14 november 2003
    856
    -

8.7 8.6

Speltest av black_burito

Inskickad av black_burito den 24/12 -05 00:43

Mario Kart: Double Dash!! går ut på att köra gocart i en härlig Mushroom Kingdom miljö. Du ska ta dig igenom knepiga turneringar och slingriga banor för att ta dig till toppen av detta spel. På vägen kan du vinna nya gocarts och annat som gör spelet roligare att spela. Spela som klassiska Mario, Luigi, Princessan Peach, Yoshi och skurken Bowser. För detta spel går ut på en sak: Kom i mål först av alla!!

Jag tycker att detta spel är jättebra gjort. Nintendo har fått till det lilla extra i Mario spelen och detta spel är nog ett av dom roligaste spelen på Gamecube. Det kanske bästa med detta spel är att man kan spela mer än bara en spelare och då blir spelet 10 gånger roligare! Möt dina kompisar i en adrenalinpumpande tävling eller spela tillsammans i en och samma gocart! Det är just därför spelet kallas ''Mario Kart: Double Dash!!" för att det är inte bara en utan två karaktärer som åker på en och samma bil.

Mina betyg: Grafiken är super! Miljöerna och karaktärerna är jättebra gjorda. Ett plus till alla häftiga gocarts. Spelkänslan är jättebra. Du kan ge allt för att vinna en turnering. Det finns massor med genvägar i spelet så du kan genskjuta dina motståndare och spara tid. Och kom ihåg: Ju fler desto roligare. Ljudet är strålande! Alla miljöer har olika låtar....ja nästan alla. Du kan aldrig få nog av musiken. Hållbarheten är sådär. Om du är erfaren spelare så kan du varva/klara ut detta spel på bara några dagar. Och det finns vissa missar i miljöerna också som man saknar från dom gamla Mario Kart spelen.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9