-

8.8 8.6

Speltest av lullipup

Inskickad av lullipup den 02/02 -05 09:57

Fire Red och Leaf Green är dom senaste pokemon spelen. Dom som Red och Blue men bättre. Jag snackar om Fire Red nu bara så ni vet.

~~~~~~~~Handling~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Du börjar att bestämma namn och kön i spelet. Sen startar du ditt spel med ett namn som t.ex. Ankan. När du ska lämna stan så träffar du på professor Oak. Han förklarar för dig att det är farligt ute i gräset för där finns det vilda pokemon (små eller stora varelser som har sin egna egenskap). Du får följa med till hans labb och välja en pokemon. Du kan välja på Bulbasaur som kan använda gräs attacker, Charmander som kan använda eld attacker och Squirtle som kan använda vatten attacker. Sen ska du hämta en sak åt Oak i staden Viridian. Du ska hämta en grej i marknaden där och de den till prof. Oak. När du gjort det så får du din Pokedex. Med din Pokedex så kan du samla data om olika pokemon. Men även din rival har fått en pokemon och pokedex. Du möter han innan du hart fått pokedexen. Om du väljer Bulbasaur som är en gräs typ så kommer han att välja Charmander eld typen. Om du vinner så får din pokemon exp. Om din pokemon får tillräckligt med exp. så kan den gå upp i levels. Pokemons kan högst tränas till level 100. Vissa pokemon kan även utvecklas och bli starkare (dom blir även starkare när dom går upp i level). Men dom måset vara på en viss level för att utvecklas. T.ex. dom som du kan välja atta starta med kan utvecklas på level (lvl) 16. Du får dom på 5. Du kan även fånga vilda pokemons som du möter i gräs, vatten, grottar osv. Du kan även möta tränare som också har pokemon. Från dom här striderna kan du inte fly. Du kan högst ha med dig 6 st. pokemon, resten får du lagra på datorn. Men vissa tränare är starkare än andra... Som gymledarna och Elit Fyran. Det finns 8 st. gym som har 8 st. gymledare. Gymmen är: Sten, vatten, el, gräs, gift, psykisk, eld och jord. För att möta Elit Fyran så måste du har besegrat alla gymledare och hittat vägen genom en grotta som heter Seger vägen.

~~~~~~~~Nyheter~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Till skillnad från Röd och Blå så är det ju bättre grafik på dessa spel, men även att du kan fånga pokemon från Silver/Guld. Det finns nya öar som du ska klara vissa uppdrag på.

~~~~~~~~~Grafiken~~~~~~~~~~~~~~~~~~~