Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vad är fel med min dator?

05/03 -13 15:04 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Jag har haft problem med min dator ända sedan att jag fick den. Nu är jag väldigt irriterad på den. Jag ska försöka berätta så mycket jag kan. Det är blandat med vad som händer. Ibland fryser skärmen och inget som t.ex Ctrl+Alt+Delete eller sånt funkar. Då måste jag hålla in Start knappen på datorn tills den stängs av och vänta ett tag. Det kan ta mellan 10 min till flera timmar innan jag kan starta den. Jag kan inte bara starta om den för då händer ingenting på skärmen. Den är som om datorn var på vänteläge. Datorn jobbar men inget händer och jag kan vänta länge men inget händer. Andra saken som händer är att skärmen blir full med lila och gröna streck och sen startas den oftast om automatiskt. Annars så händer inget på skärmen. När något av detta händer så blir det något konstigt ljud i lurarna oxå. Hackigt typ. Jag har kollat dump filer med BlueScreenView och jag fick då UNEXPECTED_KERNEL_TRAP_MODE,IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL och en till som jag inte kommer ihåg vad den heter. Jag har googlat och gjort det som det står att man ska göra på microsofts hemsida men inget har funkat. Jag har skannat hela datorn efter virus och tagit bort alla,jag har rensat registret med CrapCleaner (CCleaner) och laddat ner alla nya drivrutiner via DriverMax. Det beror på när datorn fryser. Ibland fryser den när den visar vilket moderkort jag har,den fryser ibland när det står "Starting Windows" och den fryser nästan alltid efter 10 min eller mindre. Ibland så händer det att skärmen plötsligt sätter sig på Power Saving Mode. Ibland så startas datorn om när det händer eller så händer inget. Jag har flyttat datorn till andra ställen för att den kanske blir överhettad där den står nu. Värmen på CPU:n när inget direkt görs på datorn är runt omkring 54C och GPU:n ligger runt 42C. När jag spelar Left 4 Dead 2 är värmen på CPU:n runt 62C och GPU:n ligger runt 58C. Jag har kört Windows Memory Diagnostics eller vad det nu heter och ram minnet var bra. Kollade HDD Heath oxå och det låg på 98% i hälsa. Jag har inte prövat Memtest86+ för att det inte har gått att starta. Jag ominstallerade Windows för ett par månader sen men det funkade inte heller. Jag har frågat på tomshardware men ingen skrev i den eftersom att det kommer nya trådar hela tiden där. Nu har jag sagt det mesta. Jag hoppas att jag kan få ett bra svar som kan hjälpa mig att få datorn att funka!


Senast redigerat 05/03 -13 16:49

Fucking weebs...

05/03 -13 15:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

tl;dr

05/03 -13 16:59 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


Ibland fryser skärmen och inget som t.ex Ctrl+Alt+Delete eller sånt funkar.


Hårdvarufel


Andra saken som händer är att skärmen blir full med lila och gröna streck och sen startas den om automatiskt.


Liknar detta ditt fenomen? I så fall är grafikkortet troligen knas, testa med ett annat.


Jag har inte prövat Memtest86+ för att det inte har gått att starta

Varför inte? Fel på ram minnena eller kontakterna?


tl;dr

petolvan sa va?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

05/03 -13 17:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Mal_ganis skrev:
petolvan sa va?

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Senast redigerat 06/03 -13 22:13
06/03 -13 14:48 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Mal_ganis skrev:

Ibland fryser skärmen och inget som t.ex Ctrl+Alt+Delete eller sånt funkar.


Hårdvarufel


Andra saken som händer är att skärmen blir full med lila och gröna streck och sen startas den om automatiskt.


Liknar detta ditt fenomen? I så fall är grafikkortet troligen knas, testa med ett annat.


Jag har inte prövat Memtest86+ för att det inte har gått att starta

Varför inte? Fel på ram minnena eller kontakterna?


tl;dr

petolvan sa va?


Nej. Hela skärmen blir full av streck. Tror att det finns ett vitt streck med. Dom försvinner efter typ 2 sek ju. Jag har ett inbyggt grafikkort i moderkortet som jag kan pröva att använda. Hur kan jag avaktivera det grafikkortet jag använder nu och aktivera mitt inbyggda?

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar