Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Problem med datorn

28/08 -14 16:32 Dreezy

Dreezy

103 XP 37 inlägg

Hej. Jag har en laptop med windows 8 och jag har haft den sen i början av sommarlovet. Den funkar inte så bra i nuläget. Jag öppnar internet explorer och när man försöker att gå in på en hemsida så står det "Det går inte att visa den här sidan. 1: Kontrollera att webbadressen http://www.google.se är korrekt. 2; Sök efter sidan med sökmotorn. 3; Uppdatera sidan om några minuter". Inget av de här alternativen funkar. Det står också att jag är ansluten till internet, men det funkar ändå inte. Snälla hjälp mig!

Tack för svar.

28/08 -14 23:52 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Det här var troligen inte det svar du sökte men jag säger som alla andra. Gör dig själv en tjänst och använd andra webläsare som Mozilla Firefox eller Google Chrome. Inte bara är de säkrare men också snabbare och framför allt pålitligare.

Angående problemet: Låter som att du din dator inte får kontakt med ditt internet. Om du kör trådlöst, testa att köra in en ethernet kabel i datorn och se om det blir nån skillnad(eller vice versa om du redan kör sladd och har en trådlös router).

Annars kan du testa att diagnostisera din internetåtkomst, kan få reda på ett och annat där.

Det sista jag kan tänka mig är om du fått en objuden gäst i din dator som blockerar sidor. Tar för givet att det här händer alla sidor, så om du tror att det kan va virus och har tillgång till en annan dator så kan det vara värt att ladda ner ett recovery program, Youtube kan nog hjälpa dig(om nu inte vår kära community gör det snabbare). Det ska bara vara att ladda ner det på en annan dator, köra in en USB sticka, dra in programmet i din USB sen dra ur och sätta den i din dator och låta datorn skannas.

Lycka till och ha en fortsatt god kväll!


Senast redigerat 28/08 -14 23:54

What can i say i´m a bad man.

30/08 -14 17:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

När datorn funkar igen, installera Google Chrome. Mycket bättre webbläsare än internet explorer.

Wii U PS4 XBone PC

08/09 -14 17:59 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Uppgradera till Windows 8.1 så slipper du alla buggar och annat skit som finns i 8.

Annars skulle jag nog gissa på att det inte är datorn det är fel på, utan din internet anslutning.

Medlem sedan version 4.

25/09 -14 13:59 Janor

Janor

9 XP 1 inlägg

Det verkar som att du har ingen internetuppkoppling. Det finns jätte många orsaker till sådana problem. Här kommer lite förslag på vad du kan göra:

1. Vissa bärbara daterer har en Wifi knapp vid sidan som man kan trycka för att slå på och slå av wifi. Kolla om din laptop har en sådan knapp, det kan vara så att du av misstag trycke på den knappen, och då wifi kunde stängas av.

2. Försök att starta om din nätverkskort. Hur man gör det kan du läsa här:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/fix-network-adapter-problems#1TC=windows-7

3. Försök att ansluta din internet kabel. Om du får tillbaks internet då, det betyder att det är nåt fel med dina wifi inställningar eller nätverkskortet. Det kan vara även nåt hårdvarufel.

Försök att göra detta, och hör av dig om det fungerar eller inte!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar