Radical Entertainment
    101
    -

8.5 7.8

Speltest av GTA_champ

Inskickad av GTA_champ den 29/05 -05 18:47

Simpsons: Hit And Run är ett väldigt roligt animerad spel som jag har spelat hos min kompis. Hela spelet börjar när Homer sitter och sover efter har ätit munkar. Så kommer en ett bi och ska sticka Homer, Homer vaknar och blir så arg att han trampar i hjäl getingen. Sen så börjar spelet Hit And Run, med karaktären Homer som får order av Marge vad han ska göra i Springfield innan något katustufalt inträffar. Första uppdraget som man gör är väldigt enkelt det går nämligen ut på att handla någonting tror jag, det var i.a.f nått enkelt. Man spelar olika karaktärer i detta fantastiska spel som Apu,Marge,Homer,Lisa och Bart. Med dom karaktärerna ska man göra olika saker. Spelet innehåller 7 roliga level, vissa karaktärer är man två gånger. Man kommer även nästan möta alla kända ansikten från tv serien. Man kommer att samla på sig många olika saker under spelets gång som kort och idekort. Man kan gå in i en bok innan man fortsätter spela där kan man se hur många kort man har kvar att ta. Man kan faktiskt köra spännande Street Race mot folk i springfield. Det finns lätta och svåra Race. Man krigar inte som i CS på detta spel. Det våldsamanste man kan göra är att sparkas. Men när man har gjort för mycket "brott" Så blir det Hit And Run på din Hit And run mätare. Det betyder att polisen kommer efter dig och lyckas dom få fast dig får du betala 50 mynt.

<Mynt>

I dett spelet så är det mynt som är det värdefullaste. För att tjäna mynt så sparka man sönder saker som träd och lådor m.m. Man kan även tjäna pengar på dom olika Stret Racen. Men vad ska man ha mynten till kanske ni undrar?. Det är så att man måste köpa vissa bilar och kläder till några uppdrag i spelet, då använder man dom mynten man har samlat på sig.

<Miljö>

Det är animerad 3D grafik i spelet. Allting utspelar sig i staden Springfield där familjen Simpsons bor. Alla i familjen Simpsons kommer att uträtta olika saker i staden Springfield. Grafiken är detaljerad man ser tydligt vilka som bor var och vilken affär det är och så.

Jag tycker att Simpsons: Hit And Run är ett väldigt roligt och underhållande spel som man aldrig kan få nog av. Grym ide av dom som gjorde spelet att göra ett spel av en så pobulär tv serie. Det är jättekul att samla på kort,mynt och att köra street race. Det finns även saker att klaga om förståss som t.e.x Marge's hår. Det ser ut som en bikupa, det borde verklingen förbättras. Styrningen kunde ha varit snäppet bättre tycker jag. Man kan inte vända sig om med musen utan man får göra det med tagenterna tråkigt. Men allt annat är jättebra.

Garfik.

Lysande animerad 3.D grafik i detta spel. Det är mycket detaljerad man kan se affärer m.m. väldigt tydligt.

Spelkänsla.