Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Sällskapsspel

11/01 -13 15:50 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Hallå där!
Trots att jag är aktiv på en sida om TV- och datorspel så spelar jag sällan sådana, men undantag för några matcher FIFA då och då. Istället är jag svag för sällskapsspel, speciellt sådana med frågesportstema. Klassiker som TP och Geni är ju självklara i sammanhanget, jag har också fattat tycke för "Bezzerwizzer" och "Bet your brain".

Spelar ni mycket sällskapsspel? Vilka typer? Har ni något tips på bra spel som ni tror jag gillar?



De eller dem?

11/01 -13 19:37 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Jag gillar Risk, strategispel som handlar om att ta över världen (kort och gott). Det enda lite tråkiga med det är att det tar så extremt lång tid att spela. Spelar det inte heller så mycket, eller något annat sällskapsspel för den delen.

Gillar inte riktigt frågespel. Kan däremot tänka mig lite lättare kortspel och andra monopol-liknande spel (i brist på bättre namn).

12/01 -13 09:18 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Känner ingen som vill spela :/

12/01 -13 17:34 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Monopoly är nåt jag troligen aldrig kommer att sluta spela. Dock spelar jag det bara med familjen, trots att en del fuskar...lol.

What can i say i´m a bad man.

13/01 -13 11:19 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Åh, Monopoly. En riktig klassiker. Det är ett spel jag har ganska svårt för dock. Det är roligt 1-2 gånger per år, annars blir det bara segt.

De eller dem?

04/04 -14 16:14 fannyfae

fannyfae

15 XP 7 inlägg

Monopol är ganska kul, precis som Risk. Men De båda tar ganska lång tid och man kan bli riktigt förbannade på varandra.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar