Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Butikskedjan GAME går med förlust

27/05 -15 20:31 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Butikskedjan Game som säkerligen många av er läsare känner till har rapporterat om att de gått med förlust på sista tiden trots att de försökt komma med nya idéer för att få försäljningen bättre igen.

En av faktorerna till den negativa trenden kan tros vara den ökade populariteten för den digitala marknaden. Men cheferna på Game säger att det inte är problemet, som butiker är de fortfarande lönsamma. De som orsakar förlusterna är saker som huvudkontor och centrallager, skriver Game i ett pressmeddelande.

I ett försök för att ändra på förlusterna letar Game just nu efter potentiella köpare och de ska även rekonstruera företaget.


Handlar ni läsare ofta på Game? Vad tycker ni om butikerna?

Källa: http://www.nwt.se/arbeteekonomi/2015/...



Wii U PS4 XBone PC

28/05 -15 09:42 Markuz97

Markuz97

35964 XP 4201 inlägg

Handlar inte spel så ofta nuförtiden. Senast jag köpte ett spel i en butik var i December, och då blev det på Gamestop.
Annars köper jag mest från CDon. Jag tycker Game är en bra butikskedja, men jag har långt till närmaste affär.
Senaste gången jag köpte ett spel i butik så kollade jag först på Game, men dom hade inte det spelet, jag gick till Gamestop istället. Där hade dom spelet jag letade efter.

Medlem sedan version 4.

28/05 -15 14:26 Inzain

Inzain

2111 XP 169 inlägg

Jag gillar starkt Game, mycket mer över Gamestop.
En stor faktor i det är självklart retro spelen dom har, alltid lika kul att kika runt där. Dock så har inte alla butiker retro spel och konsoler, men just den i Borlänge har, vilket jag är glad över.

Försäljarna på Gamestop i Borlänge är inte bra för den delen heller, mycket trevligare snubbar på Game.

Inzain

28/05 -15 20:18 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Brukar själv inte köpa spel särskilt ofta så gör mig inte så mycket. När jag väl köper är det över internet eller Webhallen. Dock är det alltid synd med kedjor som funnits ett tag som får problem. Kommer ihåg ONOFF. Även fast jag nästan aldrig köpte där tyckte jag det var riktigt synd att dem gick i konkurs.

Man får väl hoppas att GAME inte går i konkurs.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

29/05 -15 23:52 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Gillar GAME i Örebro. Bäst personal där.

Snarkning snarkning och sova på natten.

30/05 -15 00:28 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Det blir oftast Elgiganten eller Webhallen då dessa brukar vara billigast. Händer väl ibland att man köper någon begagnat från Game eller Gamestop. Tråkigt är det iallafall, men förståeligt. Framför allt gillar jag att de har schysst andrahandsmarknad.

31/05 -15 15:51 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Nu ryktas det om att alla Game affärer ska stänga och därför har storrea i alla affärer :/

Wii U PS4 XBone PC

31/05 -15 20:18 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Är det så då?

Snarkning snarkning och sova på natten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar