Intelligent Systems
    168
    -

9.5 8.8

Speltest av Thunen

Inskickad av Thunen den 19/12 -05 18:20

Spelet Paper Mario: The Thousand-Year Door Startar ganska hastigt. Ni som har spelat det första spelaet känner igen sej direkt. En Parakoopa kommer flygande till Marios och Luigis hus med ett viktigt brev och Luigi Springer genast och hämtar det och läser det för Mario. Det är från Prinsessan Peach Hon vill att Mario genast ska åka iväg till Hamn och Skurk staden Roughport. Där hon ska möta upp honom. Det är också en kara med i brevet som peach säger att mario måste bevara väl. Sen bär det av mot Roughport. Där får han genast ett varmt välkomnade av ett gäng skurkar som försöker banka sönder en stakars Goomba (en Svampliknade varelse utan häder.) Mario är ju en god Människa så att skyddar Goomban och då blir det Fight. Detta Mario Spel är ett Roll spel för er som inte vet det än. Det är ungefär samma stridssystem som i Final Fantasy och Pokemon. I början Kanske du inte förstår men du får hjälp av ett antal personer att behärska den. När du väl ha lärt dej den är den enkel förstå. efter den striden så blir du kompis med Goomban och hon följer med dej för att leta efter Peach. Men ni hittar henne inte!! Ni ltear övrallt i staden men hon finns inte nånstans. Och är startar äventyret och det blir knappast någon lätt resa. Spelet har en spel tid på ca 25-30 timmar första gången man spelar det. Det är en grymt intressant handling. Efter att du har träffat en Professor som vet varför Peach var i Roughport har du också fått redapå att kartan du har i diit förvar är en magisk karta. Kartan leder till dom mystiska Kristal Stjärnora som Professorn är mycket intresserad av. När man har alla så kan man öppna The Thousand-Year Door och där inne ska det finnas en Ovärdelig skatt. Mario ger sej ut för att leta efter dom och har en förhoppning om att även hitta Peach.

Det här spelet är Bäst. Jag måste säga att det här spelet hör till dom 5 bästa jag spelat. Det vill inte säga dåligt. Spelet är en Skitkul blandning mellan en serie tidning och ett Tv-spel. Grafikens udda stil och humorn i det är spelet gör det till det roligaste spel jag spelat. Nu menar jag att det är det mest skratt roligaste spelet jag spelat inte att det är det bästa.
Man skrattar åt alla roliga karaktärer, åt deras komentarer och åt deras utseende. Man kan även roa sej år grafiken som är den gulligast som finns...äsch det går inte att säga allt. Jag säger så här istället... KÖP!

Som ni kanske redan vet så är den här grafiken av Paper. Det är enligt men den klockrenaste grafiken som går och få men inte den mest advancerade. Först satte jag och tänkte på en 10 men jagmåste tänka att det finns bättre.Grafiken får en 9!!!

Spelkänsla är verkilgen bäst. Allså det här spelet är så mysigt. Du skrattar hela tiden. Och Även Mario är gullig.
Äventyret i sej är också grymt varierande. Dom olika ställerna där du samlar din kristall Stjärnor kan gå ut allt ifrån att du ska bli Wrestling mästare till att ska jaga spöken. Det ger Spelkänslan full pott. En 10.

Ljudet gillar jag också väldigt mycket. Stämningsfulla låtar men även dystra det berorpå vilken miljö man är i. Det är inte röstskåedspel med men jag tycker knappst att det passar i ett sånt här spel. Ljudet få en 9.

Och så tillsist hållbarheten. Som jag har sagt så tar det ungefär 25-30 timmar att klara det första gången. Spelet är Roligt rakt igenom. men det kan bli lite enformigt ibland. Och en grej jag också vill varna för sista bossen är vidrigt svår. Hållbarheten får en 8.

+= Spelet är Långt Hysteriskt Roligt och Annorunda på ett bra sätt.

-= Spelet kan bli lite enformigt och när man väl fasnar på en boss kan det bli frukansvärt svår att ta sej loss.

TOTALT