Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Lite frågor om Halo's story

24/10 -12 01:31 __antoN____

__antoN____

403 XP 9 inlägg

Hejsan :)
Jag har precis börjat spela igenom Halo trilogin inför 4an. (lite sent jag vet... men men). Och har lite frågor angående storyn.

Vad egentligen är det som händer när man aktiverar Halo? "connectas" ringarna och det blir en explosion? Eller dör allting bara ut?

Hur kan det finnas Flood kvar om dem en gång aktiverade Halo? Och hur kan det finnas liv överhuvudtaget kvar? Då Halo utblånar allt.

Dem säger under 2an att profeterna blev dödade av brutes, var de inte MC som dödade i alla fall en av dem?

Vart är det som dem är på väg i skeppet som MC är i, i slutet av Halo 2? Till jorden eller? Och i så fall varför? Vet Profeten eller vad han nu är i skeppet att det finns ett "ark" under jorden som kan aktivera ringarna? För har hört något om att ett "ark" eller någonting skall finnas under jorden.

Och sista frågan, vad menas med att ringarna sätts i "standby läge"? Och när görs dem det under spelen?

Gör ingenting om ni råkar spoila lite om 3an (har inte hunnit spela igenom det än), om ni måste nämna saker om 3an för att kunna svara på frågorna så gör det ingenting :)

Tacksam för svar :D

24/10 -12 15:44 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Halo 3 will give you most of the answers.

tror jag....

25/10 -12 05:53 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Halo är en grym serie och du bör inte vet handlingen på det här viset, mkt roligare att lira igenom och få en egen uppfattning. Oftas så har många olika uppfattning beroende på att handlingen är lite kluddig. Sedan få man nog roliga svar nu i 4:an :)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

25/10 -12 18:54 __antoN____

__antoN____

403 XP 9 inlägg

Håller med att den är en riktigt grym serie ! :D Har tidigare inte gillat känslan riktigt men har verkligen gett det en chans nu och jag älskar det :-) Trodde dock att dessa saker redan hänt, men får se om jag klurar ut något mer genom att spela igenom 3an :). Tack för svar i alla fall :)

02/11 -12 14:23 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

Svar: När man aktiverar Halo så blir det som en tryckvåg genom hela galaxen som utrotar allt liv i galaxen.

Svar: Den här frågan är ganska klurig, jag rekomenderar att gå till www.Halowaypoint.com och klicka dig vidare till stroryn, där får du en förklaring och du kan också läsa om andra saker i Halo-världen.

Svar: Denna kommer jag inte riktigt ihåg, men jag tror det var Brutsen som faktiskt dödadde profeterna.

Svar: Master Chieff åker till Jorden,ja. Och det stämmer Covenants har hittat jorden.

Svar: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_%28series%29

Hoppas du är nöjd med svaren. / Skumboll :)

11/11 -12 21:23 __antoN____

__antoN____

403 XP 9 inlägg

SKUMBOLL skrev:
Svar: När man aktiverar Halo så blir det som en tryckvåg genom hela galaxen som utrotar allt liv i galaxen.

Svar: Den här frågan är ganska klurig, jag rekomenderar att gå till www.Halowaypoint.com och klicka dig vidare till stroryn, där får du en förklaring och du kan också läsa om andra saker i Halo-världen.

Svar: Denna kommer jag inte riktigt ihåg, men jag tror det var Brutsen som faktiskt dödadde profeterna.

Svar: Master Chieff åker till Jorden,ja. Och det stämmer Covenants har hittat jorden.

Svar: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_%28series%29

Hoppas du är nöjd med svaren. / Skumboll :)



Hejsan igen :D sorry för sent svar, har inte kollat här på ett tag, tack så mycket för svaren :D

30/01 -13 22:32 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

__antoN____ skrev:
SKUMBOLL skrev:
Svar: När man aktiverar Halo så blir det som en tryckvåg genom hela galaxen som utrotar allt liv i galaxen.

Svar: Den här frågan är ganska klurig, jag rekomenderar att gå till www.Halowaypoint.com och klicka dig vidare till stroryn, där får du en förklaring och du kan också läsa om andra saker i Halo-världen.

Svar: Denna kommer jag inte riktigt ihåg, men jag tror det var Brutsen som faktiskt dödadde profeterna.

Svar: Master Chieff åker till Jorden,ja. Och det stämmer Covenants har hittat jorden.

Svar: http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_%28series%29

Hoppas du är nöjd med svaren. / Skumboll :)



Hejsan igen :D sorry för sent svar, har inte kollat här på ett tag, tack så mycket för svaren :D



Tjena igen, No problem !:D


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar