Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Anime/Manga

26/10 -13 17:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nikushimi

Tänkte skapa en tråd för oss som intresserar sig för anime/manga där vi bl.a kan posta vilken/vilka anime vi kollar på vilka som rekomenderas/ej rekomenderas vilka vi tycker är bäst osv, anime är väldigt populärt i dagens samhälle så tyckte att de kunde vara nödvändigt med en sån här tråd.

Jag börjar

Anime som jag kollar på
Naruto shippuden
One Piece
Accel World
Hack//Sign
Samurai Deeper Kyo

Anime som jag avslutat
Naruto
Death Note
Sword art online
High school of the dead
Btooom
Elfen Lied
Vampire Knight
Vampire Knight Guilty
Devil May Cry
Log Horizon
D.N angel
Angel Beats

Anime som jag planerar att börja kolla på
Monster
Ragnarok
Detective conan
Soul eater
Avatar The Last Airbender

Min top 5 lista
1 Death Note
2 Naruto shippuden
3 Sword art online
4 Elfen Lied
5 Btooom

De var nog allt, eran tur vad föredrar ni för anime/manga


Senast redigerat 29/10 -13 17:09
26/10 -13 17:23 Ryuubi-chan

Ryuubi-chan

4570 XP 227 inlägg

http://myanimelist.net/animelist/Rick...

Matrix Evolution!
=Stargate SG-1=

26/10 -13 17:23 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Ashita no Joe, Baccano, Bakemonogatari, Cobra, Cyber City Oedo 808, G Gundam, GaoGaiGar, GTO, Gundam 0079, Initial D, Jojo, Kaiji, Layzner, LoGH, Lupin III, Macross 7, Mazinkaiser, Mitsudomoe, Needless, Tetsuwan Birdy, Texhnolyze, Shin Mazinger, Votoms, Zambot 3, Zeorymer

Några jag gillar~

Edit: Liksom Ricky postar jag min lista
http://myanimelist.net/animelist/Swag...


Senast redigerat 26/10 -13 17:25
26/10 -13 17:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen BullyGamer97

Jag började kolla på Death Note, men det blev aldrig av att slutföra den.... får väl göra det när jag känner för det! The Last Airbender såg jag på Nickelodeon i mina yngre dagar, sjukt bra anime var det!

26/10 -13 17:28 Goten_ssj3

Goten_ssj3 Forummoderator Spelansvarig

29410 XP 8142 inlägg

För många, men gillar mest Naruto Shippuden och Senki Zesshou Symphogear.

Eftersom Ricky och Daxter postar sina listor så postar jag min också.
http://myanimelist.net/animelist/Gote...


Senast redigerat 26/10 -13 17:28

Watch Symphogear

03/11 -13 17:26 Vicke

Vicke

51 XP 21 inlägg

Jag läser/kollar på.
-Attack on Titan/Shingeki no Kyojin
-Naruto
-Sonic X

Inte så speciellt mycket, med det räcker för nuläget.

03/11 -13 23:12 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Jag tänker göra som övriga talare här lägga upp min MAL:

http://myanimelist.net/animelist/Rese...

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

04/11 -13 21:03 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Läser bara en manga, vilket är Naruto, vars anime jag också följer. Jag kollar dock på en del animes, men inte så väldigt många. Fairy Tail, Pokémon, Attack on Titan, Cardfight Vanguard är väl de jag kommer ihåg på rak hand, men det är nog definitivt några fler.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

04/11 -13 21:58 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Attack on Titan är en dum titel och jag förstår inte varför någon använder den. Inte lika dum som chu2s engelska titel, men ändå. Shingeki låter tufft och kyojin låter lite ok och bokstavliga översättningen "Titanernas frammarsch" passar bättre för innehållet och tonen. Attack on Titan låter som att de anfaller cementföretaget och har en billig klang till sig. Det låter som en kinesisk bootlegtitel.

Kollar själv bara på Damekko Doubutsu i nuläget, oavsett vad min lista säger. Har inte orkat se något på länge :/

04/11 -13 22:02 Vicke

Vicke

51 XP 21 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Attack on Titan är en dum titel och jag förstår inte varför någon använder den. Inte lika dum som chu2s engelska titel, men ändå. Shingeki låter tufft och kyojin låter lite ok och bokstavliga översättningen "Titanernas frammarsch" passar bättre för innehållet och tonen. Attack on Titan låter som att de anfaller cementföretaget och har en billig klang till sig. Det låter som en kinesisk bootlegtitel.

Kollar själv bara på Damekko Doubutsu i nuläget, oavsett vad min lista säger. Har inte orkat se något på länge :/

Haha, du har en poäng xD
Tyckte så själv först. Men jag har blivit för mycket av en fanboy för att bry mig om den engelska titeln ärt dålig x3

04/11 -13 22:14 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

När SnK ändå är ämnet kan jag ta fram den gamla daxteråsikten.

yabai, mitt innehåll sparades inte och jag råkade backspaca bak en sida ;___; Skriver en kortfattad version istället.

Väldigt ojämn serie. Gick från riktigt intressant berättande med säregna actionsekvenser, ett par välskrivna repliker och fantastiskt soundtrack till tråkigaste serien sen Ryvius. Det som fångade mig först var hur nästan komiskt överdramatiska de första avsnitten var. Förstärktes av de palumboistiska (nytt ord, finns nu) designerna på jättarna.

