Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











007: The World is Not Enough

Nintendo 64
007: The World is Not Enough
  • Genre
    Action
  • Releasedatum
    8 december 2000
  • Utvecklare
    Eurocom Entertainment Software
  • Antal ägare
    71
  • Utvald recension
    -

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9.1 8.3

Speltest av StimmareN

Inskickad av StimmareN den 31/03 -05 12:24

The World is Not Enough

The World is not Enough är ett helt nytt James Bond spel till Nintendo 64 skillnaden mellan detta spel och GoldenEye är att The World Is Not Enough har en liten skaprare grafik och lite roligare ljud annars tycker jag själv att Golden Eye har ett bättre Multiplayer-läge.

Lite Handling..

(TWINE =The World Is Not Enough)

Att James Bond har höga förväntningar på sig är ingen underdrift. GoldenEye 007 är en klassiker och spelet ligger fortfarande på försäljningslistan, drygt tre år efter releasedagen. The World Is Not Enough har mycket bra förutsättningar att gå, om inte hela den vägen, så i alla fall mycket långt.
TWINE fäljer filmens handling mer än vad Goldeneye 007 gjorde, det märks från första början. Du startar i en bank där du måste hitta passerkort för att ta dig förbi säkerhetskontrollen, se till att inga oskyldiga kommer till skada, förstöta videobackup osv. Bond har i vanlig ordning uppdarg som måste utföras innan banan kan klaras av. En lista på uppdragen presenteras innan start, men till skillnad från tidigare kan nya uppdrag dyka upp mitt under spelets gång. Mellan banor och uppdrag länkas handlingen ihop av realtidsfilmer, var uppmärksam så du inte missar värdefull information där. Ett mycket intressant insalg i TWINE är det faktum att fiender placeras ut slumpmässigt på banan. Du kan alltså inte klara banan lättare genom att mermorera fiendernas tillhåll. Det här gör att TWINE känns fräscht och spännande och du som spelare kan aldrig riktigt slappna av eftersom du inte vet vad som väntar bakom nästa dörr.

Och vad är ett James Bond spel utan ett Multiplayer-läge. Här kommer lite fakta om den.
(Jag jämför med GoldenEye)

Allmänt

Grafik - TWine har något vassare grafik än goldeneye 007 (speciellt med Expansion Pak i din Nintendo 64), villket i för sig borde vara självklart med tanke på att TWINE släpps mer än tre år efter sin föregångare. TWINE klarar av en mycket bra bildhastighet när fyra spelar på delad skärm.

Ljud - Karaktärerna i TWINE talar, vilket är ett plus jämfört med GoldenEye 007. Minuspoäng för stundtals plastikga ljudeffekter i TWINE.

Kontroll - Som väntat är kontrollen nästan identisk i de båda spelen. I TWINE kan du välja mellan Goldeneye 007 och Turokliknande kontrollstyrning.

Spelupplägg - Eliminera fiender, rädda gisslan, lös uppdrag, var James Bond. TWINES:s spelupplägg är mycket likt GoldenEEye 007:s och Bondkänslan är fortfarande högst närvarande.

MULTIPLAYER

Arenorna - 15 för TWINE mot 11 för GoldenEye 007. Arenorna i TWINE är annorlunda och nyskpande, men GoldenEye:s Facility är svårslagen..

Spelsätt - I båda spelen kan fyra deltagare bekämpa varandra eller anta olika former av lag. Spelsätten skiljer sig mer från varandra i TWINE än i GoldenEye 007.

SIMS - I TWINE kan du spela multiplay utan mänskliga motståndare, upp till tre N64-styrda sådana kan delta. Sims fanns som bekant inte med i GoldenEye 007, vilket i stort sett var den enda nackdelen med det spelets multiplayer uppsättning.

Valmöjligheter - GoldenEye 007 har egentligen inte speciellt många options, men i de flesta fall mer än tillräckligt. TWINE har inte heller den rikaste optionsmeny vi sett, men karaktärernas utseende och livsmätare går att ändra, liksom radarn och tids- eller poängbegränsningen m.m

Spelet skulle nog nu kosta omkring 199:- vet inte riktigt för Nintendo 64-spel går ej att köpa längre i Butikerna :(

Ett speltest av StimmareN

SPELINFO
Kategori: Action
Antal Spelare: 1-4 Samtidigt
Utvecklare: Eurocom
Utgivare: Electronic Arts
Tillbehör: Rumble pak, memory Explansion Pak, Minneskort
Åldersgräns: 15 år

Totalbetyg: 7.3 Ljud: 7 Grafik: 7 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 7