265
    -

8.3 8.3

Speltest av henke_92

Inskickad av henke_92 den 11/04 -05 20:35

Star Fox Adventures
Star Fox Adventures är som det flesta redan vet Rares sista Nintendo-spel och det enda till Gamecube, men spelet är faktiskt ett av deras bästa. Om man då inte glömmer bort klassiker som Perfect Dark och Conker´s Bad Fur Day. Spelet handlar om Star Fox team med ingen annan än Fox i spetsen, den här gången ska de rädda Dinsouar Planet från vem, det tänker vi inte berätta för då förstör vi det roliga med spelet. Grafiken i spelet är bland det snyggaste hittills till Gamecube och närbilderna på Fox päls är ruskigt snygga. Ljudet i spelet är också otroligt bra med klassiska Star Fox låtar.

Spelkontrollen är dock inte så perfekt som man skulle ha kunnat hoppas på och när man väl ska fightas så finns det inte så många rörelser att välja på utan istället bara några enkla combos. Och så till hållbarheten och där ser man tydligt att uppköpet av Rare har satt sina spår, från början var det nämligen tänkt att spelet skulle ta mellan 50-100 timmar att klara men så blev det inte utan speltiden stannar på runt 15-20 timmar tråkigt nog. Fast när man tänker efter så undrar man vad de egentligen skulle ha kunnat fylla ut speltiden med för att det inte skulle ha blivit allt för uttjatat. Om man då ska sammanfatta spelet, så är det otroligt snyggt och faktiskt ett av de bättre spelen som finns att köpa, och nu när de även ska bli Player choice så kan det vara ett köp som man kan tänka över, fast det finns ju faktiskt bättre äventyrsspel om man inte gillar Star Fox, tänker då först och främst på The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Totalbetyg: 7.3 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 7