Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Piratkopiering

Svara
14/06 -15 01:14 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Är emot piratkopiering och nu när jag har jobb köper jag det mesta. Minns inte sist jag laddade ner en film olagligt. Har netflix eller så hyr jag en film. När det kommer till spel är det mycket roligare att ha en fysisk kopia av sitt spel än ett nedladdat så köper i princip alltid fysiska spel (även på PC)

Wii U PS4 XBone PC

14/06 -15 09:36 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

Jag tycker piratkopiering är ok, IFALL man betalar för produkten senare. Grejen är att om jag inte gillar en film vill jag inte lägga ner pengar på den, är ju rent slöseri. Men om jag verkligen tycker om filmen köper jag kanske den på format senare.

Ursprungligen medlem sedan 2009.

14/06 -15 18:12 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

martinp skrev:
Jag tycker piratkopiering är ok, IFALL man betalar för produkten senare. Grejen är att om jag inte gillar en film vill jag inte lägga ner pengar på den, är ju rent slöseri. Men om jag verkligen tycker om filmen köper jag kanske den på format senare.

Fast det låter ju inte alls okej. Det är som att köpa mat på en restaurang och skita i att betala för att man inte tyckte att det smakade gott. Om du inte har råd att spendara 40 spänn på att hyra en film eller betala för streaming med risk för att filmen kanske är dålig så kan du ju kolla på reviews eller läsa om den. Elr hur?

Wii U PS4 XBone PC

16/06 -15 12:25 martinp

martinp

353 XP 149 inlägg

MartinMilk skrev:
martinp skrev:
Jag tycker piratkopiering är ok, IFALL man betalar för produkten senare. Grejen är att om jag inte gillar en film vill jag inte lägga ner pengar på den, är ju rent slöseri. Men om jag verkligen tycker om filmen köper jag kanske den på format senare.

Fast det låter ju inte alls okej. Det är som att köpa mat på en restaurang och skita i att betala för att man inte tyckte att det smakade gott. Om du inte har råd att spendara 40 spänn på att hyra en film eller betala för streaming med risk för att filmen kanske är dålig så kan du ju kolla på reviews eller läsa om den. Elr hur?



Mat försvinner när man slängt eller ätit upp det, ett dåligt inköp måste man dras med. Jag vet att det kanske inte är lagligt eller rätt, vill inte legalisera Piratkopiering, för då vet jag att alla företag skulle gå under.

Ursprungligen medlem sedan 2009.

09/07 -15 17:30 Unspoken

Unspoken

546 XP 61 inlägg

Mediejättarna tjänar tillräckligt som det är. Skulle hellre ladda ner och sen skänka pengarna jag inte betalade till välgörenhet.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar