Capcom
    113
    -

9.2 9.5

Speltest av Nutcracker

Inskickad av Nutcracker den 07/03 -06 18:35

Ditt namn är Leon S. Kennedy du är en av dom få Överlevarna från Raccon City. Leon lyckades överleva katastrofen och Umbrella krossades när det kom ut att dom låg bakom katastrofen efter katastrofen så fick Leon jobb hos Secret Service och i uppdrag att skyda Presidentens dotter. Men precis när Leon har börjat jobba så blir Presidentens dotter Ashley Graham kidnappad av terrorister och dom spårar henne till en okänd del av Spanien. Dit Leon tar sej med två Spanska Poliser du börjar spelet med att du precis har åkt över en trä bro och ni stannar och du får gå ut för att undersöka omgivningen du går längs med stigen o finner ett hus där med dörren stående öppen. Leon går in i huset och finner en man stående vid eld spisen och Leon ber honom titta på en bild av Ashley och frågar om han har sett henne han svarar med att säga något på spanska och vänder sej om och plockar av en Yxa och gör ett utfall mot Leon...Resten får ni veta om ni köper spelet! :)

Jag är ett hängivet fan till Resident Evil serien och jag tycker att 4:an var ett väldigt smart och bra sätt av Capcom att sätta nytt liv i spel serien. Att dom har gjort om spelets syn till 3 person skjutar spel var oxå ett smart drag om dom de gör så att man får uppleva spelet så ultimat som möjligt!

Grafiken är störst skön. Det märks att dom använder så mycket som möjligt av Game Cubes kapacitet! Och Spel känslan är underbar! Men Ljudet jaa ljudet. Om det var något jag inte gillade så var det Musiken den är enligt mej en total flopp dom borde ersätta den med något som är mer läskigt så att man blir rädd! Jag tycker bara att den var irriterande.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 7 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10