Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Månadsutmaning: Januari

06/01 -13 13:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Vi i Fuska.nus administration har nu bestämt oss för att införa spelutmaningar efter förslag från er medlemmar!

Varje månad så lägger vi ut en utmaning, och det blir er uppgift att klara den. Första personen som klarar utmaningen får 100 XP medan alla som klarar den tilldelas 50 XP. Vill du delta i denna månadens utmaningen så postar du ditt bidrag i denna tråden. Ditt bidrag måste vara inne innan den 2 februari 2013 klockan 12:00 för att få någon XP.

The Legend of Zelda: Tre Hjärtan skrev:

Klara ut valfritt The Legend of Zelda-spel med så lite liv som möjligt. Det innebär att du inte ska ta några liv efter du dödat någon boss och inte heller skaffa några Piece of Hearts. Notera att om man väljer att spela The Legend of Zelda: Skyward Sword så måste man spela i Hardcore-läget, detta då man har sex hjärtan från start!


Du bevisar att du genomfört utmaningen genom att posta en bild eller video där man ser att spelet är avklarat (sista bossen är dödad) och att du bara har tre hjärtan kvar. Vinster delas ut dagen efter utmaningen är avslutad; det vill säga den 3 februari 2013. Tänk på att din bild eller video även måste visa ditt användarnamn, så vi kan verifiera att det är du som genomfört utmaningen!

06/01 -13 13:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Nu har jag äntligen en anledning att spela om ALttP. Bästa skulle vara att välja det enklaste, men jag vet inte vilket det är :/

Om man spelar Zelda 2, skulle det vara ok att klara det utan att gå upp i nivå eftersom man inte har hjärtan där? Inte för att jag tror att någon skulle välja just Zelda II, men ändå. Jag vet inte ens om CD-ispelen har hjärtan :/

06/01 -13 13:28 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Mycket trevligt att administrationen har tagit steget till ett nyare Fuska.nu! Hoppas nu att någon orkar hålla igång detta, eftersom att det förövrigt är en bra idé.

Jag vill påpeka att man ska ta spel med varierande genrer i utmaningarna, så att de flesta kan få chansen att delta i funktionen. Heja Fuska.nu!

(:=           
):=
|:=

06/01 -13 17:45 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Det kommer att hållas igång om medlemmarna visar intresse.

För övrigt, ja, Zelda II utan att gå upp en level i livsmätaren är acceptabelt. För lyckas någon med det är det extremt. Angående CDi, fuck them!

Lite ledsen btw, jag som speedrunnar brukar vanligtvis klara ut The Wind Waker på ~5-6 timmar med 4 hjärtan, att gå ner till tre skulle knappast vara ett problem... >: Men jag får inte vara med!


Senast redigerat 06/01 -13 17:45

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

07/01 -13 09:34 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Tydligen så måste man ta stora hjärtat i ALttP :/

09/01 -13 14:34 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Forsa skrev:
Men jag får inte vara med!

Du kan ju posta dina resultat ändå så att vi ser att administrationen också är pro gamers. <:

Btw, räknas Game Boy- och DS-spelen? Tänker främst på OoA/OoS, Minish Cap och Phantom Hourglass.

10/01 -13 05:52 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Ska se om jag orkar i helgen. TWW tar trots allt 6 timmar att klara ut (mer om jag har en dålig dag). :P

Edit: Ja, om det går att utföra så är det givetvis tillåtet på DS- och GB-spelen.


Senast redigerat 10/01 -13 05:53

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

10/01 -13 07:24 Chizu

Chizu

14255 XP 1668 inlägg

Perfekt.

Då är jag mer eller mindre klar. Jag passade på att spela Minish Cap eftersom jag inte spelat det förut.
Tyckte nästan att 3 knights var jobbigast eftersom dom alltid gjorde att jag fick under ett hjärta kvar inför första Vaati-fighten. :/

Inb4 noob.
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Räcker det så? >:

Jag har en video på det allra sista i värsta fall, men det är jobbigt att ladda upp. ;_;

10/01 -13 18:58 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan väl gratulera Chizu, du är vår första vinnare bland spelutmaningarna! Det räcker det du har postat, även om jag gärna hade sett videon för videons skull (alltid spännande att se). Du kommer få 100 XP när denna månadens utmaning avslutas. Vi har valt det systemet för att inte råka blanda ihop något, vore dumt om någon inte fick XP eller om någon råkade få dubbelt.

Övriga som klarar av utmaningen kommer få 50 XP.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar