Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Topicbook - öppet forum för varje ämne

24/09 -14 21:04 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Grozzy

Hej!

Projektlänk: http://topicbook.smsklick.se/

Visar försiktigt upp en grej jag kallar Topicbook. Idén är att man öppnar ett ämne (topic) som fungerar som en kanal där andra liksinnade kan posta och kommentera inlägg. Delvis inspirerat av IRC men fungerar ej som en chatt.

I dagsläget kan du endast logga in med Facebook, möjligheten att registrera eget konto är på kommande.


Demokonto för dig som bara vill testa:
Email/username: [email protected]
Password: 123456



Vad tycker ni om idén och har ni förslag på hur jag kan vidareutveckla projektet?

Tack!
// Grozzy Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Senast redigerat 24/09 -14 21:06
27/09 -14 10:26 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Idén med sidan är okej. Men jag gillar inte Layouten, alldeles för mycket Windows 8 inblandat...

Medlem sedan version 4.

04/10 -14 12:49 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Jag håller med Markuz. Idén är bra men du borde lägga till JavaScript/jQuery för att sidan ska bli mer "smooth" och även göra allt aningen större skulle jag säga. Sen så hittar jag ingen tillbaka-knapp när man gått in på en tråd. Skulle nog även köra lite svagare vit om nu hela sidan ska vara vit då det blir lättare på ögonen. Har ingen direkt konstruktiv kritik på menyn där uppe till höger, jag gillar den bara inte.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

04/10 -14 20:41 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Kan man starta ämnen om allt? Typ porr gore och politisk inkorrekta saker? Tycker att det ända som skulle göra sidan intressant är ifall man har möjlighet att posta i princip vadsomhelst.

Wii U PS4 XBone PC

08/10 -14 00:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Grozzy

MartinMilk: kort svarat, ja.
Då du söker efter något presenteras kanaler som liknar det du sökte efter, om inget hittades har du möjlighet att skapa just den kanalen. Har i dagsläget inte tänkt begränsa innehållet på något sätt, dvs fritt att posta vad du vill så länge det inte bryter mot någon allmän lag.

09/10 -14 22:56 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

1. Det är någonting som gör det jättejobbigt att titta på startsidan. Försök hitta en bekvämare nyans av blått skulle jag säga.
2. Tycker teckensnittet (edit: för rubriker) är förskräckligt. Förutom att jag är av den subjektiva uppfattningen att det inte ser bra ut så ser kerningen ut att vara helt off.
3. Lite oklart varför inloggning är vänsterställt och "so what's the deal" är centrerat.
4. Menyn visas vid hover. Förutom att jag tycker att det är ganska jobbigt (man bör behöva klicka på den ist), hur fungerar detta i mobiler?
5. Ett nästa steg i utvecklingen borde vara att göra sidan responsive. Ge gärna sidan en max-width också. Radlängden blir på vissa ställen väldigt lång.

I övrigt, long time no see. Har alltid varit rätt impad att du lyckats spotta ur dig såna här projekt ganska regelbundet. Du verkar bra på det du gör.

Extremt tveksam till konceptet dock. Förstår inte riktigt vilket behov det fyller.


Skulle nog även köra lite svagare vit om nu hela sidan ska vara vit då det blir lättare på ögonen.

Huh?


Senast redigerat 09/10 -14 22:57

10/10 -14 21:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Grozzy

Knewt: tack för feedbacken, många bra poänger.

05/06 -23 10:55 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Hur har det gått med topicbook?

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar