Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Favoritspel till Wii U?

24/05 -13 23:38 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Ni som har ett Wii U, vilket är ert favoritspel? Vilket spel spenderar ni mest tid? Vilket ser ni mest fram emot?

Funderar på att skaffa ett Wii U och vill veta vilka spel som ni tycker mest om/lägger ner mest tid på.

25/05 -13 16:38 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Monster Hunter 3 Ultimate är det som jag har spenderat mest tid på just nu. Över 100 timmar. På andra plats kommer Call of duty black ops 2 som ligger på 90/100 timmar också.

Spelar just nu Darksiders 2 och det är riktigt trevligt :) Annars är NSMBU och Trine 2 riktigt härliga plattforms spel.

Köp Wii U! Den är riktigt trevlig :3

Wii U PS4 XBone PC

25/05 -13 19:12 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Hur bra fungerar GamePaden i de spelen då? Har funderat på hur bra tredjepartstillverkare kommer utnyttja det (exempelvis Call of Duty: Black Ops II)...

Har du spelat Assassin's Creed III för den delen, har funderat på att skaffa det till PC men skaffar man ett Wii U så kan man lika gärna köpa det där istället om det är bra.

26/05 -13 16:01 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

The_new_cake skrev:
Hur bra fungerar GamePaden i de spelen då? Har funderat på hur bra tredjepartstillverkare kommer utnyttja det (exempelvis Call of Duty: Black Ops II)...

Har du spelat Assassin's Creed III för den delen, har funderat på att skaffa det till PC men skaffar man ett Wii U så kan man lika gärna köpa det där istället om det är bra.

Till en början tyckte jag att det kändes ovant att kolla upp och ner mellan skärmarna men det är något man snabbt vänjer sig vid. Tredjepart utvecklarna har fått det att fungera bra, Dem försöker inte att överanvända och göra onödiga funktioner (Förutom zombiu)

Assasins Creed skulle jag säga är absolut bäst till Wii U eftersom att det enligt mig är något man ska spela på konsol och det underlättar väldigt mycket med att använda gamepaden!

Black ops 2 så rekommenderar jag däremot att man köper pro kontrollen! Riktigt mysig kontroll

Wii U PS4 XBone PC

26/05 -13 16:06 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Gillade aldrig Nintendo när de har senarelagt Pikmin 3, men nu ser det trots allt ut som det kommer snart. Har väl en gång i tiden sagt att jag inte tänkt köpa ett Wii U innan Pikmin 3 släpps, och det står jag nog ganska fast vid.

Ska vänta tills Nintendo Direct kring E3 och se vilka spel de presenterar, sen tar jag nog ett beslut på det. Låter bra det du säger med GamePaden, är lite rädd att den skulle bli som Wii-kontrollen som jag tyckte överanvänds och var något jobbig.

27/05 -13 18:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Squirtle

Blir nog Nintendo Land som ändå är favoriten. Härlig multiplayer som gör så att Wii U:et alltid dyker fram när man har kompisar hemma. Skulle tro att det var allt nytt som gjorde spelet intressant, dock för få attraktioner.

10/08 -23 15:49 Jobill

Jobill

1 XP 1 inlägg

Hallå. Personligen har jag aldrig gillat att spela på plattformar som nintendo. Jag föredrar att spela på en klassisk dator. Min favoritgenre är shooters, mitt favoritspel är cs go.

Inuti spelet har jag en hobby att samla vapenskinn. För att få det bästa av dem öppnar jag fodral på plattformen https://skin.club/sv/battles. Det är ganska kul.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar