Amusement Vision
    47
    -

7.9 8.8

Speltest av ps2control

Inskickad av ps2control den 17/06 -07 10:48

Om du blundar en litenstund och tänker på en apa i en badboll och en stort antal labyrinter så har du förhoppningsvis fått en bild av super monkey ball. Storyn är att du och dina 3 kompisar ska rädda 10 världar som består av 10 banor från en elaka apan Bad-Boon. Banorna är uppyggda på ett sätt som gör att du måste rulla dej igenom dom förbi ett antal hinder för att sedan komma in i mål. Ovanpå allt detta så kan du få lite bonuspoäng om du plockar åt dej lite bananer. Spelet består även av 8 stycken bonus spel som tex, Monkey Racing och Monkey fight. Ovanpå allt detta så finns det även ett klassiskt läge som erbjuder dej att gå igenom ett antal banor (beroende på svårihetsgrad) och sedan få hamna på en topplista vilket alltid är kul.

Spelet är roligt och snyggt. Tycker bara att story mode är lite tråkigt. Du har 1 min på dej att klara banor som kan vara väldigt svåra vilket får mej att tappa intresset. Redan på 4 världen så kommer du få det tufft och många kommer ge upp där. Men som tröst så kan jag medela att det inte är ett måste att klara dom banorna tack vara bonusspelen. Visst du måste skaffa poäng för att öppna alla bonusspel men det är lätt att få ihop dom. Bonusspelen är väldigt smart uppbyggda och väldigt roliga att spela. Men det är tråkigt att all fokus hamnar på den del av spelet som bara finns där som till lägg.

Spelet är väldigt snyggt gjort men grafik är bara en liten del av det hela. Egentligen är allt bra byggt. Men jag hade önskat att det va lättare. Det är irriterande att spela samma bana om och om igen vara för att man inte klarar av den. OCh det drar ner hela spelet ganska mycket. Men bonusspelen kommer som en räddare i nöden och tar bort allt illa du tycker om story mode. Bonusspelen får dej helt enkelt att glömma det dåliga.

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 8