Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Feedback på min hemsida!

29/10 -12 14:38 Jockel

Jockel

2669 XP 18 inlägg

Hej!
Jag har sedan en tid jobbat på en hemsida som handlar om hur man kan tjäna pengar på sin hemsida. Jag vill därför gärna att ni säger de saker som jag kan förbättra eller göra om. Än är det ganska lite innehåll på sidan men det är mest designen som jag vill ha tips på.

Första intryck?

http://www.pengarhemifran.se

Tack på förhand.



29/10 -12 14:39 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

länk?

Fucking weebs...

29/10 -12 14:41 Jockel

Jockel

2669 XP 18 inlägg

rackarns min edit 1 min senare var inte snabb nog!

29/10 -12 17:08 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

1. Designen kan absolut fungera och det ser ut som en bra grund. Enkel, stilen, tar inte för mycket uppmärksamhet från innehållet som är det centrala. Jag är dock inte helt övertygad huruvida den gröna färgen passar in eller inte.

2. Du har mycket att fixa i din källkod. Det är bara en tabellbaserad design som saknas, då hade jag trott att den var skriven för 10 år sedan. Lite ironiskt med tanke på din SEO-guide. En bra start är att fixa detta: http://validator.w3.org/check?uri=htt....

3. Ett annat SEO-tips. Försök att fixa till dina filnamn. "tp.php" bör till exempel heta "tjanapengar.php" eller liknande. Själv lekte jag med mod_rewrite för första gången i mitt senaste projekt, vilket är att ta ett ytterligare steg mot snygga URL:er. Säg till om du vill ha lite vägledning!

4. Varför använder du div:ar som underrubriker på den här sidan?

5. Din footer sträcker sig inte över hela sidans bredd, är det meningen? Vore snyggare om den gör så, likt headern.

6. HTML = struktur och CSS = utseende. Tänk på detta och gå igenom din kod en gång. "<body bgcolor="#999">" är inte 2012.

Några tips på vägen! Lycka till och hör av dig om du vill göra länkbyten.

De eller dem?

29/10 -12 17:33 Jockel

Jockel

2669 XP 18 inlägg

tackar oerhört! blev väldigt förvånad över antalet fel som fanns i koden, detta ska helt klart ordnas!

will do;)

04/11 -12 20:59 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Bra jobb. Önskar dig lycka till med besökare, inkomster och allt det där.

Hur som:

Som ett tips, håll dig till ETT språk när du skriver kod. Helst bör man väl alltid köra på engelska, men kan tycka att svenska också kan vara okej om man känner sig mer bekväm med det. Att kombinera båda tycker jag däremot ser ganska förfärligt ut ;) Tänker här på filnamn, classer och dylikt. "masterwrap" samtidigt som du kör med "logga", och sen dessa svengelska klasser så som "navmeny" och "textrutaright".

Paddingen mellan alla olika "sektioner" känns ganska ologisk eller vad man ska kalla det. Inte lika mycket padding till vänster om menylänk-texten som det är till höger och inte lika mycket padding till vänster i "mainwrap" som det är till höger.

06/06 -23 19:11 Markuz97

Markuz97

35946 XP 4200 inlägg

Kommer inte in på hemsidan. Antar att projektet är nedlagt?

Medlem sedan version 4.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar