Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Spel samlande.

11/07 -15 21:02 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tänkte att det kunde vara roligt med en tråd helt dedikerat till spelsamlande. Är du en spelsamlare?

Lite frågor som ni kan svara på om du vill :)
Vilka system samlar du spel till?
Hur mycket brukar du lägga pengar på spel varje måndag
Är det endast sällsynta spel du är ute efter?
Vilken konsol har du flest spel till
På ett ungefär, hur många spel har du totalt i din samling
Ditt värdefullaste objekt.
Vad vill du mest av allt ha i din samling?



Wii U PS4 XBone PC

11/07 -15 21:08 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Eftersom att jag startade tråden så är det ganska självklart att jag samlar på spel. Jag samlar spel till alla konsoler jag har vilket är följande

SEGA Megadrive
SEGA Saturn
SEGA Dreamcast
Nintendo 64
Nintendo Gamecube
Nintendo Wii
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS/DS
Gameboy Color
Gameboy Advance
Playstation
Playstation 2
Playstation 3
Playstation 4
Xbox
Xbox 360
Xbox One
PC

På ett ungefär tror jag att jag har ca 500 fysiska spel. Sen har jag även en del digitalt men har verkligen ingen koll på hur stor den siffran är och vad som man räknar som ett spel. Är mest för fysiska spel.

När det kommer till hur mycket jag spenderar på spel beror helt på. Ibland kan jag spendera ca 4000:- om det är något särskilt som jag vill ha. Men ibland kanske jag inte spenderar mer än 600:- Det hela beror helt på men jag lägger helt klart alltid in något nytt till samlingen varje månad.

Mitt mest sällsynta objekt tror jag är min sällsynta figur från Resident Evil Code Veronica, figuren släpptes endast i Japan när spelet först skulle släppas. Det ända sättet att få tag på figuren var genom att beställa från internet vilket inte var allt för vanligt back then. Fick hem den från ebay för ca 1000:- vilket är ett bra pris då dessa figurer nu går för ca 2500:- när de väl kommer upp på ebay. =)

Det som jag helst av allt vill ha i min samling är ett limited edition Dreamcast som är baserat på samma spel, Resident Evil Code Veronica som går för ca 10000 på ebay =)

Wii U PS4 XBone PC

27/07 -15 21:32 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Har 350+ spel på pc. Skulle kalla det en ganska stor samling.


Senast redigerat 27/07 -15 21:32

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

28/07 -15 00:12 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag har 1000+ roms i min Retroarchmapp.

28/07 -15 19:21 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Räknas ej hörru! ;)

Wii U PS4 XBone PC

22/09 -15 11:06 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag var mer av en spelsamlare förr än vad jag är nu. Nu köper jag kanske bara typ 3-4 spel om året, men förr var det mycket mer. Har genom åren lyckats samla ihop till runt 180 fysiska spel för olika system. Jag vet att det är mycket mindre än många andra. Personligen föll jag bort från samlandet lite när jag fick mindre tid och insåg att jag inte hann klara spelen jag köpte. Jag kände lite att jag inte kunde köpa nya spel förrän jag klarade dem jag redan hade. Det ledde till att jag köpte mindre spel, och till slut spelade jag även mindre spel. Fast det hade i och för sig lite och göra med att jag hade mindre tid också. Fast det kanske bara har varit bra på ett sätt, för nu har jag råd med annat eftersom jag inte köper lika mycket spel.


Senast redigerat 22/09 -15 11:09

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

23/09 -15 00:15 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Intresset kommer och går lite för de flesta. Jag hade också en period särskilt när jag gick i skolan då jag prioriterade annat. Nu har jag mer pengar och intresset har verkligen kommit tillbaka under de senaste åren. Känner att jag hinner klara de mesta som jag är intresserad av men jag spenderar ju mycket tid till spel.

Wii U PS4 XBone PC

24/02 -16 15:48 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

För att besvara några av dina frågor:

Jag har inget vidare sällsynt direkt. Har en inplastad Metal Gear Solid Legacy Collection till ps3 som kan gå för en del pengar. Har även en Game Boy Advance SP limited groudon edition. Vet dock inte helt hur sällsynt det är. Har även en limited edition Gamecube med Resident Evil 4 skin och kontroll, vet inte hur sällsynt det är heller.

Jag har helt klart flest spel för Ps3, har nämligen uppemot 80 spel. Det är en konsol som är mycket lätt att samla för nu, eftersom spelen säljs rätt billigt överallt. Min samling är dock kvalitet över kvantitet, så jag köper inte spel bara för att de är billiga. Den största anledningen till att jag samlar för Ps3 nu dock är att jag blivit lite av en trophy hunter och tycker det är väldigt kul att försöka samla på mig så många trophies jag kan.

Jag samlar mest för Ps3, men köper ju spel till alla konsoler jag äger, vilket är:

Playstation 1
Playstation 2
Playstation 3
PSP
Game Boy
Game Boy Color
Game Boy Advance
Nintendo DS
Nintendo 3DS
Gamecube
Wii

Mitt mest eftertraktade föremål hade varit Uncharted 2: Fortune Hunter Edition. De är extremt begränsade och kan gå för runt 100000 kronor. Uncharted 2 är mitt favoritspel, så det hade varit väldigt kul att äga det. Men med tanke på prissumman är det inget realistiskt mål för mig.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar