man vill ha (om man nu kanske har vunnit) man kör antingen med liv eller tid, 1-99 liv och 1-00 tid (00 är oändligt) Du kanske spelar med någon kompis, då spelar du ju två spelare, vilket de flesta gör i Vs.Mode. Vs.mode är ju till för att man ska spela två/tre eller fyra spelare, fast endel vill ju spela själva. Ta din dosa, starta spelet, ta Vs.Mode, välj tid eller liv, välj din karaktär, välj din favorit bana, var redo och kör!
OBS: Du MÅSTE MINST ha 1 spelare med!

Bunos Break The Targets
I denna formen av bonus måste man vara den karaktär man ska vara. Det som bonusen går ut på är att man måste sparka/slå sönder ett par tavlor. De går endast sönder att bara den karaktär du har, bara de attacker. Du kan andävnda dubbelhopp (Upp+B) fast inte med: Pikachu, Captain Falcon, JigglyPuff, Yoshi. Alla andra kan man andvända dubbelhoppet. Som tex: sånna som är ovan eller att du måste |¯¯| ungefär en sådan kloss, då måste du under | biten. Jag gädde dig bara ett litet tips =).

Bonus Board The platforms
I denna typ av Bonus ska man hoppa (ibland måste man hoppa) och landa på en platta (alltid 10 eller var det 8 stycken) när du landat på plattan ser du att lampan som blinkade blir blå, då kan du strunta i den och gå till nästa. När du fått alla så får du köra med en ny karaktär. Om du tar tex: Mario, och klarar den. Sen tar du Donkey Kong, det blir en annan bana, alla har olika, som Mario kan bara klara sin bana. Ja, detta är ungefär som Target Test (Break The Targets) fast lite lättare ibland svårare. Skillnaden är banorna, absolut banorna, och att på Target Test (Break The Targets) så ska man träffa eller försöra tavlorna, här ska du nödda de.

Annat
Det finns inte så jätte mycket saker att göra på Super Smash Bros. tyvärr. Men man kan ju spela Classic, Training, Break The Targets, Board The Platforms, Vs.Mode. Det
bästämmer man själv.