Electronic Arts
    15
    -

9.5 5.3

Speltest av superboy

Inskickad av superboy den 20/06 -06 22:58

Det här är ett fotbollsspel där du kan spela med lag från ligor från U.S.A., Spanien, Italien och massor av andra länder. Du kan även spela med landslag och lag från dom lägre ligorna. Du kan även köra en karriär fast det funkar inte med landslag. Eller kan du spela bara en turnering eller en säsong. Du kan spela mot någon annan du känner men då måste den andra också har spelet och du måste ha en sån där sladd som kopplar ihop era game boys med. Du kan också bara spela direkt då du själv väljer lag. Och den sista saken är att du antingen kör comeback challenges eller rout challenges. Comeback challenges: du ska vinna matchen som du ligger under eller står det lika. Rout challenges: du leder eller står det lika och du ska vinna med ett visst antal mål eller mer eller bara spela på resultatet. Spela direkt: du väljer hemma och borta lag och väljer om du ska vara hemma eller borta laget. Karriär: du väljer ett lag som du ska spela med och vinna serierna och sånt. Om du får stjärnor kan du göra dina backar, mittfältare, anfallare eller målvakter bättre. Turnering: välj en turnering som du ska försöka vinna. Du kan även vinna turneringarna på karriären. Multiplayer: du spelar mot din kompis eller kanske din brorsa men båda måste ha spelet och du måste ha en sån där sladd du kopplar ihop era game boys med. Säsong: du spelar en säsong med ett lag du väljer, ej landslag.

Jag tycker det här spelet är ganska kul att köra. Mitt favoritlag är Juventus som jag kör en karriär med. Jag tycker också det är lite dåligt eftersom till exempel när jag en gång körde en turnering med ett landslag så kunde ett datastyrt soppigt lag vinna över Brasilien. Eller att man kan göra mål så enkelt eller finta förbi motståndaren så enkelt. Eller att vissa spelare och lag är mycket bättre än dom borde vara. Och en gång när jag körde kom AC Horsens till varenda åttondels finals plats utom en där jag kom med FC Barcelona. Fast det kan ju ibland vara kul om det är enkelt men inte för enkelt. För då kan man ju enklare göra jätte snygga mål som till exempel en ”brasse spark” eller en chipp över målvakten. Fast att hålla nollan varje match är lite tråkigt.

Grafiken: Den är inte den bästa men godkänd. För ibland ser det ut som till exempel Juventus tröjors vita linjer byter till svarta. Eller när målvakten räddar så nuddar han inte bollen. En femma.

Ljudet: Ljudet är hyfsat för man hör publiken bra och publiken jublar när man gör mål. Fast jag tycker att dom nästan aldrig buar. En sjua.

Hållbarheten: Hållbarheten är inte så bra man tröttnar ganska snabbt. Man ska ju bara klara alla turneringar så finns det inget mer att göra. Så en fyra.