Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Mario Kart: Double Dash!!

GameCube
Mario Kart: Double Dash!!
  • Genre
    Racing
  • Releasedatum
    14 november 2003
  • Utvecklare
    Nintendo
  • Antal ägare
    856
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
8.7 8.6

Fler fusk

Tips

Inskickat av Fuska-nu den 08/01 -11 05:48

Några fler genvägar, tips och annorlunda ställen du kan vistas på:

Luigi Circuit:
1. Vid U-svängen med massor av ”spurtar” finns det en platå på andra sidan spurtarna. Du vinner ingen tid, men det finns föremål där.
Tips: Du vinner mer på att åka så nära den inre kanten vid u-svängarna, än att åka genom spurtarna.

Peach Beach:
3. Efter kajen kör alla andra åt höger till de där ankliknande sakerna och föremålen, men det du vinner tid på är att åka lite åt vänster och till ett hopp/en spurt med dubbla föremål. Men du måste åka i rätt tillfälle eftersom att vågorna ibland täcker vägen så att du åker långsammare. Då kan du använda en svamp och det löser sig.

Baby Park:
Tips: Om du vill att det ska gå lite snabbare vid u-svängarna kan du börja svänga med R1/L1 och göra det blått långt innan svängarna. Du ska liksom inte utnyttja platsen vid svängen utan nästan nudda mittenkanten, då vinner du mer tid än du hade trott.

Dry Dry Desert:
1. Ungefär vid början, då många utav svängarna kommer efter varandra och bildar en cavalletti och jättekaktusarna står, ser du stora och låga stenar vid sidan utav vägen. Om du har en svamp kan du köra på stenarna och göra ett jättehopp, det vinner du tid på.
2. Direkt efter cavallettin svänger vägen åt höger, men om du har en svamp där också kan du bara köra rakt igenom öknen (diagonalt).
Tips! Där man sjunker ner och jättekaktusen äter dig kan du åka rakt igenom om du har en stjärna.

Mushroom Bridge:
1. När du kört genom tunneln ungefär vid början, kan du svänga ut till vägkanten åt vänster och du kör genom en smal väg med staket på båda sidor. Du sparar ingen tid men det är bra om du skulle vilja skydda dig mot till exempel Chomp.

Mario Circuit:
1. Vid slutet vid massor av små svängar med Goombas kan du spara tid genom att inte svänga, utan att använda en svamp och åka vid andra sidan om Goomba. Det är bra vid första svängen.
Tips! Om du har ihjäl en Goomba med till exempel en stjärna, en låda eller ett skal kommer det ut en svamp ur den.

Daisy Cruiser:
1. När du precis åkt nedför trappan kan du åka om andra sidan om poolen, där finns en smal väg. Det tar ungefär lika lång tid som att inte göra det, oftast snabbare.

Waluigi Stadium:
1. På vissa ställen svänger vägen runt vattendrag, men om du har en svamp så kan du köra rakt igenom vattendraget.

Sherbet Land:
1. Vid många ställen svänger vägen runt små snöplatåer, men om du har en svamp så kan du bara köra rakt över platåerna.
Tips: Efter ispartiet med "eskimåerna", kör du genom en isig tunnel. När du ska köra där isstolpen står, och om du kör genom den trängre sidan av den, så pröva att inte trycka på R1/L1. Det brukar vara mycket lättare att svänga då.

Mushroom City:
1. Alldeles vid slutet, efter uppförsbacken, kör vägen åt vänster. Men om du har 2 svampar och kör rakt fram finns det en smal väg på andra sidan om hålet i marken.

Yoshi Circuit:
1. Ifall du fått en svamp eller en stjärna vid de första föremålen kan du köra rakt över "hålet" där vägen slingrar sig åt vänster efter föremålen.
2. Vid den sista svängen med tre köttätande blommor, kan du om du använder en svamp åka på andra sidan om blommorna och spara tid.

DK. Mountain:
1. Precis vid början är det uppförsbacke, det är en slingrig väg. Men du behöver inte åka så slingrigt, eftersom att vid sidorna av vägen går det exakt lika snabbt som på vägen.
2. När du åkt genom jättespurten och är påväg nerför berget sparar du betydligt mycket tid på att inte följa vägen. Följ bara bergskanten på höger sida, det går precis lika snabbt där.

Wario Colosseum:
1. Det är inte mycket av en genväg, men det är coolt. När du åkt i 20-26 sekunder, alltså åkt med spurten och är i luften på väg in i den stora kupolen, kan du svänga kraftigt åt höger/vänster. Det är svårt, med om du gjort det rätt så kan du stå på kanten av kupolen.
2. En jättesynlig genväg är på botten av kupolen, i slutet av banan, där man kan åka på en spurt som tar en till andra sidan om kupolen på nolltid.

Dino Dino Jungle:
1. I början sticker det ut stora, liggande stockar in på vägen. Om du tar en svamp kan du hoppa över dem och långt upp i luften. Du sparar tid.
2. När du kört genom den blåa tunneln och kommer ut till bryggorna, kan du köra åt höger till en ensam, smalare brygga med spurt på. Det kan vara lite svårt att styra på den bryggan men du sparar mycket tid.
3. Om den smala bryggan är för svår och du behöver ladda med svampar, kan du, när du kommit på "originalbryggan" åka rakt fram till den mörkare bryggan där det finns föremål.
Tips: Sväng under dinosaurien vid början för att ladda med svampar, för dinon har en tendens att ge bättre saker.

Bowsers Castle:
1. När du åkt med spurten kan du svänga åt vänster in till mål mycket snabbare, alltså genom det vissna gräset. Det blir bäst med en svamp.
2. Om du vill ta en omväg kan du bara åka rakt fram istället för att svänga, det går att köra där men det går långsamt. Du åker då genom visset gräs.

Rainbow Road:
1. När du åker ungefär vid mitten av banan, vid alla de svängarna innan du åker upp i spurten, så kan du faktiskt "hoppa över" vissa svängar om du har en svamp eller en stjärna. Du kan alltså svänga ut i luften med så snabbt att du inte ramlar utan landar igen på vägen framför dig.

Lycka till med fusken och åkandet!

Fusket har betyget 7.5 (2 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.