Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hjulstabron

31/05 -13 22:54 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Tidigare i år så omkom två personer efter att polisen hade beordrat Hjulstabron att öppnas, då de försökte köra över bron och flög ner i vattnet vilket ledde till att båda tyvärr dog. De var jagade av polisen då de hade snott bensin och dessutom kört för snabbt. Bron som stod öppen hade dessutom bommarna nere, något som bilförarna ignorerade utan fortsatte gasa på.

Polisen har sedan dess fått en väldig massa kritik för att de öppnat bron. Gjorde polisen rätt eller fel?

01/06 -13 12:10 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Poliserna gjorde rätt. Om bilförarna struntade i att bommarna var nere och trodde han kunde hoppa över bron som i en film så tycker jag det räknas som självmord.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

01/06 -13 17:00 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Rätt såklart, poliserna kunde väl inte förutsett att de skulle vara så dumma i huvudet att de fortsatte köra?

01/06 -13 17:17 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Om jag förstått rätt så innefattar kritiken att polisen jäktat och skrämt de jagade till den nivå att de kände sig tvugna att åka av bron.

Citera inte.

02/06 -13 16:48 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Det känns fan magstarkt att dra igång en biljakt för att några 20-åringar snott lite bensin. Men jag kan ha fel, såklart.

*

04/06 -13 16:12 SportAlex

SportAlex

5397 XP 159 inlägg

Skulle nog säga att polisen gjorde fel. Framförallt gällande biljakten, som innebär fara för fler än bara förövarna, och att därefter dessutom öppna upp bron för att få tag på bensintjuvarna känns lite överdrivet. Polisens agerande ska stå i proportion till brottet och det gjorde det inte i det här fallet.

04/06 -13 16:55 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag kan väl inte riktigt hålla med er... om någon väljer att inte stanna för polisen, utan istället gasar på, ska polisen då bara lägga ner och åka hem? Det blir ett väl enkelt sätt för tjuvarna att ta sig därifrån, gasa upp 50 km/h och visa att du inte tänker stanna så slutar polisen jaga dig.

Bron tycker jag väl inte direkt var fel heller, så länge man faktiskt har gjort rätt för sig med bommar och liknande varningssignaler om att bron är öppen (och stängd för bilister) så ser jag det som en kreativ lösning och ett enkelt sätt att få stopp på tjuvarna. Sedan är det möjligt att poliserna kunde ha stannat vid bron och tagit det lugnt därefter. Där kan jag hålla med om att polisen gjorde ett fel (för som jag förstod det så fortsatte biljakten i samma hastighet tills det tog stopp).


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar