Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fel med ritplattan

19/01 -13 21:25 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

I julklapp fick jag en s k ritplatta, en sådan: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek om man ska vara exakt. Nu är det så att den kanske inte är den bästa som finns, men den duger för mig i alla fall. Efter den senaste uppdateringen till Bamboo Dock (drivrutiner?) högerklickar den hela tiden, vilket leder till att den är i princip omöjlig att använda. Varför händer detta? Vad kan man göra åt det?

Haha, bilden blev helt mupp... Fast inte längre! Hoppas jag.


Senast redigerat 19/01 -13 21:28
20/01 -13 00:01 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Jag hade också lite strul med min i början (fick dock en vanlig "bamboo pen" utan touch), men jag hade inga problem med just högerklickningar... Mina andra problem löste sig i alla fall efter lite pillande i inställningarna. Antar att du redan gjort det, men om inte så borde du testa.


Senast redigerat 20/01 -13 00:01

Want some chocolate?

20/01 -13 15:26 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jaja, verkar vara nåt fel med kopplingen mellan datorn och plattan, för den funkar om jag använder sladden.

27/06 -15 22:13 Kuriboh

Kuriboh

1931 XP 321 inlägg

Har haft många problem med drivrutinen till min Bamboo Pen & Touch. Först och främst så nollställer sig inställningarna varje gång den kopplas bort (vilket blir varje dag, eftersom jag kör trådlöst). Konstigt nog så kommer den dock ihåg att jag är vänterhänt, så det går att använda utan att fixa det. Men touchfunktionen går alltid igång automatiskt, vilket är ganska irriterande. Har testat flera olika versioner, men inget fungerar. Sen ibland så vägrar den starta. Inte kul alls, maho...

Hoppas kunna köpa en Cintiq 13HD i framtiden. Hoppas den fungerar bättre.


Senast redigerat 27/06 -15 22:18

- Choklad åt folket, maho!

05/06 -19 11:28 hentian

hentian

0 XP 1 inlägg

Har du testat: Ladda hem senaste drivrutinerna från Wacom

Välj först rätt operativsystem överst och sedan vilken modell du har.

Jag har en XP-Pen Artist 15.6 Drawing Tablet Monitor jag är nöjd med. Fungerar ungefär som en intuitiv Wacom Intuos på steroider med inbyggd skärm och ställbart stöd.

Fantastiskt verktyg som ger känslan av att rita med penna på papper - inklusive fördelarna med ett helt digitalt arbetsflöde. Rita direkt på en LCD-skärm utan att något kommer i vägen, med riktigt bra penna och många nivåer av tryckkänslighet.

https://www.xp-pen.com/product/60.html


Senast redigerat 05/06 -19 11:32

Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar