Retro Studios
    379
    -

8.8 9.1

Speltest av Metal_Gamer

Inskickad av Metal_Gamer den 14/12 -05 15:47

En mystiksk meteor innehållande det blåa, mystiska ämnet Phazon, har störtat på planeten Tallon IV, där det fågellika folket Chozo levde. Chozo-folket blev tvingade att rymma till andra planeter då meteoren slog ned. Prisjägaren Samus Aran är på en av Space Pirate's (Rymd Piraterna's) forskningsbas i rymden. Hon får kriga mot en gigantisk parasit där uppe. Sedan sprängs hela basen, och Samus förlorar alla sina förmågor och sin dräkt. Hon springer ut mot sitt skepp då hon shockad ser Meta-Ridley, en gammal ärkefiende. Meta-Ridley smiter mot planeten Tallon IV, och Samus Aran åker efter i sitt skepp. Hon kommer till planeten och ser att några av djuren och växtligheten är muterade av ämnet Phazon. Samus måste nu slåss mot Space Pirates (Rymd Pirater) och förstöra källan till allt Phazon... Men först måste det hittas...

Jag tycker att det är ett mycket imponerande spel. Snygga effekter och fina miljöer. Det är det första Metroid spelet med första-person perspektiv, och det funkar hur bra som helst. Det är ganska långt också, eftersom att man kan skanna det mesta, och hitta så kallade "Missile Expansion's" (Missil Expansioner) dvs. att du får 5 fler missiler för varje Missile Expansion. Bossarna är inte för lätta, men inte för svåra heller, det är lagom, och det tycker jag är bra. Absolut inget att klaga på.

Och nu till betygen...

Grafik: Snyggt och imponerande som sagt. Ett plus i kanten för designen på karaktärerna. En 9:a helt klart.

Spelkänsla: Mycket bra spelkänsla i spelet. Bara bra helt enkelt. En 8:a