Square Enix
    128
    -

8.3 8.3

Speltest av wrathian

Inskickad av wrathian den 26/08 -06 16:47

Detta är ett spel som går ut på att man ska gå runt i världen med en karavan och samla på sig små droppar av en vätska som kallas myrra. Du ska samla på dig myrra till din by för att de skarengöra sin "skyddskristall" (den skyddar mot miasma som finns överallt) med det. Din karavan ska bestå av 1 till 8 gubbar. Det finns fyra olika raser att välja. Lility är ett folkslag som är väldigt korta. De var en gång ett jättstort folk som härske i världen. Sen kom ondskan och tog över. Detta folk är väldigt skickliga med spjut. Selkie är ett lite mindre folk. De är ungefär som zigenare. De drivr omkring och lurar ofta folk. De har vapen som man skjuter med. Yukes är ett gammalt och magikunnigt folkslag. De är bäst på magier. De är ett långväxt släkte som tog sin form för att kunna använda magi bättre. Clavats är ett folkslag som liknar människan mest. Det är ett stillsamt folkslag som värdesätter harmoni. De gör allt de kan för framställa fred och ro i landet. Det blir lungt på stan när de går förbi är ettt ordspråk i spelet. Med dig under hela spelet har du en behållare för myrran. I den sitter det en kristall så att du kan gå run på ställen där den onda miasman finns. Men du kan inte hålla denna behållare samtidigt som du slåss. Därför fick du en medhjälpare som heter mog och är medlem av folkslaget moogles. Han bär din behållare med myrra under resorna. När du går till en ban ska du först möta en massa fiender här och där. Sen kommer du till bossen. Bossen har en livmätare och många farliga attacker. Ibland måste du korsa olika attacker för att döda fiender. Detta kallas att "fusa". När du klarat bossen kommer du in till hans kammare som han bevakar. Där finns det ett myrra träd Från det trädet rinner kraften (myrran)av och hamnar i din behållare. När du klarat första banan kan man byta element (earth,wind,water,fire och ett hemligt). Du måsta ha rätt element på din myrra behållare annars kommer du inte igenom miasma strömmar som finns mellan varje kontinent på spelet. På varje kontinet finns det 1-2 banor en stad och ibland en hamn. I staden kan du köpa mat och beställa rustningar om du har en ritning till det. På banorna ska du hämta myrra (som jag skrev förut). I hamnen kan du åka till olika kontinenter.När du hämtat 3 droppar myrra blir din behållare tom och du får återvända hem till byn där det är en jättestor fest. Mellan varje fest går det 1 år. På myrra träden växer myrran ut var 3:e år.

Detta är ett Väldigt kull spel notera att det inte har minskat i pris sen det kom ut. Jag
rekommenderar det för man kanspela det väldigt länge det tar aldrig slut. Jag hade fortsatt
att spela det jättemycket om jag inte hade blivit så arg när jag råkade spara över en fil som