26 oktober 1999
    Camelot Software Planning
    31
    -

9.5 6.8

Inskickad av Fuska-nu den 16/05 -05 22:41

I detta spelet tar du dig an rollen som en golfare. Men inte vilken golfare somhelst utan du spelar i Mushrom Kingdom, där du kan möta Mario, Luigi m.m Det finns massor av olika turneringar/cuper du kan delta i, och tjäna pengar/exp. om du vinner mycket. Exp. Använder du för att få din karaktär att gå upp i level, och när man gått upp i level, så kan man höja sin spelares snabbhet m.m Ju mer du vinner och ju bättre du blir, så kan du nog vinna de riktigt tuffa matcherna mot självaste Mario! Ett komplett golfspel i mini-format med andra ord =)

Jag tycker spelet är okej, hyffsad grafik, bra ljud osv. Allt är nästan bra men ett minus är att det blir lite enformigt efter ett tag. Men som alla andra spel med Mario och hans vänner så blir du trollbunden av spelet vid första ögonkastet och kan inte riktigt sluta spela, förräns du varvat spelet om och om igen. Det finns många olika karaktärer att välja på (en bra sak, så man kan hitta sin aboluta favorit till sist).

Grafik (6):Fantastisk fina & grafiska pixlar och många fina färger gör detta till ett av de finaste spelen någonsin till Gameboy Color, men för er som har GBA SP så prova Mario Golf i det. En helt ny upplevelse med större display ljusare/och klarare färger. Spelkänsla (5): Helt okejj när du spelar matcher, men utanför match kan det va lite tråkigt att styra omkring med din spelare. Ljud (6): Fantastisk musik, som passar bra med miljön, men jag tycker iallafall att de kunde ha något mer låtar med i spelet. Slutsats; Ett stabilt spel, som du borde köpa om du gillar Golf.

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 6 Grafik: 8 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 5