56
    -

9.6 9.6

Speltest av darwin2

Inskickad av darwin2 den 29/08 -05 11:21

Vad väntar du på?! Sätt igång!
Så var det egentligen efter den långa och snygga introduktionen dags för att spela, eller kanske smyga. För det är det som du måste göra exakt hela tiden, nästan allt får vakterna att bli misstänksamma - Fotspår, blod, patronen, tomma magasin, en död vakt. Och om dom väl sett dig så är du så gott som död, så ta det lugnt är det första rådet jag ger er.

Spelet börjar väldigt bra, man får liksom ett litet introduktionsuppdrag, det är att ta sig upp till basen genom att åka i en hiss, för man kommer nämligen in genom en vattensluss. Så, nu börjar hela spelet, du ska ta dig förbi vakterna (hälst utan våld) och komma fram till hissen som går upp till markplan. Relativt enkelt för en insatt Metal Gear:are, men kan nog ta 3-4 försök för nybörjaren. I princip på detta sätt fortsätter hela spelet, visst när jag säger så kan det låta enformigt. Men tro mig, det är det inte, man bli hela tiden uppdaterad med nya vägbeskrivningar, nya miljöer, nya vapen, nya småsaker som hjälper dig. Sen bli man fullproppad med videoklipp! Runt 4 timmar filmsekvenser bjuds det på, låter mycket är underbart! Jag fick kvarsittning en gång för att jag suttit hemma och spelat och kom till ett 20 minuter långt videoklipp som jag vägrade trycka förbi! Och då är jag värsta skolnörden, så ni kanske förstår hur underbara klippen är. Grafiken i klippen är faktiskt samma som den när man spelar, bara en in-zoomning och fantasiska kameravinklar som till slut får en att undra om nästa Metal Gear inte blir film.

Vad är Metal Gear?
Metal Gear, ständigt detta namn som förföljer serien, men vad är egentligen Metal Gear? Jo, ett hemligt projekt är under produktion i USA, dom gör en mobil kärnvapenavfyrare som kan träffa vilket mål var som hälst på jorden, när som hälst. Den klarar av vanlig strid då den har missiler och en Railgun som är väldigt kraftfull, nästintill ostoppbar, men du ska ändå stoppa den! Men, den heter egentligen inte Metal Gear, det är bara ett produktionsnamn på mördarmaskinen. Dess namn som skaparen Otacon har satt på den är "Rex", Otacon kommer du bekanta dig med i spelet (min favoritkarraktär i Twin Snakes).Konami, inse att Metal Gear hör hemma på Nintendo!
"Från Nintendo är du kommer, till Nintendo ska du åter bli" är något som Konami borde följa när det gäller Metal Gear-serien. En underbar serie, finns inget bättre Sneak ém up till någon konsol, då inkluderas Splinter Cell! Metal Gear Solid: The Twin Snakes är trotts allt en konvertering, men när det släpptes sålde det som fan rent ut sagt! Tror Konami blev väldigt förvånade över hur bra det sålde, men tyvärr så verkar det som att Metal Gear ändå kommer bli kvar på Playstation, dom har flera spel i utveckling till både Playstation 2 och Playstation Protable. Finns det en önskan i spelvärlden så är min att Metal Gear kommer bli ett Nintendo-only-spel ännu en gång.

Grafiken: Kan ett spel bli mycket bättre än såhär när det gäller Sneak ém up? Nej, Twin Snakes är och kommer förbli odödligt! Grafiken får en 10a.

MGS: Twin Snakes är ett spännande spel med oförglömliga sekvenser och bra musik. Det här spelet är ett äkta mästerverk, helt enkelt. Köp! Spelkänslan får en 10a.

Ljudet: Helt underbar! Äkta bra röst röstan passar han och låten är också bra dom har byggt allt med fantasi!