Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Gilla nyheter

14/05 -13 21:23 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Som en liten uppdatering till spelnyheterna så kan man nu gilla spelnyheter på Facebook, Twittra om dem på Twitter eller +1 dem på Google+. Det enda man behöver göra är att gå till nyheten och trycka på en av knapparna längst ner i nyheten ifråga. Detta är ett perfekt sätt att berätta för era vänner om de senaste spelnyheterna!

16/05 -13 21:36 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

varför går det inte att kommentera nyheter direkt i nyheten? varför är nyhets sidan så ful? :'((

varför finns det inte kategorier? varför är bilderna så fult inlagda?

Sidan ser nu ut men är helt uråldrig och död.. wai oh wai..


Senast redigerat 16/05 -13 21:38

Wii U PS4 XBone PC

16/05 -13 23:48 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag anser också att man borde fokusera nyheten på nyhetens sida istället för forumet, och att kommentarer med mera borde vara tillgängligt där. Men som jag förstått det så fungerar inte det så bra med trådar i forumet. Kanske kan vara värt att fundera på att ta bort trådarna för spelnyheter (de tar trots allt bara upp all plats i nyaste trådarna utan att tillföra särskilt mycket till forumet).

Jag har försökt experimentera lite med nyhetssidan genom att exempelvis lägga bilder först i en nyhet och se hur det ser ut, men resultatet blir riktigt dåligt. Det är kritik som vi hört tidigare, och kan tänka mig att något kommer försöka göras åt det.

Saknar också lite kategorier, skulle bli enklare att få fram det man själv är intresserad av. Försöker tänka på att funktionen är helt nysläppt och kommer uppdateras i takt med att vi vet mer hur den används och kan förbättras, och att detta förhoppningsvis är något som kommer relativt snart. Det du säger hjälper oss att förbättra spelnyheterna.

Bilderna tror jag är anpassade så de ska fungera bra i forumet också, men försöker man flytta ut spelnyheterna ur forumet så skulle det troligtvis inte vara ett problem längre och man skulle då kunna anpassa dem bättre.

17/05 -13 12:54 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Tack MartinMilk för din konstruktiva kritik denna gång. :)

@er båda: Det var tal om (gällande bilder) att visa en bild för varje nyhet innan man klickat "läs mer". Jag exprimenterade med detta men lyckades aldrig få det att se vettigt ut IMO.
Vad gäller kommenterande så, jag skulle nog kunna ändra så att kommentarer görs på själva nyheten ist för i forumet om folk föredrar det. När idén diskuterades bland mods kom vi fram till denna lösning dock.


Senast redigerat 17/05 -13 12:55

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

18/05 -13 21:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har tagit fram två-tre olika förslag på hur det kan se ut. Givetvis skulle det gå att blanda dem också. Har blandat ihop dem när jag skapade dem, och de består av tre olika sorter. En med en stor bild, som täcker en hel rad och texten hamnar under. Texten lär ändras om det skulle bli verklighet, då jag bara tagit första stycket i varje nyhet och använt (i princip).

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Sen finns det en med en mindre bild, den hamnar på vänster sida och täcker max 20% av bredden och blir som högst 150 pixlar hög. Sen valde jag att ta med en utan bild, men där utseendet fortfarande är lite annorlunda. Kräver en del ändringar i nuvarande struktur givetvis för att få det att fungera och en ganska liten bit CSS. Detta ändrar bara startsidan och ska inte påverka alltför mycket utanför det.

Däremot kanske man borde slå ihop nyhetsindex och arkivet också? Känns som det är två sidor med ungefär samma funktion...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar