Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Antivirus

24/05 -13 22:32 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Hejsan!

Tänkte starta upp en liten debatt angående antivirus-program. Vilka ni anser är bra/dåliga, varför/varför inte, om ni använder programmet och sådant.


Jag själv sitter idag med 3 antivirus-program. AVG, Avast och Microsoft Security Essentials. Min favorit bland dessa är helt klart Avast som har flera grymma funktioner och gör inget utan att du bett om det. Om den tror att det program är skadligt så öppnas programmet i "sandlådan" där den inte kan komma åt andra filer än de filer som hör ihop med programmet. Jag avskyr Norton som utan mitt godkännande tog bort en fil Norton ansåg var skadlig + har segat ner min dator rejält innan jag tog bort det.



Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

24/05 -13 22:40 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag använder AVG. Gillar inte heller Norton, känner att det segar ner datorn alltför mycket. Tycker att AVG fungerar bra och kör på gratisversionen. Finns väl egentligen inget antivirus-program som är helskyddande (för något sådant finns inte).

Hur är det med era mobiltelefoner och surfplattor, använder ni antivirus program på dem också?

24/05 -13 22:41 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mac har inga virus! Och de krashar aldrig! Och de kan spela alla spel!

24/05 -13 23:29 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Jag har faktiskt avast till mobilen (Android) då den fått bäst resultat och faktiskt är helt gratis.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/05 -13 10:46 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Avast är sämst den har aldrig hjälpt mig när jag fått virus.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

25/05 -13 19:34 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Känner att antivirus-program till mobilen inte gör så mycket, har man bara koll på vilka applikationer man laddar ner så ska det fungera ganska bra. Dessutom laddar jag inte ner så många utanför Google Play.

26/05 -13 03:12 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Använder inget antivirusprogram till min mobil.

...visserligen finns det inget heller, men hade inte använt det även om det funnits.

Har gratisversionen av AVG installerat på datorn. Det har alltid funkat, och även om jag inte är korkad med installationer kan det vara bra att ha. Vad gäller vilket antivirusprogram som är bäst har jag egentligen ingen åsikt. Jag använder bara AVG för att jag alltid använt AVG, och det har aldrig svikit mig. Detta är då på Windows, jag dualbootar både det och Linux och jag använder inget AV på Linux alls.


Senast redigerat 26/05 -13 03:14

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

27/05 -13 11:00 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Har alltid använt AVG till min pc, som nu är FÖRSTÖRD på grund av världens drygaste jävla virus. Tack för den liksom. Och till macbooken har jag inget, testade Mackeeper men skiten kostar ju pengar.
Vill fixa min PC men det kommer kosta massa pengar som jag hellre köper annat för. Den har fått ett virus-antivirusprogram typ som föröker lura mig på cash, så jävla taskigt

02/06 -13 21:00 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Hur får ni virus egentligen? Va gör ni egentligen? Använder själv Essentials.

*

27/06 -15 22:05 Kuriboh

Kuriboh

1931 XP 321 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Mac har inga virus!

Saknar den gamla goda tiden, maho... Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

- Choklad åt folket, maho!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar