Namco
    169
    -

8.8 8.9

Speltest av Cyborg

Inskickad av Cyborg den 31/01 -05 22:11

Spelet Soul Calibur 2 handlar om två svärd som heter Soul Edge och Soul Calibur.I varje olik spelkonsol så har man olika gäst karaktär som t.e.x I Game Cube så har man Link som är en av mina favoriter,Xbox så har dom en kille som heter Spawn och som är med i en film som heter Spawn(filmen är jättebra),I PlayStation 2 så är Heihachi med,en gubbe från Tekken.Varje gubbe har också slut så om man spelar t,e,x en ond så kommer det att slutar dåligt,spelar man god så slutar det luckligt som dom andra filmer och så.Striderna är coola och lättstyrd är det.Til skillnad från andra beat em up(fighting)spel så har dom weapon master som har olika uppdragar och man kan sen köpa läder till sina gubbar,nya vapen,vinna några korta filmer och nya gubbar.Dom är  också olika typer som t.e.x Mitsurugi är en samuraj,Raphael är en fäktare,och Yungsung är en från en koreansk kampsport(tror jag),Kilik slåss med en lång stav som man har sett med och alla dom här olika stiler att slåss med är som på verkligheten.Det finns en karaktär som också är från tekken och det är Yoshimitsu,fast i Tekken tycker jag att han är tuffare då.Dom som gjorde spelet är Namco som också gjorde Tekken och Time Cricis.Spelets grafik är jättebra och miljöerna är häftiga.Spelkänsla är också jättebra  eftersom det är lätt att styra också.Ljudeffekterna är bra,men alla musiker är inte precis jättebra.Hållbarhet är får en 7:a eftersom Soul Calibur 2 är nästan för kort,men jag kan spelar om alla arcade och team battle,fast när det gäller Multiplayer så är det inte så speciellt bra och dessutom tråkigt.

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 7 Grafik: 10 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10