Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



YouTubes nya kommentarssystem

26/11 -13 09:11 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Som säkert en hel del av er märkt så har YouTube ett nytt kommentarssystem sedan en tid tillbaka. För att kommentera så krävs det nu att man har ett konto på Google+. Alla ens kommentarer hamnar sedan både på Google+ och YouTube.

Systemet har fått en hel del kritik av en del, men även en del som tycker det har varit en bra förändring. Så, vad säger ni? Var det bättre förr eller blev det bättre? Tycker ni något mer borde ha ändrats?

26/11 -13 15:07 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

26/11 -13 16:35 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag förstår inte varför alla hatar G+. Jag själv ogillar bara att man inte kan hitta vilka kommentarer svar har svarat på.

26/11 -13 18:31 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Jag förstår inte varför alla hatar G+. Jag själv ogillar bara att man inte kan hitta vilka kommentarer svar har svarat på.

G+ är som en kinakopia av en samsung kamera, därefter vill ingen ha det. Folket ogillar även att Google tvingar in sin misslyckade investering i youtube som funkade helt perfekt innan. Finns flera anledningar till att ogilla G+, finns en bra video som förklarar en del farför youtubers generellt ogillar G+.


Senast redigerat 26/11 -13 18:31

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

26/11 -13 18:37 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tycker personligen att Google+ är mycket bättre än exempelvis Facebook. Facebook är helt överfyllt med reklam och jobbiga spel som postar massa saker som man inte vill ha reda på. Dessutom ändrar Facebook ens inställningar och håller på bra mycket värre än Google.

Det enda problemet med Google+ är att så få använder det; men det tycker jag inte är en anledning till att säga att tjänsten i sig är dålig. Jag har en hel del personer i mina cirklar och ett aktivt flöde, så för mig fungerar det väldigt bra. Hade bara velat att fler av mina släkt och nära vänner skulle använda sig av det, så hade jag helt kunna lämna Facebook.

Tror att kommentarssystemet på YouTube kommer bli bra för den delen, och tycker redan det är bättre än det gamla som fanns där. Sedan finns det en del saker att ta hand om fortfarande, exempelvis det Daxter_SSJ4 nämner (borde inte det gå att lösa med notifikationer på något sätt för den delen?).

26/11 -13 19:29 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

The_new_cake skrev:
Facebook är helt överfyllt med reklam


Lolwhat

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Edit: Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


jobbiga spel som postar massa saker som man inte vill ha reda på


Kan enkelt blockera allt angående spel såsom farmville, Ccrush etc.. Allt som behövs är ~30s för att gå in i dina inställningar.

G+ är hursomhelst Facebook för folk som är less på sina Faceboook vänner. Inte dåligt i sig, men Google gör ett stort misstag i att tvinga in G+ i folks vardag istället för att låta folk komma över till G+ frivilligt.


Senast redigerat 26/11 -13 19:39

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

26/11 -13 23:03 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:
G+ är som en kinakopia av en samsung kamera, därefter vill ingen ha det. Folket ogillar även att Google tvingar in sin misslyckade investering i youtube som funkade helt perfekt innan. Finns flera anledningar till att ogilla G+, finns en bra video som förklarar en del farför youtubers generellt ogillar G+.

Jo, att G+ inte är något man vill använda vet jag, men det är inte direkt så att det aktivt hindrar någon från att titta på youtube. Videon tog inte upp något som var specifikt till G+. Att kalla sig Barack Obama var möjligt för flera personer redan innan de ändrade kommentarsystemet.

The_new_cake skrev:

Tror att kommentarssystemet på YouTube kommer bli bra för den delen, och tycker redan det är bättre än det gamla som fanns där. Sedan finns det en del saker att ta hand om fortfarande, exempelvis det Daxter_SSJ4 nämner (borde inte det gå att lösa med notifikationer på något sätt för den delen?).

Notifikationer? Jag själv har inget att göra med de kommentarer jag talar om.

26/11 -13 23:38 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Jo, att G+ inte är något man vill använda vet jag, men det är inte direkt så att det aktivt hindrar någon från att titta på youtube.

I samma veva som G+ sammanslogs med Youtube så skedde en total makeover på hela sidan vilket gjorde att tittare fick stora svårigheter att hitta de nya klipp som släpptes av mindre youtubers, de visades helt enkelt inte längre om du inte gick in på deras kanal. Detta har förvärrats ytterligare i nuläget. Så indirekt så har det försvårat tittarnas förmåga att se när en mindre, fastän lika bra, youtuber släpper sina klipp.


Videon tog inte upp något som var specifikt till G+. Att kalla sig Barack Obama var möjligt för flera personer redan innan de ändrade kommentarsystemet.


Minns du när du var tvungen att länka ditt youtube konto till ett gmail konto? Det var då youtube och google+ sammanslogs utan förvarning, fenomenet att folk kallade sig knasig skit skedde i samband med att G+ vävdes in i Youtube.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/11 -13 07:28 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Daxter_SSJ4: Var jag som läste fel, trodde det handlade om dina egna kommentarer.

Mal_ganis: Är felet verkligen Google+ då? Handlar det inte snarare om den nya designen/systemet som visar större YouTubers? Som jag ser det hade man kunnat använda Google+ till kommentarer utan det nödvändigtvis hade påverkat vilka personer/videos man hittar.

27/11 -13 09:52 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

The_new_cake skrev:

Mal_ganis: Är felet verkligen Google+ då? Handlar det inte snarare om den nya designen/systemet som visar större YouTubers? Som jag ser det hade man kunnat använda Google+ till kommentarer utan det nödvändigtvis hade påverkat vilka personer/videos man hittar.

Den nya designen skedde i takt med att G+ bäddades in i Youtube för att ge en liknande layout till G+, de ville helt enkelt att sidorna skulle återspegla varandra så att när folk gick till G+ skulle känslan komma att "Hey det här känns som samma layout som Youtube, jag gillar det!". Vad som egentligen hände var att folk bara blev irriterade för att de inte kunde hitta sina mindre youtube skapare.

Utöver det så införde G+ flera andra väldigt oroväckande funktioner som Bogey9988 beskriver i videon jag länkade. Har själv upplevt att något som följer nedan inte är en sällsynt förekomst.

Stötande material.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/11 -13 22:39 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg



Utöver det så införde G+ flera andra väldigt oroväckande funktioner som Bogey9988 beskriver i videon jag länkade. Har själv upplevt att något som följer nedan inte är en sällsynt förekomst.

Stötande material.


Externa länkar med virus låter ju hemskt, även om jag själv inte ens märkt länkarna. ASCIIbilder och långa texter förstår jag dock inte riktigt. Man behöver ju expandera kommentaren för att se den. Är det verkligen så vanligt att de maskerar långa texterna som vanliga kommentarer? Jag själv ser knappt några som behöver expanderas alls.

Edit: Missade tidigare inlägget :#

I samma veva som G+ sammanslogs med Youtube så skedde en total makeover på hela sidan vilket gjorde att tittare fick stora svårigheter att hitta de nya klipp som släpptes av mindre youtubers, de visades helt enkelt inte längre om du inte gick in på deras kanal. Detta har förvärrats ytterligare i nuläget. Så indirekt så har det försvårat tittarnas förmåga att se när en mindre, fastän lika bra, youtuber släpper sina klipp.

Men fungerar det inte bara att prenumenera på dem och ha dem i sin lilla lista åt vänster? Kan förstå att det är jobbigt ifall man inte är inloggad eller själv är en opopulär videoskapare.



Minns du när du var tvungen att länka ditt youtube konto till ett gmail konto? Det var då youtube och google+ sammanslogs utan förvarning, fenomenet att folk kallade sig knasig skit skedde i samband med att G+ vävdes in i Youtube.

Ah, jag antog att videon tog upp ändringar som skedde i samband med nya kommentarsystemet.


Senast redigerat 27/11 -13 22:47
28/11 -13 07:11 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


ASCIIbilder och långa texter förstår jag dock inte riktigt. Man behöver ju expandera kommentaren för att se den. Är det verkligen så vanligt att de maskerar långa texterna som vanliga kommentarer? Jag själv ser knappt några som behöver expanderas alls.


Handlar oftast inte om hur mycket plats dessa tar utan snarare att de innehåller stötande material. Det finns tittare som älskar att sitta bland youtube kommentarerna och diskutera där precis som några tycker om att sitta i facebook och kommentera på allt och alla.


Men fungerar det inte bara att prenumerera på dem och ha dem i sin lilla lista åt vänster? Kan förstå att det är jobbigt ifall man inte är inloggad eller själv är en opopulär videoskapare.


Jo självklart kan du det, men vad händer när du väl fixat din lista med 6+ youtubers och har 30+ kanaler som du är prenumerant till?


Ah, jag antog att videon tog upp ändringar som skedde i samband med nya kommentarsystemet.

Videon i sig gör det, eftersom det är inte förän nu som kommentarsystemet från G+ bäddas in i Youtube och folk ser en förändring som är svart på vitt annorlunda.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

28/11 -13 07:36 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Det har nyligen gjorts ett par nya ändringar, för att ta hand om en del av de problem som har tillkommit. Dessutom pratar man om fler ändringar som är på väg.

28/11 -13 09:51 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg



Handlar oftast inte om hur mycket plats dessa tar utan snarare att de innehåller stötande material. Det finns tittare som älskar att sitta bland youtube kommentarerna och diskutera där precis som några tycker om att sitta i facebook och kommentera på allt och alla.

Insåg inte riktigt att folk ogillar stötande material så mycket och trodde de kunde ignorera det. Trodde problemet var att de expanderar en kommentar, sen behöver F5a sidan för att den inte går att stänga igen utan att gå till botten och helt tappa bort sig.
Förresten, jag kanske minnns fel, men kunde man inte posta unicode-hakkors tidigare?



Jo självklart kan du det, men vad händer när du väl fixat din lista med 6+ youtubers och har 30+ kanaler som du är prenumerant till?


Då har man en sökfunktion ovanför listan för att snabbt hitta dem. I värsta fall får man söka i sin internethistorik.


Videon i sig gör det, eftersom det är inte förän nu som kommentarsystemet från G+ bäddas in i Youtube och folk ser en förändring som är svart på vitt annorlunda.

Så de klagar på saker som hände innan, men de inte märkte? Antingen missförstår jag eller så verkar de bara leta problem :/

29/11 -13 12:04 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Den överlägset drygaste sak med det nya systemet är att man omöjligt kan hitta vad folk svarat på längre. >_<
Gillar heller inte att kommentarer numera sorteras med "toppkommentarer" först, vilket ger en korkad sortering i 99% av fallen då det vanligtvis är få inlägg som fått +1s.

Gillar inte riktigt att google+ tar upp en stor del av kommentarsdelen heller, önskar att det gick att slå av. Dock är det bra mycket mindre irriterande än det att man inte hittar vad folk svarat på.


Senast redigerat 29/11 -13 12:05

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar