3 maj 2002
    255
    -

8.3 7.6

Speltest av Banca_Edwiss

Inskickad av Banca_Edwiss den 05/09 -05 08:05

Luigi har vunnit en stor lyxvilla på lotto. Han berättar det till Mario, som åker dit i förväg. När Luigi kommer dit så ser det inte direkt ut som han trott. Väl inne i huset så möter han proffesor E.Gadd. Han berättar att det spökar i huset och det blir bara värre för varje dag. Han berättar också att för ett par dagar sen så såg han en man med en röd skärm mössa, rund näsa och mustasch som gick in i huset men har inte kommit tillbaka sen dess... Luigi visste direkt vem det var... Det var ju hans bror Mario!! Nu måste Luigi leta efter Mario i detta spökhus och rädda honom från alla dessa spöken. Det spelar ingen roll hur stark Mario är, han kan aldrig klara av alla spöken...Luigi bestämmer sig för att rädda Mario. Luigi's enda utrustning är hans ficklampa och Poltergust 3000 som han fått från E.Gadd. Poltergust 3000 är en dammsugare som suger in spöken, mynt, sedlar och bl.a damm och spökmöss.

Jag tycker spelet är jätte kul och klurigt. Man var lite skrajj första gången man satte på spelet men man vänjer sig senare. Spelet är roligare om man spelar vid midnatt när man sover över. När jag gjorde det så skrek min kompis och då skrek jag med... Jag tyckte det är väldigt smart av spel skaparna att när spelet är så köper Luigi ett nytt hus. det blir finare ju mer pengar man har samlat in. Första gången fick jag och min kompis Rank D!! Då blev vi sura och startade om spelet och så blev vi beroende av att leta efter pengar.... När man har räddat Mario så finns det ett extra uppdrag - Hidden mansion när jag spelade det så tröttnade jag på att spela Luigi's mansion. Så jag tycker att ni inte borde testa det.

Det var en skön spelkänsla innan man klarade av spelet första gången. Andra gången blev det nästan tråkigt. Det är ju lite synd för då läggs spelet på hylla och samlar damm som den gör hos min kompis just nu. Ljudet är jätte bra för när amn är som räddast så kommer ett skrikande spöke bakom ryggen på Luigi vilket gör mig rädd och panikslagen. Man blir lite "stressad" att försöka få in spökerna i dammsugaren. Den känslan får man som mest när man spelar spelet för första gången i det där rummet med de talande tavlorna. Den tiden jag satt som mest fastklistrad framför Tv:n var när jag smög i gången i brunnen och såg Mario(!?) inuti en tavla. Då ville jag klara av spelet så fort som möjligt för att se om jag kan rädda Mario (i tid).

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 5 Spelkänsla: 7