4 oktober 2002
    690
    -

8.5 8.5

Speltest av SunZyl

Inskickad av SunZyl den 18/09 -05 22:32

Det handlar om att Mario och Peach åker på semester till någon paradisö. När de är framme ser Peach något som liknar Mario, fast av metal. En gammal veteran bland Toadarna, ett par små svampar som tjänar Peach, säger att Peach måste få något som kan skydda henne från solen. Sagt och gjort(hur svårt kan det vara?). Mario ger sig iväg för att hitta nåt. Han hittar en vattensprutare som blir tossig och börjar yra om att Mario är Mario(listigt). Han hoppar upp på Marios rygg. De sprutar lite vatten på en smutsig sak, där kommer fram en blomma av smuts, man dödar den. Han dör och man får en Shine Sprite, det som man kommer samla under resten av spelet. Mario blir anklagad för att ha smtusat ner ön och blir tvingad att rengöra ön. Peach(äntligen bli man av med henne!) blir kidnappad och Mario letar efter henne, Shine Sprites och rengör ön samtidigt

Jag tycker det är tråkigt och man tröttnar snabbt. Grafken är okej, resten stör jag mig på. Rejält. Jag gillar Super Mario 64 och en hel del av de andra Mariospelen, så tro inte jag är någon Mariohatare. Vattensprutan är jobbig tack vare att han försöker hjälpa en lite VÄL mycket. Det är även löjligt många av öns befolkning som är fast ute på någon av plutteöarna runt ön

Grafik; 8
Den är okej, inte mer. Mario är ful som vanligt, liksom Peach.

Spelkänsla; 4
Man orkar inte koncentrera sig på spelet. Man surfar(på nätet, inte havet), äter(motstå frestelsen, kontrollerna blir inte så bra om du inte gör det) eller gör armhävningar(ett tecken på hur tråkigt spelet är. Gör man armhävningar är man VERKLIGEN desperat) samtidigt som man spelar

Ljud; 5
Musiken är inte så dålig egentligen, det är bara jag som blir galen på Mariomusik

Hållbarhet; 3