-

8.5 8.5

Speltest av Test_Skrivan

Inskickad av Test_Skrivan den 11/12 -04 13:05

Ett mycket bra spel från Nintendo. Nu ska jag berätta lite om spelet "Bajo och Kazzoie" handling och hur man kan spela det.

Handling: Det börjar med att Banjo och Kazzoie spelar lite kort en stund. Men Banjo har en syster som är ganska buskig av sig som går ut helt själv.
Då kommer det en häxa som tar Banjo´s syster ifrån huset och flyger iväg. Banjo blir väldigt ledsen och han frågar Kazzoie om han vill förja med att leta efter hans syster. Det blir ett JA och då börjar äventyret på att leta upp Banjo´s syster.
Banjo är en slags grizzlybjörn och Kazzoie är någon slags fågel och tillsammans med att spela med de så blir det riktigt kul. Den onda häxan vill ha systern bara för att hon har ett bra utseende medens hon själv inte har det vackraste så hon ska ta utseendet från systern med hjälp av en utseendeapparat.

Banjo: Han är en björn som är väldigt rolig av sig, men nu när han ska hämta tillbaks sin syster så blir han mer och mer ledsen och håller inte på att skämta så mycket som han brukade. Man kan nästan göra vad som helst med Banjo men är det något som han inte kan så är det att gå upp för hal ytor och att flyga men den båda dessa saker kan man med hjälp av Kazzoie göra. Banjo kan simma på vatten och under vatten, han kan också hoppa och klättra sig i saker. Man lär sig mer och mer ju längre som man kommer.

Kazzoie: Han är en fågel som är väldigt rolig att spela med. Han kan nästan också göra allting fast inte simma under vatten och annat. Det som är bra med Kazzoie är att han kan flyga, han kan även flyga med Banjo på ryggen. Kazzoie är en pojkfågel som gillar att vara med Banjo, dom två brukar umgås jämt. Kazzoie har väldigt mycket användning för sin näbb i spelet för den är väldigt bra att krossa alla fiender med.

Saker man kan få tag i: Det som man måste ha för att komma till en ny bana är pusselbitar. På varje bana så finns det ca 3-2 st. Utanför banan som man vill gå in i står det exakt hur många pusselbitar som behövs. Pusselbitarna ligger gömda på många svåra ställen som inte alls är lätta att upptäcka. Man kan också samla på Jugelbells som ser ut som små musfåglar. Det finns fem såna på varje bana och alla har olika färger, röd, grön, blå, gul och rosa. Det kan även finnas onda Jugelbells som vill skada dig. Häxan gör allt för att du inte ska komma fram och få din syster. På varje bana så finns det ca 100 noter som kan behövas senare i spelet.

Banor: Det finns väldigt många olika banor som man kan köra men det sår inte hur många som man kan spela. Men jag har i alla fall spelat ca 40st banor. Banorna kan skiljas från att vara i vatten och ska rädda en stor metallfisk från att vara uppe i himlen och flyga. På den största banan så ska man rädda en slags sköldpadda som har blivit bortrövad av pirater som gömmer sig nere i vattnet. På den banan finns det ett stort hel ner i marken i havet som man ska simma ner i. Och där nere så finns det väldigt stora bläckfiskar som man ska frysa med hjälp av ägg som man kan skjuta med. På en annan bana så kan det vara så att man ska vara ute på en strand och simma ifrån hajar som jagar dig.

Övrigt: Detta spelet är för barn mellan 7-10 år. Om man är yngre så blir det väldigt svårt att förstå vad dom säger eftersom att dom talar engelska. Om man är äldre så kan det värka lite barnsligt och vara ganska lätt. Men spelet är helt underbart att köra. Grafiken är nog det bästa som finns när det har med spelat att göra. Spelet går nog tyvärr inte att köpa längre utan jag tror att du får fråga mamma eller pappa om dom kan titta efter lite annonser på Internet.

Grafik: Den är helt underbar som t.ex. på vattnet som är helt blått och det finns så mycket mer som man kan se där. Fienderna är väldigt roliga gjorda och det blir väldigt kul att spela eftersom att det är bra grafik.

Spelkänsla: Den är också väldigt bra som när man t.ex. kan göra precis allt. Man kan simma, hoppa, hänga sig i saker, flyga och mycket annat. Det är också så att man kan prata med andra olika folk.

Ljud: Det är också bra som när dom t.ex. pratar. När man hör Banjo eller Kazzoie får ont så hör man att dom skriker.

Hållbarheten: Det var ett väldigt kul spel som jag spelade många timmar om dagen. Men nu är jag lite för gammal för att spela det. Nu ligger mitt Nintendo 64 uppe på vinden. Men somsagt så var det verkligen ett bra spel.

Har du någon fråga eller inte förstår någonting så kan du skicka ett medelande till mig.

Totalbetyg: 9 Ljud: 7 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9