Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Odin fastnar

03/03 -13 17:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Som du kanske har sett gjorde jag en tråd om att min telefon är soft-brickad. Jag försöker factory resetta den genom att flasha om den med hjälp av Odin (version 3.0.7), men det funkar inte riktigt...?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Vad är felet? Jag har inte testat att använda en annan dator, men jag har testat att byta sladd och det hjälpte inte. Jag har inte heller startat om datorn eller ominstallerat drivrutinerna för mobilen i datorn.

EDIT: Nu står det även FAIL! och så meddelandet
<ID:0/020> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)


Senast redigerat 03/03 -13 17:51
03/03 -13 18:06 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Har du tömt telefonen helt?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

03/03 -13 18:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Mal_ganis skrev:
Har du tömt telefonen helt?

Tömt? Factory reset funkar ju inte.

03/03 -13 18:20 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Du måste tömma telefonen på all mjukvara innan du försöker installera ny, du kan inte resetta för att du skrapat mjukvaran med din rom därav termen soft-brick. Tänker dock inte rådgivare om detta eftersom sist jag gjorde det så blev jag ansvarig för att personen i fråga klantade sig vid rootningen. End of.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

03/03 -13 18:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Mal_ganis skrev:
Du måste tömma telefonen på all mjukvara innan du försöker installera ny, du kan inte resetta för att du skrapat mjukvaran med din rom därav termen soft-brick. Tänker dock inte rådgivare om detta eftersom sist jag gjorde det så blev jag ansvarig för att personen i fråga klantade sig vid rootningen. End of.

Spela roll om den går sönder, den funkar ju ändå inte...

Men hur ska jag tömma den då?

03/03 -13 18:34 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Testa backup and reset om någon liknande knapp finns, sedan vanlig reset. Om inte det fungerar har du möjligen hårdvarufel.
I ditt fall så anar jag redan att du har lyckats skriva över mjukvaran för återställning. Skulle lämna in telefonen i sådana fall

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar