18 mars 2005
    Capcom
    113
    -

9.2 9.5

Inskickad av Fuska-nu den 25/02 -06 20:12

Man spelar som en hemlig agent som heter Leon.Scott.Kennedy.Leon har fått ett uppdrag att rädda och föra hem presidentens kidnappade dotter,Ashley. Spåren leder honom till en liten mystisk by i Spanien. Han åker med två spanska poliser i deras bil in mot byn. Poliserna släpper av Leon vid ett hus. Leon stiger in i huset och ser en konstig gubbe som står vid sin brasa och eldar. Leon frågar honom om han sett tjejen på bilden som leon visar upp. Gubben svarar inte.Gubben går en bit bort och hämtar en yxa och vänder sig om och försöker hugga Leon ...här startar äventyret.

Jag tycker att spelet var en stor upplevelse. Capcom har lyckats med nästan allt. Grafiken är i världsklass och det är nästan inga buggar alls. Spelet har en mycket bra handling. Spelkänslan är strålande för spelet är både spännande och läskigt i vissa tillfällen. Men oftast är det bara action och den är i världsklass! Mycket bra röstskådespel och nästan allt i spelet är underbart och mycket välgjort.

Grafiken: är det bästa jag någonsin sett i ett tv-spel, gubbarna och karaktärerna är mycket värkliga och mycket värkliga rörelser. Det är inget snack om saken att grafiken är underbar. Spelkänslan: är väldigt bra för Capcom har lyckats få en att ibland bli väldigt skrämd och rädd men också lyckats få in den grymma action som finns i spelet. Man lever sig väl in i spelet som att man själv är där och det är väldigt bra videosekvenser! Ljudet: har de också lyckats bra med.rösterna låter som i en riktig film och passar väl in i karaktärernas läpprörelser. Ljudet på alla vapen låter väldigt bra men är ändå inte helt perfekta.Hållbarhet: Spelet i sig tar inte väldigt lång tid att klara av. Men i detta spel beror det mycket på de olika svårighetsgraderna. Men de ungefär 18 timmarna man ägnar första gången åt spelet är mycket värda pengarna. Det finns också många minispel(framförallt till playstation 2). Mercanaires är ett av minispelen. Här ska man se till att döda så många motståndare som möjligt för att få många poäng. ps:om du får 5 stjärnor med alla gubbar på alla banor vinner du en handcannon till nästa gång du spelar om spelet.

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9