Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny information om Pikmin 3

18/05 -13 11:41 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Nintendo höll igår en Nintendo Direct där de fokuserade på de spel som skulle släppas under våren och sommaren. De har utlovat en något senare där de kommer fokusera på hösten och vintern, och det är där vi kan få se ett par av de riktigt stora titlarna. Men igår så gav man ut ny information om Pikmin 3, och ganska mycket och detaljerad sådan.

Man har tidigare spelat som Captain Olimar, som inte är tillgänglig i detta spel. Istället har man hittat tre nya karaktärer på en helt ny planet, Koppai, som lider av stora problem på grund av matbrist. På grund av detta så ger sig Charlie, Brittany och Alph av för att hitta mer mat att ta tillbaka. På grund av en olycka så kraschar dem på den välkända Pikmin-planeten. Där hittar de Pikminerna och börjar söka efter mat som kan rädda deras planet.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Precis som i tidigare spel så har man ett dag-natt system där natten är farlig och man måste hålla sig undan. Nytt är däremot att man numera kan spela om en dag om man misslyckas eller spela om en tidigare dag. Ville man spela om i föregående spel var man tvungen att starta om hela spelet.

Spelet har stöd för en stor variation av kontroller, allt från den vanliga GamePaden som man kan spela hela spelet på eller via TV till Pro Controller eller Wii Remote Plus med Nunchuck. Använder man sig av GamePaden så får man på den se en karta över områdett där man ser sina Pikminer och sin egna position. Börjar man röra på skärmen så flyttar sig TV-skärmen för att visa området som visas på kartan, och man kan även säga åt sina karaktärer att gå till en position.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spelet kommer släppas den 26 juli i Europa.



Källa: http://www.nintendo.com/nintendo-direct/arch...

18/05 -13 14:29 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Ser ju supermysigt ut!

Ännu gladare är jag att vi får spelet så tidigt som i Juli, det är ju ännu tidigare än Nordamerika! Hade väntat mig något i stil med September.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

18/05 -13 14:33 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har hela tiden sagt att detta är enda spelet som jag kan tänka mig att köpa ett Wii U för och att jag inte tänkt skaffa ett innan det släpps... och blev bra sugen när jag såg det på Nintendo Direct, och nu börjar man söka i plånboken för att se om det kan vara möjligt att skaffa det.

Det enda som känns lite tråkigt är att Olimar och inte ens Hocotate verkar vara med i detta spelet. Känns som man gått väl långt ifrån om man inte ens klarade hålla sig med personer från samma planet längre.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar