Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Assassin's Creed

27/10 -13 13:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen BullyGamer97

Märkte att det inte fanns någon tråd om denna mästerliga spelserie.... förbluffad som jag var bestämde jag mig för att stå för den!

Här diskuterar vi Ubisofts äventyr-spelserie som började med Assassin's Creed år 2007, ett härligt(om än något repetativt) spel som lät oss ta del av korstågen ur en lönnmördares ögon, och inte vilken lönnmördare som helst, utan en medlem av hashshashin-ordern, som fanns och opererade i olika delar av världen mellan sen antik och sen medeltid.  Men det som hela serien faktiskt handlar om är Desmond Miles, en av de nutida lönnmördarna(ja, både lönnmördarordern och Tempelriddarordern visas i dessa spel ha överlevt underjordiskt) som efter att ha lämnat sitt infödda liv i ordern blir tillfångatagen av Abstergo industries, som är de nutida Tempelriddarna under förklädnad!  Det de vill ha från Desmond är hans minnen.  Det är nämligen som så att våran hjärna inte innehåller endast våra minnen, utan även ärvda minnen från våra förfäder djup där inne, och maskinen Animus som Tempelriddarna byggt låter en spela upp de minnena.  Men varför Desmond?  För att hans förfader under korstågen, Altaïr ibn-la'Ahad kom i kontakt med en artefakt, ett så kallat "Edenäpple", ett uråldrigt verktyg som låter bäraren kontrollera folks sinnen. Tempelriddarna vill få reda på var de andra artefakterna finns via en karta som kommer spelas upp i och med Altaïrs kontakt med äpplet.   


Utan att spoila för mycket om Desmonds historia så kan jag gå igenom de olika epokerna vi besökt. Vi har varit i det heliga landet under korstågen, som sagt, vi har fått spela som den unge adelsmannen Ezio Auditore Da Firenze i renässansens Italien, som vill utkräva hämnd på Tempelriddaren som tog hans fars liv. Ezio får ytterligare två egna spel efter detta för att slutföra sin historia, ett i Rom och ett i Konstantinopel.  I nästa spel får vi axla rollen som Ratohnhaké:ton/Connor, under Amerikanska revolutionen.

I nästa spel(som släpps imorgon natt) går vi några år bakåt via Animus till Connors farfar, Edward Kenway som var både pirat och lönnmördare! 

Jag håller just nu på att dra igenom alla spelen ännu en gång för att hålla minnet färskt gällande storyn. Storyn i sig är absolut en av mina favorit scifi-historier oavsett mediaform. 
Tänkte dra in till stan och hämta fyran som jag förhandsbokat på Onsdag!


Vad är era synpunkter gällande dessa mästerliga speltitlar?


Senast redigerat 27/10 -13 13:23
27/10 -13 18:29 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Den är ok.

27/10 -13 18:40 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Assassin's creed är en av de bästa spelserier som gjorts är grymt taggad inför Black flag som jag ska förhandsboka till ps4.

31/10 -13 21:48 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Har du spelat ett Assassins creed har du spelat alla

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

31/10 -13 21:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen BullyGamer97

Nonzi skrev:
Har du spelat ett Assassins creed har du spelat alla


Om man inte endast ser till kontroller kan jag inte alls hålla med. Mycket har förändrats genom varje spel! De två senaste spelen t.ex, jämför de med Assassin's Creed II så märker du skillnaden.


Jag håller för tillfället på att dra igenom Assassin's Creed IV. Hade förhandsbokat bucaneer edition, där man får med CD-skiva med spelets soundtrack, 45 cm lång figur, skisser och målningar och exklusivt in game content. Schysst köp!

31/10 -13 23:02 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nonzi skrev:
Har du spelat ett Assassins creed har du spelat alla

idk mang. Bara spelat ettan och tvåan, men tvåan kändes definitivt som en förbättring från ettan. Inte alls lika repetitivt.

02/11 -13 13:24 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen BullyGamer97

Daxter_SSJ4 skrev:
Nonzi skrev:
Har du spelat ett Assassins creed har du spelat alla

idk mang. Bara spelat ettan och tvåan, men tvåan kändes definitivt som en förbättring från ettan. Inte alls lika repetitivt.


Absolut! Kan förstå om man tycker tvåan och Brotherhood är rätt lika varandra(är ju endast några få förbättringar och annan miljö), men t.ex trean är ju inte alls som de tidigare spelen. Bara vissa kontroller, och det är knappt det ens! Rörelserna är också annorlunda i de nyare spelen. 

Har inte kört fyran särskilt mycket nu, men så långt jag kommit hittills är det inte alls som de tidigare spelen. Är som ett väldigt fritt piratspel blandat med ett en mer avancerad version av Assassin's Creed III! I love it!

22/11 -13 17:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Daxter_SSJ4 skrev:
Den är ok.


Finner de ganska lustigt att gå in i en tråd bara för att uttrycka sig med 3 ord, så min fråga till dig varför ens gå in i tråden om du inte har nått vettigt att skriva?

14/04 -14 15:00 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Spelar Black Flag till PS4 lite då och då. Avskyr alla delar när man är ute och seglar. Känns bara segt jobbigt och tråkigt. Detta resulterar i att jag givetvis föredrar 3an istället som är det enda andra AC spelet jag spelat.

Wii U PS4 XBone PC

28/06 -14 13:13 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Min gamla tråd finns alltså kvar! Jo Black Flag var ju ett bra tillskott till serien måste jag säga, riktigt stor värld, full med massa öar och saker att göra till havs.

Ursprungligen medlem sedan 2009.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar