9 mars 1999
    Hudson
    186
    -

7.7 8.1

Inskickad av Fuska-nu den 18/05 -06 17:20

Alla som har en Nintendo 64 har säkert hört talas om Mario Party... de flesta har nog spelat spelet också? Hur som helst har Mario samlat ihop vännerna såsom i Mario Kart, dock är det inte bilar som står på schemat nu är det brädspel, där de själva är pjäserna.

Man kan spela en till fyra stycken spelare, det sistnämnda antalet underhåller mest och längst. Sedan börjar det... ni får välja vilken karaktär du vill agera samt vilken spelplan ni ska spela. Under spelets gång får ni bokstavligt talat "slå tärningar" för att sedan flytta er så många steg som siffran på tärningen visar. När alla har "slagit" på tärningen och gått så är det dags för mini-spel... mini-spel är vad hela spelet går ut på i grund och botten, vem samlar mest stjärnor, vem samlar mest mynt. Den som i slutet har mest stjärnor vinner matchen, och alla stjärnor som samlats ihop flyger in i din egna och privata bank som du bevarar stjärnor i. För dem kan du sedan köpa nya och roliga saker.

Jag älskar spelet... ett av mina favoriter till Nintendos 64 bitare. Så nytt, så underbart spel upplägg - fantastiskt på alla sätt och vis, särskilt multi-player som underhåller i evigheter. Idén med att samla stjärnorna är också kul så att du kan köpa nya saker i affären för de samlade. 1-spelar läget är inte heller fel där du får plöja igenom spelets alla mini-spel efter varandra... riktigt kul =D

Grafik - 8: Vackra karaktärer, vackra spelbräden. Allt flyter på som det ska helt enkelt. Spelkänsla - 8: Kontrollen måste funka bra i ett spel som detta, och som tur är gör den det. Nästan perfekt faktiskt! Ljud - 7: Bra, inte så värst mycket mer tyvärr. Visst låter pengaklirret som alltid, men det är ju inga avancerade ljudeffekter där inte. Hållbarhet - 9: Okej 1-spelar läge, underbart multi-play... sagolikt!

TOTALT: Den ultimata multi-player orgasmen!

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8