CG är bra, fullsärmsanimation skulle vart dyrt. Action såg bra ut, ep24 såg helt otrolig ut. Så bra att sista avsnittet blev underväldigande. Första halvan höll ganska bra takt med saker som händer (dock inte i alla avsnitt). Hade bra atmosfär som påminde om Demon's Souls, men den försvann snabbt. Andra halvan gick den nedför. Allt utanför murarna var inte alls lika bra som resten av serien. Hemskt långsamt också. De tre sista avsnitten återväldigade dock nästan de dåliga. De var bland det bästa jag sett i år. Jean var tuff, alla gillar Jean. Jag tror mina subs översatte fel. Tror att Jean egentligen hette Jan och Jan egentligen hette Ian. Jag gillar inte riktigt Sasha :/ Även om serien hade väldigt bra mysterium som började som väldigt involverande så förstörde takten det. Det är svårt att bry sig när det tar längre tid för Eren att rida ut ur skogen än för Guts att kliva av båten. Folk som kommer in i SnKtrådar och säger typ "SNK ÄR SOUTEN NO KEN" är dumma och störiga. Ser fram emot S2~ Nyfiken på vad seriens överväldigande framgång kan leda till inom industrin. Med både SnK och Madoka i åtanke är det inte för orimligt att förvänta sig fler grimdarkserier. På tal om det, Tomino har ju en ny anime på gång~

OPn var den bästa delen. Oavsett hur bra den är så får den inte tillräcklig uppskattning.


Edit: Glömde nämna ganska självklar grejer. Spel när? Vill ha en blandning mellan Spider-Man 2 och Ninja Gaiden.
Även om Yuki Kaji verkar vara muppig och hans tidigare roller inte vart något vidare så var jag imponerad över hans framförande som Eren.

04/11 -13 22:54 Vicke

Vicke

51 XP 21 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
När SnK ändå är ämnet kan jag ta fram den gamla daxteråsikten.

yabai, mitt innehåll sparades inte och jag råkade backspaca bak en sida ;___; Skriver en kortfattad version istället.

Väldigt ojämn serie. Gick från riktigt intressant berättande med säregna actionsekvenser, ett par välskrivna repliker och fantastiskt soundtrack till tråkigaste serien sen Ryvius. Det som fångade mig först var hur nästan komiskt överdramatiska de första avsnitten var. Förstärktes av de palumboistiska (nytt ord, finns nu) designerna på jättarna.

CG är bra, fullsärmsanimation skulle vart dyrt. Action såg bra ut, ep24 såg helt otrolig ut. Så bra att sista avsnittet blev underväldigande. Första halvan höll ganska bra takt med saker som händer (dock inte i alla avsnitt). Hade bra atmosfär som påminde om Demon's Souls, men den försvann snabbt. Andra halvan gick den nedför. Allt utanför murarna var inte alls lika bra som resten av serien. Hemskt långsamt också. De tre sista avsnitten återväldigade dock nästan de dåliga. De var bland det bästa jag sett i år. Jean var tuff, alla gillar Jean. Jag tror mina subs översatte fel. Tror att Jean egentligen hette Jan och Jan egentligen hette Ian. Jag gillar inte riktigt Sasha :/ Även om serien hade väldigt bra mysterium som började som väldigt involverande så förstörde takten det. Det är svårt att bry sig när det tar längre tid för Eren att rida ut ur skogen än för Guts att kliva av båten. Folk som kommer in i SnKtrådar och säger typ "SNK ÄR SOUTEN NO KEN" är dumma och störiga. Ser fram emot S2~ Nyfiken på vad seriens överväldigande framgång kan leda till inom industrin. Med både SnK och Madoka i åtanke är det inte för orimligt att förvänta sig fler grimdarkserier. På tal om det, Tomino har ju en ny anime på gång~

OPn var den bästa delen. Oavsett hur bra den är så får den inte tillräcklig uppskattning.


Edit: Glömde nämna ganska självklar grejer. Spel när? Vill ha en blandning mellan Spider-Man 2 och Ninja Gaiden.
Även om Yuki Kaji verkar vara muppig och hans tidigare roller inte vart något vidare så var jag imponerad över hans framförande som Eren.

"Daxteråsikten"?

Kan hålla med till vissa delar, absolut.
Kommer ihåg att i dom första episoderna så kändes Titanerna verkligen som ett hot. Dom var bägge läskiga och starka.
När Eren lämnade muren så försvann genast den känslan. Titanerna dog som flugor och den ända titanen som faktiskt lyckades med grejer var ju "Female titan". Hon var i spotlighten alldeles för länge.


Angående S2.
Jag har själv läst mangan och jag kan säga att det kommer förmodligen inte vara en besvikelse. Så mycket som hände i Mangan, och det är både läskigt och spännande. Massor av mysterium.

26/11 -13 15:20 Kira

Kira

70 XP 17 inlägg

Den ända anime jag riktigt fastnat för är väl Naruto.


Senast redigerat 28/11 -13 13:47
26/11 -13 15:37 marre02

marre02

0 XP 13 inlägg

jag tyckte om manga o sånt när jag va yngre men nu tycker jag mest det är fjantigt. kolla bara på hur stora deras ögon blir när de blir arga


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar