Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Uppfostran i dagens samhälle

16/03 -13 13:05 xelander

xelander

6668 XP 176 inlägg

Varje morgon och eftermiddag åker jag spårvagn till skolan, det tar ungefär 20 minuter på spårvagnen, och allt annat ror på när den går och sånt, men för det mesta går det snabbt, jag gillar att sitta där och lyssna på musik i mina hörlurar. Men från gång till gång så när jag står eller sitter där kan jag höra igenom hörlurarna(ganska hög volym) hur folk nästan skriker till varandra eller i en mobil ett par meter bort, detta kan även hända när jag tar lokala bussar minst lika ofta.
Hur kan folk vara så självcentriska att de inte tänker på andra som åker samma transportmedel?! Själv tycker jag att det ska vara lagom tyst i bussar och spårvagnar och även tåg och annat transportmedel, lite småsnack är helt okej, men att snacka högljutt och länge i telefonen går mig verkligen på nerverna. Det har till och med gått till en sådan punkt då jag har sett äldre folk gått fram och fråga dem att dämpa sig, som oftast brukar funka, men jag har även hört kommentarer tillbaka så som "Fuck off käringdjävel", "Skit på dig", "Fan har du för rätt att säga åt mig att hålla käften", och så vidare... Vad in i helsike är detta för en attityd flera ungdomar har nu? Var är det som har ändrats de senaste par decennium?
Allt detta är inte exklusivt på transportmedel, jag själv trodde det var en självklarhet att hjälpa till en äldre dam på kanske 75 år att plocka upp en låda kexchoklad som hon har råkat tagit ner, men jag var den ändra av flera som stannade och hjälpte till att plocka upp det.
Om man jämför Sverige med till exempel Japan eller något annat land som är allmänt välutbildade så kan du se att allt detta som jag har skrivit över är en självklarhet där, man är tyst på tågen och bussar, man hjälper till andra folk, man lyssnar på äldre folk, och så vidare, men inte i Sverige.
Jag tycker svenska ungdomar borde skärpa sig och föräldrarna uppfostra deras ungar bättre.

TL;DR: Ungdomar beter sig som uppblåsta snobbar, sluta upp med det.



Citera för svar!

16/03 -13 16:29 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Något säger mig att de som postar på fnu inte är samma som är högljudda på bussar.

Sen trodde jag man gick runt och tog på kvinnor på japanska tåg.

16/03 -13 16:54 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

LÅNGT ifrån alla ungdomar beter sig så.

*

17/03 -13 04:04 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

xelander skrev:

TL;DR: Föräldrar uppfostrar ungar till att bete sig som uppblåsta snobbar, sluta upp med det.


Fix'd it for you. Det beror på slappa föräldrar, ovanligt va?


Senast redigerat 17/03 -13 04:05

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

17/03 -13 10:28 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Livet blir så mycket bättre om man inte går omkring och stör sig på folk. :)

17/03 -13 10:39 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Det värsta jag upplevt är att det sitter tjejer längst bak i bussen som pratar högt och skrattar konstigt och högt sen finns det ju alltid de där utstötta från skolan som alltid sätter sig nrevid än och försöker inleda en konversation om manga eller något dumt spel som jag inte bryr mig ett skit om. Sen tar de inte hänsyn till att jag faktiskt satt och lyssnade på musik.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

18/03 -13 11:09 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Det finns inget störigare än att överöstas av skrikiga ungar fastän man har högsta volym på. Äckliga snorungar. Kommer ha hörselskador inom 10 år. Minns hur jag riktigt NJÖT i Ghana av alla lugna människor. I tro-tron var det lugnt och tyst, kunde till och med somna till en stund. Sedan har jag avklarat skoldagen första dagen i Sverige, tvingas in på en SMOCKfull buss med skolbarn som luktar unkna idrottskläder, slår varandra, skriker på från ena änden till den andra. En liten tjej sätter sig bredvid mig. "Tur, tjejer är snälla och lugna". NOT. Såklart sätter hon sig bakvänt och slår personen bakom samtidigt som hennes jävla väska slår i mig i varje slag.
Jag hade aldrig kunnat arbeta med barn i Sverige. En vecka, och jag skulle förespråka aga.

20/11 -13 01:35 tobiast1

tobiast1

0 XP 1 inlägg

Jag håller med, det värsta är som du nämnde att även om man ber snällt att dem ska dämpa sig så får man bara mot hugg. vilket gör att man själv nästan måste höja rösten och sedan är man irriterad ett tag efter.

hittade den här länken http://www.youtube.com/watch?v=SGmyx3Kobls bara någon minut innan jag läste det här, de var ett sammanträffande så ja känner att jag är tvungen att dela med mig utav den.

22/11 -13 19:30 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Håller fullkomligt med tål inte barn överhuvudtaget, hade sommarjobb på dagis en gång fick sparken första dagen då de var en unge som kritiserade mitt utseende blev då irriterat och tog tag i ungjäveln och hängde honom i en krok gick efter de hem och lät ungen hänga kvar. fick efter de besked om att personalen inte var nöjda med mina framsteg. jag personligen kan inte se vad jag gjort fel jag menar de var ju ungen som började hade han inte klagat på mig så hade jag inte behövt hänga upp honom så hade ju mina anledningar, jävla ungjävel se till så jag blir arbetslös.

23/11 -13 06:39 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


jävla ungjävel se till så jag blir arbetslös.


Mhm, japp, helt klart ungens fel att du inte pallar kraven som ställs på dig i en småbarnsmiljö. Väx upp för i helvete.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

23/11 -13 16:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Jaha så du menar att bara för att man är en liten parasit ska man få rätt att bete sig hur fan man vill? ungar ska fan ha respekt för äldre så enkelt är de och de ungar som inte har de förtjänar att läxas upp, jag försökte bara lära ungen uppfostran men va i helvete fick jag för de? och om du tycker att de var ok av ungen att mobba mig så är du själv lika dum.


Senast redigerat 23/11 -13 16:55
23/11 -13 19:15 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nikushimi skrev:
om du tycker att de var ok av ungen att mobba mig

Först mobbar lillen dig och sen lämnar han dig arbetslös :o

Det är tragiskt hur många vuxna män som ska behöva bli trakasserade av dagisbarn ;_;

23/11 -13 19:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Din ogenomtänkta historia är med största sannolikhet falsk, ett dagisbarn kan inte orsaka så mycket förödelse de är totalt omöjligt.

12/01 -14 01:59 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Uppfostran numer är ett problem, jag håller helt med. Problemet ligger i föräldrar som är för snälla, eller som inte har tid. Varje gång jag ser en trettonåring med cigg i käften så är det ju uppenbart att föräldrarna lägger sig i för lite i vad ungen verkligen gör på fritiden. Just för att de är så upptagna med sina egna problem (läs first world promlems).

Trist. Väldans, trist.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar