Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Grafikkort: Nya Nvidia Titan

21/02 -13 02:43 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Har tittat lite på det nya Nvidia Titan grafikkortet som nylanserats.
Kortet använder sig bara av 250W kraft, en GTX 670X använder sig av 200W, en GTX 690 använder sig av 300W. Med tanke på hur mycket det presterar så får du mycket mindre värmegenerering, mindre oljud och mindre risk att kortet överhettas.

Monstret har 6 GB internt ram minne, vilket är helt jävla satans sinnesjukt sexigt, GTX 670 använder sig av 2GB, en 690 har 4 GB, svarstiden blir underbar med detta.

Utöver det så använder sig kortet av ca 7 miljarder transistorer, vilket är ungefär lika mycket som ett GTX 680 och ett GTX 670 tillsammans.

Kortet är lika stort som ett 670, så du kan faktiskt få plats med detta i ett sk. Micro case, vilket är ganska coolt då den inte är lika fet som ett 690 men ack så mycket starkare.

Priset är ganska högt på kortet, men jag kan själv räkna med att det håller i minst fyra år för att kunna köra senaste generationens lanseringar.

Självklart så kan du fortfarande spela spel som Battlefield 3 i ultra i 100 fps med 2st GTX 670 och inte ha några problem. Frågan är ju om du är lika galen som jag och vill klämma ut 120 FPS i BF3 när du spelar in samt ser på en film i 4k upplösning samtidigt? Jag vet att jag vill det, att kortet sedan ser ut som en Lamborghini eller vilken annan italiensk sportsbil som helst gör inte saken värre! Vill ha? Ja fan.. 7 000 - 9 000 kr är uppskattat för denna skönhet...

TL;DR: Nvidias nya grafikkort som släpps är ett stort fett j*vla monster.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Senast redigerat 21/02 -13 02:51

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/02 -13 02:46 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Mal_ganis skrev:
Har tittat lite på det nya Nvidia Titan grafikkortet som nylanserats.
Kortet använder sig bara av 250W kraft, en GTX 670X använder sig av 200W, en GTX 690 använder sig av 300W. Med tanke på hur mycket det presterar så får du mycket mindre värmegenerering, mindre oljud och mindre risk att kortet överhettas.

Monstret har 6 GB internt ram minne, vilket är helt jävla satans sinnesjukt sexigt, GTX 670 använder sig av 2GB, en 690 har 4 GB, svarstiden blir underbar med detta.

Utöver det så använder sig kortet av ca 7 miljarder transistorer, vilket är ungefär lika mycket som ett GTX 680 och ett GTX 670 tillsammans.

Kortet är lika stort som ett 670, så du kan faktiskt få plats med detta i ett sk. Micro case, vilket är ganska coolt då den inte är lika fet som ett 690 men ack så mycket starkare.

Priset är ganska högt på kortet, men jag kan själv räkna med att det håller i minst fyra år för att kunna köra senaste generationens lanseringar.

Självklart så kan du fortfarande spela spel som Battlefield 3 i ultra i 100 fps med 2st GTX 670 och inte ha några problem. Frågan är ju om du är lika galen som jag och vill klämma ut 120 FPS i BF3 när du spelar in samt ser på en film i 4k upplösning samtidigt? Jag vet att jag vill det, att kortet sedan ser ut som en Lamborghini eller vilken annan italiensk sportsbil som helst gör inte saken värre! Vill ha? Ja fan.. 10 000 kr är uppskattat för denna skönhet...

TL;DR: Nvidias nya grafikkort som släpps är ett stort fett j*vla monster.

Bilder?+ vad kommer den kosta?

Så skrev du till det precis gulligt:)


Senast redigerat 21/02 -13 02:47

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

21/02 -13 02:48 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

gosseN skrev:

Bilder?+ vad kommer den kosta?

Så skrev du till det precis gulligt:)

Mjo, fixade några bilder med. ^^
Benchmarks för kortet finns inte än, de lär ju komma inom någon dag eller två. Men jag räknar med att det ska få höga resultat.


Senast redigerat 21/02 -13 02:52

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/02 -13 08:13 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Vad jag har förstått så håller väll sweclocker på att testa dom eller har jag fel?

Stog också på komplett att priset skulle vara ca 9000kr för ett kort.


Senast redigerat 21/02 -13 08:14

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

21/02 -13 13:21 F_E_2000

F_E_2000

1826 XP 118 inlägg

Drygt en och en halv timme kvar till publicering av prestandatester, sjukt nyfiken.

Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein

Und das heißt

Erika

21/02 -13 14:45 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Forza skrev:
Vad jag har förstått så håller väll sweclocker på att testa dom eller har jag fel?

Stog också på komplett att priset skulle vara ca 9000kr för ett kort.

Köper du kortet i USA kostar det runt 7 000 kr inkl frakt.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/02 -13 15:50 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Mal_ganis skrev:
Forza skrev:
Vad jag har förstått så håller väll sweclocker på att testa dom eller har jag fel?

Stog också på komplett att priset skulle vara ca 9000kr för ett kort.

Köper du kortet i USA kostar det runt 7 000 kr inkl frakt.

Najs fett värt att köpa de från USA då :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

25/02 -13 20:40 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

http://www.tomshardware.co.uk/geforce-gtx-ti...

Fucking weebs...

01/03 -13 19:46 MrSniffe

MrSniffe

172 XP 32 inlägg

Riktigt monster kort! :)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar