Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



läx hjälp

16/01 -13 19:12 niron

niron

162 XP 43 inlägg

jag vill ha en förklaring på det här orden eftersläckning,självantäning,soteld och tändvätska.

skriv vad det betyder snälla tack.



hej

16/01 -13 21:06 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Eftersom att jag är en väldigt snäll själ, så får du en sammanställning av ordens betydelser nedan:

Eftersläckning: I sammanhang med andra orden skulle det tolkas som en avslutande släckning (jag var osäker på ordet i sammanhanget och trodde först att det hade något med följande definition att göra: "dryck som används för att skölja ned starksprit med (som dricks omedelbart efter att man har druckit starkspriten); kan också användas om starkare dryck som dricks omedelbart efter svagare dryck"), då jag har hört ordet i ett annat sammanhang)..
Självantändning: Något som antänds självmant och börjar brinna utan att utsättas för kontakt vid lågor/gnistor.
Soteld: När tjära i en skorsten börjar brinna (vilket hörs tydligt på ordets mening).
Tändvätska: En vätska som ger större upphov till föremål att antändas i lämpliga användningsområden (som till exempel grillkol). Med enkla ord, den underlättar antändandet.


Senast redigerat 16/01 -13 21:20

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

18/01 -13 20:34 niron

niron

162 XP 43 inlägg

Tack så mycket för svaret!

hej

05/02 -13 20:57 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Självantändning: Man tänder på sig själv och inte på andra personer. Lite intressant läggning faktiskt.

Edit: Värt att nämna att detta är en något alternativ tolkning av ordet.


Senast redigerat 05/02 -13 21:02

7 år på fuska.nu

05/02 -13 20:59 Pimpfreddo

Pimpfreddo

9482 XP 976 inlägg

Apower skrev:
Självantändning: Man tänder på sig själv och inte på andra personer. Lite intressant läggning faktiskt.


Narcissism på hög nivå!

12/02 -13 16:27 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Pimpfreddo skrev:
Apower skrev:
Självantändning: Man tänder på sig själv och inte på andra personer. Lite intressant läggning faktiskt.


Narcissism på hög nivå!


Ja, usch. Fyfan för själviska männniskor.

*


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar