Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Är Wii U något för mig?

12/04 -14 13:34 Samueil

Samueil

0 XP 1 inlägg

Om man sitter och spelar ytterst få minuter per vecka, blir Wii U något för mig? Har aldrig spelat Nintendo Wii utan alltid hållt mig till Playstation 3 men nu känns det som att jag vill förnya mitt spelande och istället för en PS4a, köpa mig en Wii U i första hand. Tror ni det är värt att köpa sig en Wii U i dagens läge?



Administratör på http://www.psforum.se

12/04 -14 15:23 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Så du undrar om det är värt att köpa en floppad konsol för att få en ny spelupplevelse?
Sure go ahead! Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spara pengarna och köp en dator plus en hdmi-kabel, hitta en emulator för valfri konsol och lira.


Senast redigerat 12/04 -14 15:27

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

13/04 -14 22:34 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Det beror ju helt på vilka spel du vill spela egentligen. Nintendo har ju en hel del unika spelserier som du inte kan få någon annanstans, men om du inte bryr dig om dem så skulle jag nog säga att det vore bättre att köpa en Ps4/Xbox One.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

14/04 -14 00:06 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Mal_ganis skrev:
Så du undrar om det är värt att köpa en floppad konsol för att få en ny spelupplevelse?
Sure go ahead! Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spara pengarna och köp en dator plus en hdmi-kabel, hitta en emulator för valfri konsol och lira.

Ah fast nej. Emulatorer kan vara extremt svåra att få att fungera. Många spel blir buggiga också när man spelar på sådana och jag har väldigt bra erfarenhet med emulatorer. Dessutom så existerar det ingen emulator för de nyare konsolerna.

Jag skulle säga att Wii U är en bra konsol för den som inte hungrar efter nya stor titlar varje månad. Wii U har ett smalt spel bibliotek med suveräna titlar då många av dem är spel som är lätta att ta upp spela lite och sedan lägga ifrån sig.

Game & Wario
Spelet i säg är väldigt mediokert men väldigt roligt. Simpelt upplägg med massa mini spel. Lätt snabbt och roligt.

Nintendo Land
Suveränt spel att spela med vänner.

Super Mario 3D World
Bland de absolut vackraste spelen jag spelat och detta kommer från någon som även spelar på PC och PS4.

Förutom de tre spel jag nämnde kan jag även säga att
New super Mario Bros U
Pikmin 3
Monster Hunter 3 Ultimate
Sonic Lost World
The Wonderful 101
ZombiU

är suveräna exklusiviteter de med!

Kort sagt så är Wii U en billig konsol med gratis online och några riktigt sköna titlar.

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar