Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Träning

Svara
05/02 -13 22:22 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Hej jag har ett nyårslöfte att komma i form och då menar jag allt jag har börjat äta nyttig mat(nyttigare iaf) börjat springa ute i skogen och tagit mina studier på allvar nu är det bara en sak som fattas jag vill få mer muskler men jag har inte tid att gymma pga skolan, träningar,läxor etc så jag kom då på att jag kunde träna hemma varje dag före jag ska sova eller när jag har ledig tid. Men de ända övningarna jag vet är situps och armhävningar så jag undrar om det finns någon slags tränings blogg eller liknande med klipp där de visar och berättar hur man utför övningar. Kommer även ihåg att det fanns massa tränings appar på appstore men inget jag laddade ner. Jag är varken smal eller spinkig jag är rätt så välbyggd men vill bygga ännu mer jag är 170 och väger ca 70 kilo jag är ganska tung men inte alls tjock eller knubbig. Så om ni har något tips på bloggar, appar,videoklipp etc eller har några övningar ni brukar använda så skriv gärna. Kan ev köpa något redskap som vikter eller liknande.



Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 08:31 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Posta en bild, för jag litar inte riktigt på dina siffror.

Köp ett gymkort. Det tar knappt en timme plus färd att träna i gym. Med planering så ska vem som helst kunna få in tre gympass i veckan. Att träna hemma leder till nogains. Du kan också köpa ett hemmagym, men för det behöver du minst 10.000 och stadigt golv. Starting Strength av Mark Rippetoe är en bra bok du bör läsa (kom bara ihåg att du inte behöver äta så mycket som boken säger).

06/02 -13 09:30 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Vet inte vad man ska ge för tips förutom att du bör läsa på om kost- och träninglära. Googla, läs, titta på videos. Flashbacks träningsforum har jag lärt mig mycket ifrån.

Köp en dörrtrapets. Tror den jag köpte från intersport bara låg på 100-200 spänn.

Snubbe som bara kört kroppsviktsövningar:
http://www.youtube.com/user/TheF0rtress


så jag kom då på att jag kunde träna hemma varje dag före jag ska sova eller när jag har ledig tid.

Du tränar inte före du ska sova.

Om du går in med förhoppningen att bygga muskler genom att "ah, har lite tid över, kör väl lite armhävningar innan jag hoppar i säng" så behöver du inte börja. Det kommer inte ge dig något förutom att det kommer bli tuffare att somna.

Daxter_SSJ4 skrev:
Att träna hemma leder till nogains.

???

06/02 -13 15:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Knewt skrev:
???

Nogains som i at inte bygga några muskler. Visserligen är det inte en total avsaknad av muskeluppbyggning, men övningar med kroppsvikt är överlag väldigt inneffektiva. Även om vissa övningar kan vara effektiva för fullständiga nybörjare finns det inget som går att jämföra med marklyft eller knäböj. Och även om han nu gör sina dips och sina sit-ups så kommer det inte ta lång tid innan han kommer kunna göra 8-10 stycken och behöver lägga på mer vikt.

Om F0rtress är någon somm fått bra resultat av kroppsviktsträning så säger det nog.

06/02 -13 16:58 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Knewt skrev:
???

Nogains som i at inte bygga några muskler. Visserligen är det inte en total avsaknad av muskeluppbyggning, men övningar med kroppsvikt är överlag väldigt inneffektiva. Även om vissa övningar kan vara effektiva för fullständiga nybörjare finns det inget som går att jämföra med marklyft eller knäböj. Och även om han nu gör sina dips och sina sit-ups så kommer det inte ta lång tid innan han kommer kunna göra 8-10 stycken och behöver lägga på mer vikt.

Om F0rtress är någon somm fått bra resultat av kroppsviktsträning så säger det nog.

Och du som klagar på andras stavning.....

06/02 -13 17:15 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag gymmar inte och jag har gått upp ca. 10 kg i bara muskler genom att träna hemma. Jag kör minst 4 dagar i veckan. Ett tips är att köpa vikter och göra lite olika övningar med dem.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

06/02 -13 17:42 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Posta en bild, för jag litar inte riktigt på dina siffror.
vilka siffror syftar du på?

Knewt skrev:
Vet inte vad man ska ge för tips förutom att du bör läsa på om kost- och träninglära. Googla, läs, titta på videos. Flashbacks träningsforum har jag lärt mig mycket ifrån.

Har läst mycket på flashback hittade några bra videos men de flesta trådarna handlar
Om folk som tränat i 2veckor och undrar om de borde testa anabola. Är du säker på att att träna före man ska sova inte ger något har gjort situps nästan varje dag före i ungefär 3veckor har redan börjat se resultat ganska oväntat. Tränar gym en gång iveckan med fotbollen och då tränar vi nästan bara ben.

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 18:04 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Jag har tränat en hel del genom åren och läser en del om det. Jag är väll inte beach 2013 men jag har iaf en kropp jag är riktigt nöjd med. Synliga abs och hyffsat grova armar och bröst.

Dock så har jag alltid hållt igång hela livet men det brukar gå i vågor.
Beroende på hur du är tränad som bör man ju fokusera på olika sätt.

Hur vidare kondition du har för de är viktigt att ha bra kondition för en bra hälsa och det hjälper även till att få synliga muskler.

Men först och främst är kosten de viktigaste, själv mår jag dåligt av att äta onyttig mat får skuldkänslor, men skit samma. För att bygga muskler krävs protein, så mycket kött och kyckling är bra(Gott också)
Mindre kolhydrater ska man äta, finns olika tabeller på sånt beroende hur vikt, ålder, kön.

Men om man vill träna och samtidigt bränna underhuds fett så ska man äta mkt protein, ligga på ett dagligt underskott med ca 500 kcal.
Så det är ingen fara att vara hungrig.

Men nyckel till lyckad träning är att träna och äta rätt samt vila. För att få maximal effekt.

Jag tycker att 3 tränings pass i veckan ska räcka, om man däremot gör de riktigt. Ett tränings pass för mig brukar vara på ca 2-3 timmar med lite vila mellan övningarna, alltså inte hålla på prata massa skit.

Legendariske Dan John har sagt följande om att styrketräna fler än tre gånger i veckan: ”Be sure you have a good reason”


Senast redigerat 06/02 -13 18:06

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

06/02 -13 18:27 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Forza skrev:
Jag har tränat en hel del genom åren och läser en del om det. Jag är väll inte beach 2013 men jag har iaf en kropp jag är riktigt nöjd med. Synliga abs och hyffsat grova armar och bröst.

Dock så har jag alltid hållt igång hela livet men det brukar gå i vågor.
Beroende på hur du är tränad som bör man ju fokusera på olika sätt.

Hur vidare kondition du har för de är viktigt att ha bra kondition för en bra hälsa och det hjälper även till att få synliga muskler.

Men först och främst är kosten de viktigaste, själv mår jag dåligt av att äta onyttig mat får skuldkänslor, men skit samma. För att bygga muskler krävs protein, så mycket kött och kyckling är bra(Gott också)
Mindre kolhydrater ska man äta, finns olika tabeller på sånt beroende hur vikt, ålder, kön.

Men om man vill träna och samtidigt bränna underhuds fett så ska man äta mkt protein, ligga på ett dagligt underskott med ca 500 kcal.
Så det är ingen fara att vara hungrig.

Men nyckel till lyckad träning är att träna och äta rätt samt vila. För att få maximal effekt.
Admin skrev:



Jag tycker att 3 tränings pass i veckan ska räcka, om man däremot gör de riktigt. Ett tränings pass för mig brukar vara på ca 2-3 timmar med lite vila mellan övningarna, alltså inte hålla på prata massa skit.

Legendariske Dan John har sagt följande om att styrketräna fler än tre gånger i veckan: ”Be sure you have a good reason”
Jag har full koll på min kost äter mycket nötkött och kyckling har därimot minskat med griskött och äter mer fisk nu

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 18:51 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Ledsen att jag inte skrev om några övningar man kan köra hemma, gör de senare. GTG...

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

06/02 -13 21:07 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
vilka siffror syftar du på?

Din vikt och din längd.

LegoLasse skrev:
Och du som klagar på andras stavning.....

Du msåte missta mig med någon som inte alltid gör slarvfel.

06/02 -13 21:43 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:
vilka siffror syftar du på?

Din vikt och din längd.

Och varför tror du det?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 21:50 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

gosseN skrev:
Och varför tror du det?

Magkänsla.

06/02 -13 21:56 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:
Och varför tror du det?

Magkänsla.

Okej men jag är iaf säker på min vikt och längd:)

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 22:05 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
gosseN skrev:
Och varför tror du det?

Magkänsla.

Gick och vägde mig precis 67,1kg

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

06/02 -13 22:23 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Nogains som i at inte bygga några muskler. Visserligen är det inte en total avsaknad av muskeluppbyggning, men övningar med kroppsvikt är överlag väldigt inneffektiva. Även om vissa övningar kan vara effektiva för fullständiga nybörjare finns det inget som går att jämföra med marklyft eller knäböj. Och även om han nu gör sina dips och sina sit-ups så kommer det inte ta lång tid innan han kommer kunna göra 8-10 stycken och behöver lägga på mer vikt.

Kroppsviktsövningar slutar ju tack och lov inte vid dips och sit-ups. Visst, är det hypertrofi man är ute efter så är jag helt med på att lyfta skrot är bättre, men naturligtvis går det att få stora muskler utan det också.


Om F0rtress är någon somm fått bra resultat av kroppsviktsträning så säger det nog.

Ptja, det är ju ingen Arnold. Men en förbannat nice och stark kropp är det. Hur som så var det inte pga hans resultat som jag länkade, det var inte det TS frågade efter. En bra kanal för övningar och motivation är det.

gosseN skrev:
Är du säker på att att träna före man ska sova inte ger något

Det viktiga är att du äter efter att du tränat. Går du och lägger dig direkt utan ett ordentligt mål mat blir det inte mycket energi kvar till att bygga upp musklerna igen. Sen tar det ett tag för kroppen att varva ner också. Vet i alla fall själv att jag har problem med att somna 1-2 timmar efter ett pass. Fast om du känner att det fungerar för dig, varför inte. Bara se till att käka så :)

Forza skrev:
Hur vidare kondition du har för de är viktigt att ha bra kondition för en bra hälsa och det hjälper även till att få synliga muskler.

Kanske missförstår dig, men förklara gärna hur en bra kondition ger synligare muskler.

Forza skrev:
Mindre kolhydrater ska man äta, finns olika tabeller på sånt beroende hur vikt, ålder, kön.

Men om man vill träna och samtidigt bränna underhuds fett så ska man äta mkt protein, ligga på ett dagligt underskott med ca 500 kcal.
Så det är ingen fara att vara hungrig.

Värt att påpeka dock är att det är väldigt svårt och ineffektivt att bygga muskler på det här sättet. Kcal-överskott som gäller.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar