Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Perfect Dark

Nintendo 64
Perfect Dark
  • Genre
    Action
  • Releasedatum
    30 juni 2000
  • Utvecklare
    Rare Ltd.
  • Antal ägare
    130
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9.3 7.2

Fler fusk

Tips

Inskickat av SK_TheMaster den 30/06 -04 20:20

dataDyne Central: Defection
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Silenced)
Denna pistol börjar du uppdraget med.

Falcon 2 (Silenced) x2
På den nedersta av kontorsvåningarna finns en maskerad vakt som bär två Falcon 2 (Silenced). Döda honom och plocka upp hans pistoler.

CMP150
Alla vakter på banan har detta vapen.

Laptop Gun
På Perfect Agent ska du få en man att logga in sig på en dator. När han kommer ut ur sitt kontor, som finns på den nedersta kontorsvåningen, låt honom se dig så att han springer iväg och om du låter honom springa så öppnar han den lilla , tidigare låsta dörren ute vid hissarna. Där inne hänger en Laptop Gun på väggen.

ECM Mine
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Data Uplink
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Keycode Necklace
Slå Cassandra de Vries medvetslös så tappar hon detta halsband. Hon finns inne i sitt kontor på översta våningen.

dataDyne Research: Investigation
Falcon 2
Du börjar uppdraget med denna pistol.

CMP150
Detta vapen bärs av vakterna som finns under större delen av banan.

CMP150 x2
Ta dig ned till korridoren där städrobotarnas datacentraler finns utan att bli upptäckt av någon vakt. I en liten fördjupning i väggen finns en annan datorskärm vilken aktiverar de vita behållarna mellan städrobotarnas huvudenheter. Dessa behållare släpper ut en dubbel uppsättning av detta vapen.

K7 Avenger
I det andra laboratoriet från korridorens ingång finns en hemlig hiss. Nedanför hissen står en vakt och provskjuter detta vapen.

Dragon
Detta vapen bär vakterna som finns i slutet av banan.

Proximity Mine
Bakom rummet med det radioaktiva materialet ligger en låda med dessa minor i.

CamSpy
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Data Uplink
Du börjar uppdraget med detta vapen.

dataDyne Central: Extraction
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Scope)
Detta vapen börjar du uppdraget med.

dy357 Magnum
Döda de första fem vakterna nere i lobbyn genom att skjuta dem i huvudet så tappar den femte denna handrevolver.

Shotgun
Cassandras kvinnliga livvakter bär detta vapen. Dessa vakter finns på de övre våningarna av byggnaden.

CMP150
De maskerade vakterna i början av banan använder detta vapen.

Dragon
Om du har granaten eller Rocket Launcher så kan du spränga upp ett hemligt rum i Cassandras kontor. Observera att du måste ha Office Key Card för att kunna komma in i hennes kontor. Sikta mot väggen till vänster om skrivbordet, förutsatt att du står bakom skrivbordet och tittar mot dörren framför dig. Inne i det hemliga rummet finns en Dragon.

Rocket Launcher
Utanför Cassandras kontor på den översta våningen finns en Rocket Launcher. Den står på en liten pelare så det är bara att plocka upp den. Om du har Office Key Card så kan du även öppna den låsta dörren nere i lobbyn där du började uppdraget. Där inne finns det ammunitionslådor till raketgeväret.

Grenade
Om du har Office Key Card så kan du öppna Cassandras kontor på översta våningen. På skrivbordet där inne ligger en granat.

Night Vision
Du börjar uppdraget med dessa glasögon.

Office Key Card
Om du lyckas ta dig till hissen i början av banan utan att Dr. Carrol blir skadad så kommer en extra maskerad vakt att uppenbara sig på en av de övre våningarna. Döda honom så tappar han detta kort.

Carrington Villa: Hostage one
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

CMP150
Detta vapen bärs av alla vanliga vakter på banan.

CMP150 x2
Framför den stora helikopterplattan finns en stor grå stenvägg. På denna stenvägg står en krypskytt med ryggen emot dig (Agent och Special Agent) och om du lyckas eliminera honom innan uppdragsklockan passerar 38 sekunder så kommer han att tappa en dubbel uppsättning CMP150.

Sniper Rifle
I Daniel Carringtons badrum ligger det en stupad vakt och en Sniper Rifle.
Badrummet finns en bit bortanför köket.

Laptop Gun
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Devastator
Om du lämnar villan och beger dig mot berget så ser du en stor betongvägg. Bakom denna vägg finns en helikopterplatta med några metallboxar på. Skjut sönder en av boxarna för att få fram den gömda granatkastaren.

R-Tracker
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Stores Room Key Card
Om du dödar alla maskerade vakter nere i vinkällaren så får du detta kort av den sista.

Chicago Streets: Stealth
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Scope)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

CMP150
Alla ordinarie vakter bär detta vapen.

dy357 Magnum
Om någon av FBI-agenterna upptäcker dig så slår de larm och massor med specialvakter intar gatorna. Alla dessa vakter bär denna revolver.

BombSpy
När du har tagit dig från starten och ut till själva gatan så finns en gränd direkt in till höger. Där inne finns ett gäng svarta tunnor staplade på varandra och en sopcontainer. Knuffa containern så nära tunnorna som möjligt och skjut tunnorna så att de exploderar. Om du har gjort det riktigt så kommer även containern explodera och ur den ramlar en BombSpy.

Remote Mine
Under gallret i vägen utanför G5-Building finns en väska med den utrustning du behöver till uppdraget. I denna ingår en Remote Mine.

Reprogrammer
Detta hjälpmedel finns med i samma väska som Remote Mine.

G5 Building: Reconnaissance
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Silenced)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

CMP150
Alla ordinarie vakter på banan bär detta vapen.

dy357 Magnum
När larmet går kommer byggnaden att fyllas med specialvakter beväpnade med denna revolver.

Crossbow
I rummet du börjar spela i finns två vakter. Om du slår dem medvetslösa i stället för att skjuta ihjäl dem så tappar den sista av dem en Crossbow.

Remote Mine
Du börjar uppdraget med Remote Mine men du har ingen ammunition till den.
Du kommer heller inte att få någon under spelets gång.

N-Bomb
Om du på den titigare banan placerade din Remote Mine på den översta våningen av de valbara så kommer en låda med N-Bombs ligga strax innanför den dörren.

CamSpy
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Door Decorder
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Level 1 Key Card
Döda de två vakter i det första rummet för att få detta kort.

Level 2 Key Card
Döda alla vakter i det andra stora rummet för att få detta kort.

Area 51: Infiltration
Falcon 2
Du börjar uppdraget med detta vapen.

MagSec 4
Alla vakter i början av banan bär denna pistol.

MagSec 4 x2
När du har omkopplat antennen så kommer metalldörren en bit bort att öppna sig. Ur denna dörr kommer en vakt som bär två stycken av detta vapen. Skjut honom och plocka upp.

Grenade
En del av vakterna som bär MagSec 4 bär även granater. När du dödar dem så tappar dem granaten på samma sätt som de tappar vapnet.

Dragon
Vakterna i slutet av banan bär dessa automatvapen.

Rocket Launcher
Finns ute på minfältet bakom vakttornet. Kasta en granat för att röja minorna och gå sedan ut och plocka åt dig.

Explosives
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Comms rider
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Lift Key Card
Inne i den inhägnade hangaren finns en man i brun overall. Döda honom så tappar han detta kort som ger dig tillträde till hissarna ned till de underjordiska hangarerna.

Area 51: Rescue
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Silenced)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Falcon 2 (Silenced) x2
I det stora lagerrummet i början av banan finns en låda som du kan spränga sönder. Kolla bakom det första tornet av lådor till höger när du börjar banan. Inuti den lådan finns en till Falcon-2 (Silenced).

Phoenix
För att få detta vapen krävs det att du inte dödade mannen i den bruna overallen på föregående uppdrag. Om du gjorde det, spela om det uppdraget igen och se till att han inte blir dödad. Slå honom medvetslös för att få kortet av honom.
Om nu detta är riktigt gjort så ska du kunna få Phoenix på detta uppdrag. När du har tagit den första hissen upp så ser du en ensam vakt som står framför en metalldörr långt ned till höger. Döda vakten och försök öppna dörren. Efter en stund av väntan kommer mannen i den bruna overallen att öppna dörren åt dig. Skjut honom och gå upp för rampen till höger. Ta hissen upp till nästa våning och fortsätt tills du kommer fram till ett laboratorium. Följ pelarna i rummet tills du kommer till en liten pall. På denna pall ligger denna pistol. Ta dig sedan samma väg tillbaka.

Dragon
Alla vakter i början av banan bär detta vapen.

SuperDragon
Alla vakter i andra halvan av banan bär detta vapen.

Grenade
Otroligt sällsynt vapen som endast blir tillgänglig om du skjuter det ur handen på en vakt som är på väg att kasta en sådan emot dig. Alternativt att du dödar vakten medan han fortfarande håller den i handen. Det gäller dock att vara kvick och träffsäker eftersom du bara har några hundradels sekunder på dig innan den, tillsammans med Joanna, ligger spridd över rummet i tusen delar.

Platesen där vakterna helst drar fram granater är i det stora lagret precis i början av banan. Håll distanden till en stor grupp vakter så kommer förhoppningsvis någon av dem att försöka göra slut på dig genom detta explosiva vapen. Som sagt, var noga eftersom det kan vara ganska svårt att upptäcka vilken vakt som använder den.

Lab Clothes
Om du spelar på Perfect Agent så måste du ta dig in i omklädningsrummen (genom ventilationstrumman i det stora rummet utanför). I ett av skopen inne vid duscharna finns dessa kläder.

Tranquilizer
Alla vakter med heltäckande vit mask och vitblåa kläder bär detta vapen.
Sådana vakter finns inne i operationssalarna och i rummen med likbehållarna.

X-Ray Scanner
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Data Uplink
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Medlab 2 Key Card
Om du skjuter vakten som står inne i operationssalen i det högra laboratoriet så tappar han detta kort. Kortet ger dig tillträde till det andra laboratoriet.

Operation Room Key Card
I det andra laboratoriet finns fyra vakter. En av dem har detta kort på sig.

Area 51: Escape
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Scope)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Falcon 2 (Scope) x2
Om du går tillbaka in i det rökfyllda operationsrummet i början av uppdraget så ligger pistolen på golvet innanför dörren.

Remote Mine
Om dun klarade av att eskortera Elvis till hans gömställe under 40 sekunder så kommer en låda med minor ligga rakt innanför dörren som leder ut från behållarrummet.

SuperDragon
Detta vapen bärs av alla brunklädda vakter på banan.

dy357 Magnum
Om Jonathan dör eller om du skjuter honom så kan du plocka upp hans revolver. Observera att om Jonathan dör så kommer uppdraget att misslyckas.

Alien Medpack
I rummet efter metallbron finns ett glas. Spräng glaset med en granat från din SuperDragon eller knuffa den lilla tunnan fram till glaset och skjut den tills den exploderar och glaset spricker. Bakom glaset finns en kontrollpanel som du aktiverar för att sedan kunna öppna dörren på andra sidan väggen. Den dörren innehåller ett rum med Alien Medpack i.

Tranquilizer
Precis som föregående uppdrag så bärs detta vapen av vakter med heltäckande vit mask och vitblå klädsel.

Air Base: Espionage
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Crossbow
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Dragon
Alla vitklädda vakter bär detta vapen.

K7 Avenger
Alla svartklädda vakter bär detta vapen. Du kan även få det av den blåklädde mannen som står i samma rum som datorn på vilken du stänger av säkerhetssystemet.

dy357 Magnum
Männen klädda i blått tar fram ett sådant vapen efter att säkerhetssystemet har slagits av.

dy357 Magnum x2
Om du lyckas slå alla blåklädda vakter på banan (tre stycken) medvetslösa så kommer den sista av dem tre att tappa dubbla revolvrar. Den första finns nedanför den högra rulltrappan (om du kommer ifrån entrén), den andra finns vid den övre ingången till den snedgående hissen och den tredje finns uppe vid datorn som man stänger av säkerhetssystemet på.

Promixity Mine
I början av banan finns en lång tunnel genom ett berg. På andra sidan av tunneln ligger en låda med Promixity Mines mot bergväggen.

DrugSpy
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Disguise
I början av banan finns en lång tunnel genom ett berg. Inuti denna tunnel går en flyvärdinna med en väska i handen. Skjut henne medvetslös med Crossbow eller slå ned henne och ta sedan upp väskan som hon tappade. Den innehåller denna förklädnad.

Suitcase
I entrérummet till flygplatsen finns en hiss. Åk upp med den så kommer du till en konferenslokal där två män sitter och tittar rakt fram vid ett bord. Bakom det bordet ligger denna väska och väntar.

Horizon Scanner
Du börjar uppdraget med denna kikare.

Air Force One: Anti-terrorism
Laptop Gun
Om du börjar uppdraget på nedersta däck så behöver du bara gå in genom dörren, slå ned vakten där så att du får ett nyckelkort och aktivera hissen med nyckelkortet. I hissen ligger din väska med diverse vapen.
Om du börjar uppdraget på mellandäck så måste du givetvis ta dig ned till nedre däck och göra det samma som ovan.

Cyclone
Detta vapen bärs av alla presidentens livvakter.

Cyclone x2
Om du har Closet key Card A och Closet Key Card B (se nedan) så kan du öppna sidodörrarna i rummet nedanför trappan. Innanför varje dörr ligger ett av de dubbla vapnen.

K7 Avenger
Alla dataDyne vakter bär detta vapen.

Timed Mine.
Om du börjar uppdraget på nedersta däck så behöver du bara gå in genom dörren, slå ned vakten där så att du får ett nyckelkort och aktivera hissen med nyckelkortet. I hissen ligger din väska med diverse vapen.
Om du börjar uppdraget på mellandäck så måste du givetvis ta dig ned till nedre däck och göra det samma som ovan.

Combat Boost
Du börjar uppdraget med dessa hjälpmedel.

Suitcase
Om du börjar uppdraget på nedersta däck så behöver du bara gå in genom dörren, slå ned vakten där så att du får ett nyckelkort och aktivera hissen med nyckelkortet. I hissen ligger denna väska.
Om du börjar uppdraget på mellandäck så måste du givetvis ta dig ned till nedre däck och göra det samma som ovan.

Lift Key Card
Detta kort får du av vakten som du slår ned i rummet med Suitcase. (nedersta plan)

Closet key Card A
Detta kort bärs av en av livvakterna nedanför trappan. Skjut honom efter att planet invaderats för att inte misslyckas med något uppdrag.

Closet key Card B
Detta kort bärs av en av livvakterna nedanför trappan. Skjut honom efter att planet invaderats för att inte misslyckas med något uppdrag.

Crash Site: Confrontation
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar (fast än han inte dör) vapnet eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Scope)
Du börjar uppdraget med denna pistol.

K7 Avenger
Alla svarta dataDyne vakter har detta vapen.

Sniper Rifle
Alla Mr. Blonde (långa, blonda snubbar med vita rockar) på banan har detta vapen.

Remote Mine
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Night Vision
Du börjar uppdraget med dessa glasögon.

Horizon Scanner
Du börjar uppdraget med denna kikare.

President Scanner
Denna ligger i en väska bredvid den störtade Air Force One. Du för söka lite men den är inte omöjlig att hitta.

Pelagic II: Exploration
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Silenced)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Falcon 2 (Silenced) x2
Om du kan ta dig till korridorerna efter den gula trappan (den som leder upp till kommandobryggan) utan att larmet går en enda gång så kommer killen som står rakt framför dig när du öppnar dörren att tappa en till Falcon 2 (Silenced) när du dödar honom.

Laptop Gun
Du börjar uppdraget med detta vapen.

CMP150
Alla vakter på banan har detta vapen.

dy357 Magnum
Om du tar dig upp till kommandobryggan och beordrar styrmännen att stänga av alla aktiva system så kommer en av de tre att dra fram en sådan revolver. Skjut honom och plocka upp.

N-Bomb
Du börjar uppdraget med detta vapen.

X-Ray Scanner
Du börjar uppdraget med dessa glasögon.

Phoenix
Om Elvis blir dödad av vakterna eller om du skjuter honom så tappar han sin pistol. Denna kan du givetvis plocka upp och använda men observera att du kommer att misslyckas med ett uppdrag om Elvis dör.

Research data disk A
På vägen mot kommandobryggan finns en korridor till vänster om dig. I den korridoren finns två laboratorium med samanlagt tre vetenskapsmän i. Varje vetenskapsman har ett av dessa kort.

Research data disk B
På vägen mot kommandobryggan finns en korridor till vänster om dig. I den korridoren finns två laboratorium med samanlagt tre vetenskapsmän i. Varje vetenskapsman har ett av dessa kort.

Research data disk C
På vägen mot kommandobryggan finns en korridor till vänster om dig. I den korridoren finns två laboratorium med samanlagt tre vetenskapsmän i. Varje vetenskapsman har ett av dessa kort.

Deep Sea: Nullify Threat
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

Falcon 2 (Scope)
Du börjar uppdraget med denna pistol.

Shotgun
Alla vakter som använder sig av Cloaking Device (osynlighet) använder sig även av detta vapen.

Phoenix
Om Elvis blir dödad av vakterna eller om du skjuter honom så tappar han sin pistol. Denna kan du givetvis plocka upp och använda men observera att du kommer att misslyckas med ett uppdrag om Elvis dör.

CMP150
Alla rödklädda vakter på banan har detta vapen.

Farsight XR-20
Detta vapen får du av Elvis en bit in på uppdraget.

Promixity Mine
I det andra stora rummet med vakter som använder Cloaking Device kan då få dessa minor. Vakten som står längst ned till vänster direkt när du kommer in i rummet bär dessa på sig så om du dödar honom så tappar han lådan med dem på marken.

K7 Avenger
I slutet på banan när du träffar Dr. Carrol stöter du även på två Mr. Blonde som bär varsin K7 Avenger

Backup Disk
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

IR Scanner
Du börjar uppdraget med dessa glasögon.

Carrington Institute: Defence
Falcon 2
Om du skjuter en vakt så att han tappar vapnet (men han dör inte) eller om du avväpnar honom så kanske han tar fram denna pistol.

AR34
Du börjar uppdraget med detta vapen.

K7 Avenger
Alla dataDyne vakter på banan har detta vapen.

RC-P120
Efter att du har räddat gisslan så ska du bege dig till skjutbanan. Aktivera datorn som står på skrivboret så att fönstret ovanför krossas och detta grymma vapen är ditt.

Mauler
Precis i början av banan ser du en Skedar. Han bär en Mauler.

Devastator
När du ska rädda gisslan på den övre våningen bör du gå in i det högra rummet först. Döda de två vakterna där och gå sedan in i det vänstra rummet och döda de andra två. Om nu inte allt för många ur gisslan har blivit dödade så kommer en av de anställda i detta rum att slänga en Devastator på golvet.

dy357 Magnum
Om du på banan Area 51: Escape klarade uppdraget genom att åka ut ur bygganden med Hover Bike efter att ha aktiverat startrampen så kommer Jonathan att stå utanför Daniel Carringtons kontor. Han håller sin vana trogen en Magnum revolver i handen och om han skulle bli dödad så kan ju alltid du få användning av den.

Laser
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Combat Boost
Du börjar uppdraget med dessa hjälpmedel.

Data Uplink
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Attack Ship: Covert Assult
Combat Knife
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Mauler
Alla fiender på banan ha detta vapen.

Mauler x2
När du når kommandobryggan i slutet av banan så kommer du se hur tre stycken Skedarkrigare står och vaktar. Den av dem som står i mitten kommer att tappa en extar Mauler när du dödar honom så det är bara att sikta in sig på honom om du vill höja odsen för din fortsatta överlevnad.

AR34
Elvis ger dig detta vapen så fort han och hans kompisar har kommit ombord på skeppet.

Callisto NTG
Elvis kompisar bär detta vapen. Om de dör så kan ju du ta reda på dem.

Slayer
När du och Elvis har tagit hissen upp från hangaren så kommer ni till en korsning av korridorer. Om du går rakt fram i denna korsning så kommer du första till ett rum med gröna behållare i (som innehåller Skedars) och efter det rummet kommer ett rum som går runt i en cirkel. Om du går bort på andra sidan av det rummet så finner du en Slayer på golvet.

Cassandras Keycode Necklace
Detta kan du plocka upp från Cassandra när hon blivit dödad av Skedarkrigaren i början av uppdraget.

Skedar Ruins: Battle Shrine
Falcon 2 (Scope)
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Callisto NTG
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Mauler
Detta vapen bärs av alla Skedarkrigare som ingår i den hemliga armén strax innan slutet.

Phoenix x2
Om du, med din Devastator, lyckas spränga alla pelare på banan som du INTE har placerat en sökare på så kommer det att ligga två av dessa pistoler vid nedgången till ravinen.

Reaper
Detta vapen bärs av alla stationära Skedarkrigare på banan.

Devastator
Du börjar uppdraget med detta vapen.

Slayer
När du kommit en bit in på banan så måste du offra ett vapen till någon slags gud för att kunna öppna nästa dörr. På vägen till altaret som du ska offra på finns två Skedarkrigare utrustade med Slayer.

IR Scanner
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

R-Tracker
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Target Amplifier
Du börjar uppdraget med detta hjälpmedel.

Fusket har betyget 6.71 (6 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.