Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Resident Evil: Code Veronica X

GameCube
Resident Evil: Code Veronica X
  • Genre
    Action
  • Releasedatum
    12 mars 2004
  • Utvecklare
    Capcom, Eidos Interactive
  • Antal ägare
    26
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
7.6 9.5

Fler fusk

Gameshark/Action replay

Inskickat av DoE den 15/12 -05 00:10

||||||||||||||||||||||
      Tyrant
||||||||||||||||||||||

Nu ska man skjuta så mycke som möjligt på han, ända tills han börjar blöda och
backar bågra steg.
Sedan ska man trycka på knappen så att lådera släpps på han och han åker ut.
men om han inte är skadad tillräckligt så går de inte.

Gör såhär:  Skjut alla B.O.W rundorna på han sedan börja mangla med pistolen.
                  Även fast han springer söligt så kan han göra snabba attaker.
                  Om han nockar ner dej ska du ta dej upp så fort som möjligt annars slår
                  han ett nedåt slag så att du dör direkt eller blir danger.
                 
                  Så du ska skjuta hela tiden och hålle dej unda så bra som möjligt.
                  När du ser att han blöder och backar när du skjuter han så ska du
                  tryck på knappen.

_filmscen_

Stick tillbaka till cockpiten.

===Planet, cockpit===

_filmscen_

Nu är det dags att byta CD.

==========CD2==========

===Antarktis bas===

Följ vägen så långt du kan ner till Trappan.
Gå ner där.

===Fiende korridår===

Spring rakt fram till dörren mittemot dej.

_filmscen_

Det där var en moth...mycket irriterande.
Kan lägga äg i din rygg och förgifta dej...
Men det växter Blåa herbs i deb gången lite längre ner som du kan ta när du är förgiftad=)

Spring in i dörren mittemot dej.

===Alexanders kontor===

Ta Grejorna och öppna lådan:

Pistol
Pistolskott
Green herb

Spara om du vill ,spring ut ur rummet.

===Fiende korridår===

Spring ner förbi alla moths och in i dubbeldörren.

===Frakt rum, våning 1===

Följ nu gången förbi trappan till en dubbel dörr där det står "Weapon" på^^

===Vapen rum===

Spring bara rakt fram tills du ser ett blinkade...ta den.
Det är Mining room key/gruv rum nyckel

Spring sedan till gallret och öppna det förstaskåpet.
Voila! Ett Assultrifle=) men den tar 2 platser :(
Vissa säger att denna är bättre än SMG---men ja är smartare än så.
Den skjuter söligt och är inte så kraftful.

Spring nu sedan uppåt förbi Bomberna och ta Detenatorn vid Zombie liket.
Sätt detenatorn på slåpet bakom dej.

Spring sedan ut ur rummet.

===Frakt rum, våning 1===

Spring sedan till den lilla trappan och in i dörren där.

===Gruv rum===

Följ bara vägen till nästa rum.

===Generator rum===

Här inne finns 3 Zombie hundar.
Döda dom sedan sprign runt tills du kommer till ett galler...typ...
Gå nu in på gallrets högra vinkel och följ gången där.
Tryck sedabn på knappen där.

Sedan ska du springa till kontrollen som ligger i mitten av rummet.
Tryck där på knappan.

Låt de va LJUS!!

ta nu dom 4 gröna herbsen
och pistol skotten.

2 herbs finns vid Gallrets vänstra sida
2 vid pistolskotten i Nordöst av ummet...hörnet nästan.

Gå sedan ut ur rummet.

===Gruv rum===

Gå ut till Frakt rummet.

Gå nu till nästa dubbel dörr där det står B.O.W warehouse på dörren.

===B.O.W varuhus===

Här inne finns det 2 Spindlar...döda dom och spring in längre i  rummet.
Akta för spindeln under govet..han kan fortfarande förgifta dej.
Kolla runt i rummet efter en Streck kod...ta den och gå ut ur rummet.
Glöm inte herbsen och  pistol skotten x2

===Gruv rum===

Spring till trappan och sväng in melan plarna mittemot trappan.
Sätt Streckkåden på lådan sedan skicka iväg den.

Spring sedan tillbaka till B.O.W varuhuset

===B.O.W varuhus===

Ta gasmasken precis vid dörren och gå ut.

Spring nu hela vägen tillbaka till den fiende korridåren

===fiende korridåren===

Finta motharna och spring till Alexanders kontor

===Alexanders kontor===

Ta nu grejorna som syns: Alexanders memo, ink ribbons och armborst skotten.

Sedan ska du knuffa Bokhyllan längst bort i rummet.
Den ska knuffas innåt.

Gå fram till skåpet.

_filmscen_

Det där va D.I.J.
Jag vet inte va han gör här men strunta i han.
Ta butlerns brev och tryck på knappen.

_filmscen_

ta nu den där grejen i hörnet.

Det är Krukan.

Examina den och kolla under den.
Där fanns en nyckel....Mashin rums nyckeln.

Stick därifrån.
Öppna lådan och ta med dej detta:

Pistol
Pistolskott
gasmask

Stick ut ur rummet.

===Fiende korridår===

Spring rakt uppför trappan.

===Antarktis bas===

Gå in i den dörren med en grön lampa på.

===Sovrum===

Ta Det blinkade....krut^^

_filmscen_

hmmmm...vad kommer att hända.

Stick ut.

_filmscen_

oväntat :P. Döda dom coh leta runt efter 3 pistolskotts lådor.
Och Arbetarens dagbok.

Spring ut.

===Antarktis bas===

Spring tillbaka till nästa dörr...dubbeldörren.

===Frakt rum,våning 2===

Gå till Calires vänster och använd nyckeln på dörren.

===mashine rum===

Spring bara till nästa rum

===Vev rum===

ta bara veven och gå ut ur rummet

===Maskin rum===

Spring fram till konsollen.

_filmscen_

vilken loser.

===Frakt rum,våning 2===

Spring bara rakt över förbi dubbeldörren till näösta rum.

===Modifierings rum===

Döda Zombien sedan spring fram till maskinen
den ser ut som den på Rock fort island.
Hursomhelst, stoppa veven där och dra.

===Frakt rum,våning 2===

Spring ut genom dubbeldörren

===Antarktis bas===

Spring ner för trapperna till Fiende korridåren

===Fiende korridåren===

Spring in till Alexanders kontor

===Alexanders kontor===

öppna lådan och ta med dej detta: O.B.S DENNA GÅNG MÅSTE DU LITA PÅ MEJ

Pistol
gasmask
Veven

NEJ, inga pistolskott.
Nu BEORDRAR ja dej att spara.

Spring ut ur rummet.

===Fiende korridåren===

Spring bara ut till Frakt rummet.

===frakt rum, våning 1===

FINTA zombisarna och gå upp för den lilla trappan.

Klättra upp för dom båda kanterna och spring till röret.
Använd vevn där.

_fiilmscen_

YEEEEEEEES äntligen dog han.

ta Krypskjytt geväret.

_filmscen_

===Platformen===

Spring ner till vänstra kanten och plocka upp Pistol skott.
Sedan högra kanten för F.A.S

Sedan springer du ner för trappan.

_filmscen_

||||||||||||||||||||||
            Nosferatu
||||||||||||||||||||||


vem släppte ut honom?!?!

Hur som helst, du ska ta upp Krypskytt geväret och skjuta 3 skott precis i hjärtat.
Om du gör det så blir det en

_filmscen_

men om du inte träffar honom på alla skott så drar du upp pistolen och
Skjuter upp o ner hela tiden.
Akta dej för hans Gift....typ lilla pulver.
För att om du blir träffad av det kan du bli Förgiftad som inte går att bota med blåa herbs.
men det kommer vi till senare.
Om man blir förgiftad sp kan man hämta botemedel med Chris senare =)
,fast det är bara dröjesmål så undvik så bra som möjligt.

Döda Nosferatu och se en:

_filmscen_

===Tunnel===

WOHOOOOO, nu får du köra som Chris=)=)

Följ tunneln.

_filmscen_

ÅH NEEEJ!!!!, han har ju våran tändare!!!

Den ska vi skaffa tillbaka!!

Spring runt hörnet och öppna lådan:

M-100p
Pistol
Pistolskott(dom som du lämnade som Claire)
F.A.S

Sedan ut genom dörren på sidan.

===Tunnel 2===

||||||||||||||||||||||
              Jätte-mask
||||||||||||||||||||||

dra upp Automatpistolerna och Mangla på.

Dom är mycket bra på han...han bör dö Efter 25-30% av skotten=)

Döda masken, du behöver inte..men om du inte vill ha tändaren så att du inte kan få SMG så
gärna för mej.

döda han och se en:

_filmscen_

nu fick Chris sin älskade tändare tillbaka=)

_filmscen_


Spring nu tillbaka till tunnel 1

===Tunnel===

Gå till statyn ivägen med ljud vid den.

ta "USE" med tändaren på den

Nu fick du ett av mina Favorit vapen i detta spel: UZI ingriam m10.

O.B.S DU FÅR INTE ANVÄNDA SMG OM JA INTE SÄGER DET!

Stoppa dom i lådan till senare.

Ta med dej detta:

Pistol
Pistol skott
Herb.

Spring nu till tunnel 2

===Tunnel 2===

Glöm inte att ta plantorna här.
Stick sedan till andra sidan och åk upp i hissen

===Facility, garaget===

Döda dom 3 Zombisarna här och spring ut genom dubbeldörren

===Facility, Gård 2===

Spring bakom Pansar vagnen och tryck på knappen.

_filmscen_

Klättra ner för stegen.

===Annan tunnel===

följ gången och gå in i den första dörren.

===Lådrum===

ta alla grejor här inne:

Green herb.
Pistolskott.
Gift rundor.
Ink ribbons
Shotgunskott.

Här inne Växer det Blåa herbs.

Vill du ha Steve i battlegame???

Självklart att du vill, då gör du så här:
Du ska gå fram till låderna...dom färgade och öppna i den här ordningen.

1. Röda
2. Gröna
3. Blåa
(nu hör du ett Klick*)
4. bruna

nu fick du Luger republika.

Den har du ingen användning för i Riktiga spelet så stoppa den i lådan.

Ta med dej detta:

Assult rifle
green herb

Spara och gå ut ur rummet.

===Annan tunnel===

Följ nu gången vidare tills du komemr till slutet....Där ligger "batery pack/bateri pack"
Plocka upp den.

_filmscen_

yay...en spindel...klassisk Resident evil fiende.
Hursomhelst...döda den och  Stick upp till gården via hissen.

===facility, gård 2===

Spring in till Garaget

===Facility, garaget===

Spring nu fram till hissen du kom ifrån...Lite åt höger om den finns det en gul hiss.
Stoppa batteri packet där och klättra upp på den.
tryck på knappen för att den ska åka upp.

Åt vänster finns det nu "Chemical storage key" och "Alloy report".
Ta dom, och spring sedan in i dörren häruppe.

===Facility, våning 2, Hiss area===

Spring till andra sidan korriåren.

_filmscen_

O.B.S. den där grejen är inte kul.
Den kan ints skada dej direkt men den kan skicka Hunters på dej.

UNDVIK dom varje gång.....för guds skull, låt inte, INTE ljuset träffa dej.

Spring nu fram till den lilla trappan och ta dörren mitt emot trappan.

===Facility, Trappan===

_filmscen_

perfekt va....Vi måste ha den där plåten annars bilr det ingen räddning.

Spring i genom samma dörr du kom ifrån.

===Facility, våning 2, Hiss area===

Ta hissen till våning B1.

===Facility, källaren, bron===

Nu finns det en trappan nedanför bron.
Gå ner för den och.

Nu hänger det en Shotgun på väggen, MEN tyvärr...du ska inte ta den nu.
Då skulle trappan batra åka iväg.....men ta det lugnt....Ja kommer hit ganska snart.

Gå in i den enda dörren där nere som man kan gå in i.

I hyllan innan dörren finns Eldskott, pistolskott och Ink ribbons.

in i dörren.

===facility, källaren, labet===

Spring uppför trappan och in i dubbeldörren på andra sidan.

===Facility, källaren, hissrum===

borta vid konsolen finns det en lyssande grej, men strunta i den.
Istället gå in i den andra lilla dörren i rummet.

===Facility, källaren, Chemikalie rum===

Spring genom alla dörrarna här och spring fram till det lilla kylskåpet.

Nu ska du använda nyckeln du har på kylen.
Sedan står det att kemilkalien här ändrar färg vid en Exakt temperatur.

Hur som helst, Porträtet i galleriet sa att Denna fabrik var klar den 8 december.
"12.8"

Sätt den temperaturen på kylen.
nu ändrar den färg och Voila!..du fick clement E

_filmscen_

detta är en annan verision av Hunters...dom kallas Sweepers....enda skilnaden är att
som kan förgifta en.
Döda han och ta vad du vill.
Se till att du har 2 platser kvar nu.

Stick ut ur rummet.

===Facility, källaren, hissrum===

ta nu den lilla blinkade grejen...det är Dörr hantag.

_filmscen_

SPRING!!!..fort tillbaka till labet....

===Facility, källaren, labet===

Spring ner för trapperna och in genom dörren där.

===Faclility, källaren, bron===

Spring uppför trappan och in i hissen, Åk till våning 2

===facility, våning 2, hiss area===

Spring ut till trappan.

===Facility, trappan===

Spring in i dörren framför dej.

===Facility, krashat rum==

Vänta lite...här inne finns det  en sån där Sökare.
Vänta tills den sluta lysa sedan spring fram och ta en "Side pack" till Chris =)

Spring ut genom den andra dörren här.

===Facility, hallen===

Spring nu fram till nästa dörr och använd Hantaget på dörren och gå genom.

===Facility, garaget===

Spring en bit åt sidan och ta en Pansarvagns grejen.
Den ska vi sätta i galleriet.

Spring ut igen till hallen.

===facility, hallen===

Spring in till det krashade rummet.

===Facility, krashat rum===

Spring ut till trappan, glöm inte sökaren.

===facility, Trappan===

Spring in i dörren rakt över.

===Facility, våning 2, hiss area===

ta hissen till våning 1

===Facility, våning 1, hiss area===

Spring in till porträtt galleriet.

Akta dej för sökaren

===Facility, Porträtt galleriet===

Stoppa pansarvagnen på modelgrejen.

_filmscen_

ta Nyckeln där och och filen, Secret passage note.

kolla på andra sidan rummet.

Nu måste man ha alla dom där bevis grejerna...
och ut ur rummet.

===facility, våning 2, hiss area===

men kolla..ingen sökare=)
Gå ut genom den andra dörren nu.

===Facility, garaget===

Åk ner med den lilla hissen och då in i den stora hissen^^
Du behöver inte..men ja gör detta för att du ska kunna lämna lite föremål.

===tunnel 2===

Spring till tunnel 1.

===Tunnel===

öppna lådan och ta med dej detta:

Granat kastaren(vanliga rundor)
Pistol
Clement E
Nyckeln/turn table key

Spara för nu har du inte sparat på lääääänge.

stick till tunnel 2.

===Tunnel 2===

Stick till hissen och åk upp.

===Facility, garaget===

åk upp med den  lilla hissen och gå in i dörren.
gå sedan in till hiss area.

===Facility, våning 2, hiss area===

Åk ner med hissen till B1

===Facility, källaren, bron/trappa===

spring ner för trappan.Nu kan du ta hagelgeväret=).
Spring sedan in i labbet.

===Facility, källaren, labet===

Spring uppför trappan.

GRYM_filmscen_

strunta i Bandersnatchern..detta är faktist den sista du möter=)
Spring ut genom dubbeldörren å andra sidan.

===Facility, våning 2 , hissrum===

spring nu fram till den lilla konsolen och använd nyckeln.

===Facility, hallen===

Klättra över låderna och spring in till den ända enkel dörren du kan gå in I.

===Facility, kontor===

Följ bara gången tills du kommer till en trasig vägg.
Gå in där genom och ut genom dörren på andra sidan.

===Facility, trappan===

Spring nu fram och förbi Zombin som låtsas vara död.

och klättra sedan ner för stegen.

===Facility, källaren, gasrum===

Gas rum indeed^^

Spring fram till konsolen på vägen och stäng av gasen.

Spring sedan uppåt höger och in i lagerrummet.

===Facility, källaren, lager===

Spring in i dörren rakt fram och gå in

==Facility, källaren , vapenbyggar rum===

Detta va andledningen till att vi gick in här som Steve.
Rensa bort fiender=)
Spring runt hörnan och modifiera Chris pistol.
Jag vet inte va den gör....den kan inte hålla mer kulor och den blev kanske inte starkare.
och ta Clementen där på hyllan..den gröna, det är Clement A

Mixa Clement E med Clement A och så fick du "Clement blandning"

Spring ut ur rummet.

===Facility, källaren, lager===

Spring in till Gas rummet.

===Faclility, källaren, gas rummet===

Klättra uppför kanten och sedan uppför stegen.

===Facility, trappan===

Stick in till kontoret.

===Facility, Kontor===

Spring ut till hallen.

===Facility, hallen===

Spring nu ut genom dubbeldörren du kom in i första gången som Claire...Huvuddörren.

===Facility, gård 1===

Här ute finns 2 sweepers..låt dom smaka på Granatkastaren.
åk sedan ener till flyplatsen via dubbelhissen med grön lampa över den.

===Flygplatsen, lådrum===

öppna lådan och ta med dej:

granatkastaren

Spara om du vill..sedan spring in i dörren på sidan av hissen.

===Flygplats, kran area===

Döda huntern och åk upp med den lilla hissen.
spring sedan ut genom den lilla dörren däruppe.

===Flygplats, bron, våning 2===

tryck på konsolen för att sänka ner bron.

_filmscen_

men va perfekt....måste fixa oljetrycket.

Spring över bron till andra sidan.

===Flygplats, olje rum===

Gå fram till datan och tryck "A"

Nu ska man få 7 "gallons" i tanken då at de fixas.
Du ska göra denna ordningen:

1. Använd 3 liter tanken 3 gånger.
2."tappa"/drain 10 liter tanken.
3. Använd 3 liters tanken
4. Använd 5 liters tanken.

Det borde fixa det.
Om du vill så kan du ta Shotgun skotten som ligger i mitten av dom 3 Zombisarna.

stick ut till hangaren.

===Flygplats, bron , våning 2===

Spring nu över till andra sidan och dra i spaken.

_filmscen_

gå in i dörren.

===Flygplats, kran area===

Åk ner för den lilla hissen. och gå ut genom dörren där nere.

===Flygplats, bron, våning 1===

Nu finns det en hunter här...han vill också smaka på granatkastaren.
Sedan ska du bara springa rakt över och in i dörren.

===Flygplats, reception===

Spring bara runt bordet och in i den andra dörren.
glöm inte att finta Zombisarna här....en är en sån där pangpang Zombie som sprängs.

===Flygplats, hangaren===

Här finns också en Hunter som gillar exposioner.
ta hand om han och tryck på datan för att stänga av strömmen.

Sedan tar du alla bevisen:

Amry proof
Navy proof
Air forde proof

sedan stick ut.

===Flygplats, Receptionen===

Nu ska du springa runt receptionen igen.
och ut genom dörren.

===Flygplatsen, bron, våning 1===

Spring rakt över och in i dörren.

===Flygplatsen, kran area===

Spring in till lådrummet.

===Flygplats, lådrum===

öppna lådan och ta med dej detta:

Pistol
Pistolskott
Shotgun
Shotgun skott
Army proof
Navy proof
Air force proof

Spara om du vill och åk upp i hissen.

===Facility, gård 1===

Stick in i Facilitys hall

===Facility, hallen===

Spring in till kontoret.

===Facility, kontoret===

Spring bara genom gången, genom hålet i väggen och ut.

===Facility, trappan===

Stick ner för stegen till gasrummet.

===Facility, källaren, gasrum===

Nu ska du upp för den andra lilla trappan..i södra delan av rummet.

===Facility, källaren, bro/trappa===

Nu ska du ta hissen till våning 1

===Facility, våning 1, hiss area===

Spring bara in till porträtt galleriet.

===Facility, porträtt galleriet===

Sätt dit alla proofsen i väggen, ta filen och sedan dra i spaken.
Ta som 2 låderna med shotgunskott och grön herb brevid gången.

Klättra sedan ner för stegen.

===Hemlig gång===

Här nere finns det också spindlar.
skjut ner dom med Shotgun och spring gången ner.
Strunta i föremålen.
ta bara stegen på slutet.

===hemlig korridår 2===

Ta herbsen i hörnet sedna följ gången.

_filmscen_

||||||||||||||||||||||
          Albino ödla
||||||||||||||||||||||

Men yay....den ödlan som stack när man var Claire har vuxit något.
han kan inte skada dej om du inte går ner i vattnet.
men grejen du behöver ligger I vattnet.

Du behöver inte döda denna boss.
bara spring ner i vattnet och ta plåten.
Sedan sticker du därifrån,du kommer säkert bli Shockad nåra gånger av hans elvåger.
Men det gör inget eftersom vi hittat massa liv^^

Stick sedan ut till korridåren.

===Hemlig gång===

Spring gången upp och klättra uppför stegen.

===Facility, Porträtt galleriet===

Spring bara ut genom dörren.

===Facility, våning 1, hiss area===

ta hissen till våning 2

===Facility, vånig 2, hiss area===

Gå ut till garaget.

===Facility, garaget===

Åk ner med den lilla gula hissen seda spring ut genom huvud dörren.

===Facility, gård 2===

Åk ner med den  lilla hissen bakom pansarvagnen.

===Annan tunnel===

följ hela vägen bort till dörren där du hittade Bateriet.

Gå in på menyn och ta "Combine" med Clemeten och mixa den med Eagleplatan.
Nu fick du en Halbred.

använd den på dörren.

===Rock fort islands Hangar===

_filmscen_

===Antarktis hangar===

Spring nu ut genom dubbeldörren här

===Antarktis bas===

Nu ska du springa till Kontoret...Alexanderskontor.
Följ bara vägen och om du stöter på långa tentakler så skjut dom bara med pistolen
tills dom sugs in i hålet dom kom från.

Följ bara vägen till Fiende korridåren.

===Fiende korridåren===

HAHA..motharna är döda.

spring in till Alexanders kontor.

===Alexanaders kontor===

Använd halbreden på bokhyllan där den ser ut att passa.
Nu får du "Paper weight", Alfreds dagbok och inkribbons.

Den säger nått intressant om Nosferatu^^...kolla själv

öppna lådan och dra med dej detta:

Pistol
Pistolskott.
Assult rifle
brandsläckaren.

Spara om du vill, sedan gå ut ur rummet.

===Fiende korridåren===

Spring bara uppför trapperna igen.

===Antarktis bas===

Spring genom dubbeldörren där uppe.

===Frakt rum, våning 2===

Spring till dörren åt Chris vänster och gå in.

===Maskin rum===

Spring ut på isen och spring dit Claire använde veven.
ta den och stick.

_filmscen_

Ja fattar inte varför Chris inte springer?!

Finta lite och spring ut igen genom samma dörr du kom ifrån.

===Frakt rum, våning 2===

Nu springer du Precis som Claire, rakt över tförbi dubbeldörren och in i den första dörren.

===Modifieringsrum===

Nu är det några Zombisar här.
Dom är i vägen så döda dom med pistolen och gå in i gallret och ta shotgun skotten och
Väskan...tyvärr måste man ha lockpick till den.

Spring nu igen.

===Frakt rum, våning 2===

Spring nu ut på isen.....om du ser en stor skugga under dej med många ben,
Strunta i den..den kommer sen....
Följ isen tills du kommer till en dörr nära ett kontrolrum...gå in där.

===Korridår===

Här inne kommer det en Sökare direkt.....Vissa säger att man INTE kan undvika den.
Men det kan man....genom att Vända sej om fort och gå ut igen....

Sedan gå in i rummet, då är sökaren borta i korridåren=)

Spring in i den första dörren som kommer.

===Pool rum===

Spring fram till den blinkade blåa ljuset och tryck på den.
Då kommer en stor tunna med brandsläckningsmedel.
Ta "USE" med brandsläckaren på den, så fylls din Brandsläckare.

Sedan tar du den lilla hissen brevid.

===Vapen rum===

Nu finns det 3 Zombies här.
Döda dom och spring fram till elden och använd Brandsläckaren.
Nu kan du ta Residents evil kända Magnum

O.B.S ANVÄND INTE MAGNUM OM JA INTE SÄGER DET!

Om ni inte hört det så är Residents evil slagord "Magnum is king"/magnum är kung

men vi är inte klara här inne.
Kommer du ihåg att vi satte en detenator på andra sida vägen?.
Då dit och ta "USE" med tändaren.

då öppnas det och du får 3 låder med pistol skott=)
Ta dom och åk sedan upp med hissen till pool rummet.

===Pool rum===

gå ut till korridåren

===korridår===

Fortsätt bara följa korridåren och undvik sökaren.

på andra sidan är det en hiss.
Du kan inte välja vilken våning du ska till, så åk bara med den.

===Hus area===

Gå in i dörren framför dej.

===Is korridåren===

Här inne finns 7 zombies...du klarar att ta alla med Pistolen.
Ta sedan Herbsen och gå tillbaka och ta dörren brevid den du kom ifrån.

===generator rum 2===

Spring fram till det gröna ljuset och använd veven.
Sedan springa till andra sidan generatorn för att sätta på kraften.

Låt det va LJUS....igen.

kolla i rummet efter Shotgunskott, pistolskott, 2 gröna och 2 blåa herbs och inkribbons.

Öppna lådan och ta detta.

Pistol
Pistol skott
Paper weight

Spara om du vill, sedan gå ut ur rummet.

===Is korridåren===

Spring nu till andra sidan korridåren och in i dörren på andra sidan.

===RE1 rum===

Detta rum är exakt lika dant som ett rum i Resident evil 1.
Hur som helst..om du knuffar statyn upp i hörnet breid byron så ramlar den genom golvet.
det är kartan över Antarktis som ligger där.

Det finns lite Shotgun och Pistol skott på möblen där.

Spring sedan upp för den smala korridåren tills du kommer till en tiger staty.

ta blåa ögat så får du en"Socket" , stoppa tillbaka ögat och ta det röda ögat,
Nu fick du magnum kulor....stoppa tillbaka ögat och ta nästa dörr du kan ta.

===Myrorna area===

Spring fram.

_filmscen_

ta nu det blinkade Ljuset...det är Ving objekt.
Spring sedan åt vänster...spring för myrorna bits.
Spring in i dörren.

===Alexias lab===

Spring upp för den lilla trappan och gå till maskin åt höger.
tryck på den.

Nu mina vänner kommer det pusslet som jag harde svårt med.....

Det står på datorn...."Alexia and I ae two sides of a coin",
och så kommer massa symboler.  Hjärta, Spader, AA och krona.

Nu kan du"EXAMINA" Paper weighten det första du gör är at dra åt vänster.

då ser du figurer i denna ordning: AA, Krona, Hjärta och spader.
Tryck in denna kombination på datorn och se en:

_filmscen_

Spring fram till Alfreds kropp och ta de blinkande ljuset.
Det är Alfreds ring, Examina den för att ta bort juvelen.

Spring ut.

===Myrornas area===

om du vill ha en fil och skott springer du rakt över till nästa ställe.

===Mörkt rum===

Här inne finns en fil, 2 Pistolskott ammon.
Och om du använder Tändaren här brevid en olje lampa så lysses rummet upp.
Då kan du ta lite herbs som visas här^^

Spring ut.

===Myrornas area===

Spring nu dit du kom ifrån från börjam.

===RE1 rum===

Spring tillbaka till Is korridåren.

===Is korridår===

Spring tillbak till Generator rummet.

===Generator rum 2===

Öppna lådan och ta med dej detta:

Magnum
Shotgun
Liv
Veven
Socket

Spring nu ut till Is korridåren

===Is korridåren===

Spring in till dörren till höger.

===Hus area===

ta dörren direkt framför dej...hissen alltså.

===Korridår===

Undvik sökaren, spring hela vägen till pool rummet.
Gå in där.

===Pool rummet===

Spring rakt fram och klättra upp för stegen.
Sedan går du fram till vev hålet och så Combinerar du veven med Socketen.
Nu kan du använda veven.

Nu töms vattnet och du kan klättra ner.
Där nere tar du kran nyckeln.

_filmscen_

han får smak på hagelgeväret.

Spring sedan ut till Korridåren.

===Korridåren===

ta nu dörren till höger om Chris.

===frakt rum, våning 2===

Spring nu till dt lilla kontrol rummet och använd nyckeln där.

_filmscen_

||||||||||||||||||||||
          Jätte-spindel
||||||||||||||||||||||

han är bara ivägen så skjut ner han med 4 magnum kuler.
Sedan springer du ner på isen och tar Alexanders örhänge.
Examina den för att få Alexanders juvel.

Spring nu tillbaka till korridåren.

===Korridåren===

Följ den hela vägen  till hissen

===Hus area===

Spring in i dörren rakt fram.

===Is korridår===

Gå in i generator rummet

===Generator rum 2===

Öppna lådan och ta med dej detta.

Magnum
Shotgun
Shotgunskott
Ving objekt
Alexanders juvel
Alfreds juvel

(Se till att du laddat magnumen med 6 kuler)
Nu BEORDRAR ja dej att spara.

Gå ut till Is korrådåren.

===Is korridåren===

Spring in till hus arean

===Hus area===

NU följer du gången tills du ser en Sweeper...du ska skjutahan med EN magnum kula.
Se till att den träffar så att du har Exakt 5 kulor kvar.

Nu springer du till mitten och plockar upp Ving objektet vid Karuselen.
Det ligger också ett ving objekt i vattnet.

ta dom och gå in in i dörren

===RE1 husets hall===

Wow...ser bekant ut eller hur Chris?!
Spring ut för trappan och ut på mitten gången för att hitta.....En KNIV....yay
Kolla nu bakom trapporna.....

Men kolla...Var de inte Claire....Gå in på Menyn och ta"USE" med knive och se en:

_filmscen_

Om du blev förgiftad av Nosferatu måste Chris hämta botemedel till Claire.
Det finns på hyllan i samma rum magnumen va.

Nu blev du Claire igen=)

===Låd rum===

Här inne finns det herbs, Pistol skott och Shotgun skott.

Bakom bokhyllan finns det en krok att hänga Shotgunen på...då får du Acid rounds till
granatkastaren men det behöver inte du.

Öppna lådan och ta med dej detta:

Armborst
Explosiva pilar.
F.A.S eller Mixed herb (G.R)

(Va hel säker på att du har fullt liv)
vääääääääääänta nuuu lite.....här finns ingen skrivmaskin.
Strunt samma, gå ut genom dörren du INTE kom ifrån.

===Kort korridår===

Nu ska du springa Rakt fram och Låt tentaklen smaka på Explosiva pilar.
Sedan ta dörren på den sidan.

===Fängelse rum===

Nu ska du springa upp till den lilla trappan och trycka å "A" vid kanonen.

Då rular en Kristal ut.

_filmscen_

den är inte bra....man dör direkt av den.
Istället, spring förbi den och plocka upp kristalen.

Nu ska du vänta tills den åkt ner...sedan fort springa fram till hålet i mitten och
lägga kristalen där, Sedan ska backa ut...
Nu åker "skall krossaren" ner och krosar kristalen.
Spring fram och ta kortet och backa.

om du springer in i cellen finns lite ammo.

Nu sak du gå in i den Första Dörren du kunde gått in när du kom in i detta rum.

===Riddar korridår===

Använd kortet på den konsolen på väggen.

_filmscen_

Där är Steve, spring fram till han..va säker på att du har Armborsten uppe

_filmscen_

||||||||||||||||||||||
        Nosferatu-Steve
||||||||||||||||||||||

FORT!!!...skjut ett skott på han sedan vänd dej om fort och bara kubba så fort du kan.
På Dreamcast verisionen blir man Danger efter ett slag av hans yxa
men inte på game cube...tur det=)

men hur som helst., spring bara på tills det blir en

_filmscen_

===RE1 husets hall===

GRYM_filmscen_

||||||||||||||||||||||
        Alexia, typ1
||||||||||||||||||||||

Nu blir det springa
Ställ dej i nått hörn och skjut dom 5 magnum kulorna du har kvar.
För guds skull...håll dej borta..om hon tar tag i dej blir du Kebeb.

Skjut ner henne och ta henns halsband på golvet brevid trappan.
Examina den och och få Alexias Juvel.

Spring uppför trappan och Använda alla 3 juvelerna vid tavlan på Alexander,
Alexia och Alfred, gå sedan in i dörren bakom.

===Alexanders hall===

Låt Zombisarna komma nära....när dom ät bar några CM från dej.
sikta uppåt med Shotgun och skjut, då flyger huvet i många delar.

Sedan ska du ta dubbeldörren brevid dörren du kom ifrån.

===Alexanders lab===

Ta veronica raporten och åk ner med den lilla hissen.
Där ner ska du trycka på den lilla  blåa lampan.
Kolla i grjen där och ta den Fjärde och sista Ving objektet.

Här finns det också 2 gröna herbs, shotgun och pistol skott.

Spring nu upp genom den lilla dörren uppe på dom små trapperna.

===Kort korridår===

Spring nu till lådrummet

===låd rum===

Nu ska du ta med dej detta:

Claires pistol=)
Pistol skott
Ving objekt

Sedan springer du till korridåren igen.

===kort korridår===

ta nu den ända dörren du inte tagit som Chris.

===Fängelse rum===

_filmscen_

Nu fick du fiilen av Claire.
"Examina" den Precis på kanten för att den ska öppnas.

Spring tillbaka till korridåren

===Kort korridåren===

ta nu dörren till Alexanders lab

===Alexanders lab===

Ta dubbel dörren ut till korridåren

===Alexanders korridår===

Spring nu fram och ta första dörren åt Chris vänster.

===Alexanders kontor 2===

Här kan man spara..men de gör vi sen.

Kolla i lådan för att hitta "Sterile room key" kolla i rocken för en F.A.S
ta detta och gå ut.

===Alexanders korridår===

Ata nu den lilla dörren ut till hallen.

===RE1 husets hall===

Gå nu ner för trappan och dubbeldörren på sidan...inte framdörren
Använd nyckeln där, gå in där nu.

===RE1 rum===

ta nu förtsa dörren du kan...

===IS korridår===

generator rummet..in

===generator rummet===

Stäng av strömmen.

Nu ska du ta med ej detta:

SMG
kortet du fick i filen
Ving objekt x4
F.A.S
Mixed herb(G.R.B)
Mixed herb(G.R.B)

Nu BERODRAR ja dej att spara.

Spring ut ur rummet.

Nu ska duta dörren till hus arean

===Hus area===

Spring in genom framdörren

===RE1 hustets hall===

ta nu dörren RE1 rummet

===RE1 rum===

Spring till tigern och ta Båda juvelerna....Karfet är av så den kan inte snurra.

Spring till hallen

===RE1 husets hall===

Spring upp till  Alexanders hall

===Alexanders hall===

Spring framåt och till höger
gå in i rummet till höger.

===Alexias rum===

stanna musiken och sätt dit den röda juvelen.
ta platan och gå genom lönndörren.

===Alfreds rum===

Sätt dit den blåa juvelen på gramon och sätt in platan.

Klättra upp för stegen.

===Över våning===

Spring runt bordet  och ta "Dragonfly objekt"
Combinera den med alla 4 vingarna.

klättra ner för trappan.

===Alfreds rum===

Gå ut genom dörren

===Alexanders hall===

Spring in i sparnings rummet.

===Alexanders kontor 2===

ta ink ribbonen och spara.
(slipper du göra om detta ifall du dör)
Spring ut igen.

===Alexanders hall===

Spring till labbet

===Alexanders labb===

ta dörren här inne..den lilla.

===Kort korridår===

Spring till fängelset.

===Fängelse rum===

Spring fram till trappan och upp

===Fight platform===

Spring fram till huset och använd dragon fly på den.
Gå in i rummet.

===kontrol rum===

2 Zombies som tigger SMG.

Klättra uppför den lilla kanten och använd kortet på datan.
Nu ska man Skriva in Den sista koden....hmmmm vad kan det va.
För er som inte fatta det...koden är "Veronica"

Slå in den och spring ut ur rummet.

===Fight platform===

_filmscen_

FORT!!!...skjut Alexia innan hon rör Claire

_filmscen_

||||||||||||||||||||||
        Alexia, typ2
||||||||||||||||||||||

The final showdown....egentligen inte

Skjut bara rätt in i bubblan med SMG..hon bör dö på 50-60% av skotten.
ta liv när du tror att du behöver...hon är inte så svår.
När du skjutit av henne så ser du en

_filmscen_

Nu ska du ta Linear luncher i väggen.
Ta den och skjut på Alexia med den---hon är snabb men när du träffar henne dör hon på 1 raket
När du träffat henne der du en:

_filmscen_

_final showdown_

_Eftertexter_

GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS! GRATTIS!

===================================================
8. Tips, Fakta och Annat^^
===================================================

|||||Tips|||||

Om du dödar Nosferatu med kniv får du en annan filmscen.

Korsa SMG med Steve genom att hålla in R och L så korsar han dom....ganska coolt.
Men det får bara vara EN fiende och det är bara Steve som kan.

På Rock fort island kan man hindra zombisarna att komma in genom att gå genom
metal detektorn med Metal så att skjtdörrarna går ner.
Går detta INNAN du Kopierar Eagle platan.
Sen efter åt öppnar du såklart igen:P

D.I.J är råttan du ser ibland...eller om det är en mus, Du kan se honom på 6 olika platser.
tror jag...
1. När Alfred stänger Skjutdörren för Claire innan Första Bandersnatchern.
2. På filmscenen där Wesker spöar Claire så sitter han vid blomman.
3. Efter att man skjutit ut Tyrant i luften sitter han i hyllan.
4. I skåpet i Alexanders kontor på Antarktis.
5. När Wesker håller Claire fången i fängelse arean.
6. Kryper ner i U-båten när Wesker skrattar i slutet.

Efter att du fårr Turntablenyckeln som Chris på Rock fort island så ska du ner och spara
i Tunneln man möter Rodrigo i  innan Masken tar han.
Sedan ska du kolla där man hitta SMG på nytt genom att ta "USE" med tändaren
Då ska det bli en bug så att SMG kommer tillbaka, men detta är inte säkert.

Du kan få massor Shotgunskott om du gör så här.:
Precis innan du klättrat ner i kloaken som Chris finns det ju 2 gröna herbs och shotgun skott.
ta dom skotten och klättra ner, Sedan klättar upp igen så ska det va Nya shotgun skott där.
men dett är inte heller säkert.

Det finns sammalagt 50 Bowgun powder, tror jag..det kanske finns en till.
1. I Väskan som finns i Alfreds palatst på Toaletten.
2. I kasinot på i palatset.
3. I skåpet i Facilitys kontor, men först måste du ha Storage key som ligger i Poolen
    i dusch rummet
4. På andra sidan Turntable stället.
5. I B.O.W rumet på antrktis innan man skickat iväg låddan med streckkåden.

|||||Fakta|||||

För er som inte fattat det..Alfred är Scizo, han tror bara att han är sin Syrra,
för att hon ligger ju på Antarktis=/

Wesker är Stark och sånt för att han tog ett virus han fick av William Birkin.

F.A.S betyder First Aid Spray.

B.O.W betyder Bio-organic Weapon.

Feta Zombies kan man inte få Headshots på.

|||||Annat||||||

Om du kollar noga i början så har Claire Pistolen hon fick av Leon i RE2.

Claires tröja har en passande slogan..."Let me live"

===================================================
9. Pussel och Koder
===================================================

1. Koden till datorn i palatset: NTC0394....en nolla, inte O

2. Rädda Steve från luger rummet genom att gå fram till datan och välj C och E och sedan Decide

3. Koden till Rummet där skelett tavlan hänger är "1126"

4. Koden i Alfreds kontor på datan är "1971"

5. Ordninen man ska trycka tavlerna i är:
  a) A woman holding a tea set
  b) A man holding two twins
  c) A  red haired man holdin a tea set
  d) A red haired man with a plate.     
  e) A Gray haired man with a vase.   
  f)  A man with a Candle.     

Sedan trycker man på Alexanders bild.

6. Paper weright pusslet ska man ta AA, Krona, Hjärta sen Spader. 

7. Koden på Datorn i slutet är "Veronica"

===================================================
10. Annan information
===================================================

Först och främst, GRATTIS!...igen, Du har nu klarat Resident Evil: Code Veronica X
Och jag Hoppas Att denna Guide har varit till mycket hjälp.

Om ni har några Frågor, Synpunkter eller har något ni tycker jag ska lägga till
så skicka ett E-mail till:   
[email protected]

Ingen har betygsatt fusket ännu.

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.