8 april 2004
    72
    -

8.6 9.8

Speltest av darwin2

Inskickad av darwin2 den 29/08 -05 11:23

Samus Aran är tillbaka på planeten Zebes. Denna gång får vi veta vad som verkligen hände när Samus besegrade metroiderna och moderhjärnan för första gången. Välkommen tillbaka till den gåtfulla och farofyllda planeten Zebes där rymdpiraterna smider onda planer. Följ med och återupplev Samus Arans första äventyr på nytt i Metroid Zero Mission. Metroiderna och moderhjärnan
Handlingen i Metroid är ganska så välkänd vid det här laget. Prisjägaren Samus Aran anländer till planeten Zebes för att stoppa rymdpiraterna och deras försök att tämja metroiderna. En grupp mycket farliga livsformer som Samus måste utrota från Zebes yta. Avslutningsvis måste även rymdpiraternas ledare Mother Brain förstöras innan hotet är avstyrt. Ingen nyskapande handling men nu är det också så att Zero Mission härstammar från en tid då spelglädjen gick framför handlingen. Det är precis så det ska vara i ett Metroid-spel och även här.

Köp!
Zero Mission är knappast det bästa Metroid-spelet men det är lugnt ett av dem bästa i serien. Med originalspelet som grund och element från Super Metroid bjuder det på en härlig upplevelse. Zero Mission är en spännande och underhållande rymdsaga som både förundrar och överraskar. Men till nästa gång vill jag se något nytt. Det har inte hänt mycket efter det första Metroid men nu är det här spelet också en mästerlig remake på den gamla NES-klassikern så man ska nog inte klaga. Köp spelet och njut istället.En modern klassiker
Jag har under de senaste åren spelat många GBA-spel men inget har varit så fängslande och vackert som Zero Mission. Jag förundras alltid över det mästerliga soundtracket och den vackra grafiken när jag återvänder till det här mästerverket. Nintendo gjorde rätt i att berätta Samus första äventyr en gång till och lägga till en karta över Zebes grottor, förtydliga grafiken och lägga till mellansekvenser. Den enda bristen med spelet är att det är för kort. Efter 3 timmar var uppdraget avklarat. Det gjorde visserligen inte så mycket när spelet i övrigt var underbart från början till slut. Det är trots allt spelupplevelsen som spelar störst roll i ett spel. Inte antal timmar som håller en sysselsatt. Metroid i en ny kostym
Metroid Zero Mission är en total remake av kultklassikern Metroid, nästan på gränsen till en helt ny skapelse. Samus första äventyr är inte längre det samma som vi fick uppleva under 80-talet då Metroid såg dagens ljus. Samus möter denna gång nya fiender och bossar som lurar i Zebes mörka grottor. Vi får uppleva ett storslaget äventyr med ett soundtrack som håller toppklass. För att inte tala om melodin i Kraid´s Lair som aldrig har varit så pampig och storslagen som nu. Welcome back to Zebes!

Ett mycket bra spel, värt varenda krona.
Bättre än originalet.Grafiken får en 10a.
Underbart är kort som man säger. Oerhört bra spel, men när det tar 2 timmar att vara, då räcker detinte till ett topbetyg. Spelkänslan får en 10a.Ljuddet får en fin 10a av mig för att den är så bra. Hållbarheten får en 10a.